منچسترسیتی – آرسنال‌؛ ما هم برگشتیم!

  • کد خبر : 88716
  • 28 خرداد 1399 - 13:52
منچسترسیتی – آرسنال‌؛ ما هم برگشتیم!

به گزارش نیوز، سرانجام در انگلیس هم انتظارها به سر آمد. چهارشنبه شب پس از اینکه استون‌ویلا و شفیلدیونایتد در نخستین دیدار از شروع مجدد لیگ برتر به مصاف هم رفتند، از ساعت ۲۳:۴۵ هم شاهد نبرد منچسترسیتی و آرسنال خواهیم بود. نبردهای این شب به‌دلیل برگزاری فینال جام‌اتحادیه به تعویق افتاده بود و با شیوع ویروس کرونا تاریخ برگزاری آن عقب و عقب‌تر هم رفت. نبرد اتحاد تماشاگر ندارد اما رویارویی میکل آرتتا با تیم سابقش و همکار پیشینش پپ گواردیولا جالب و پرهیجان خواهد بود.

منچسترسیتی‌؛ همین دومی برای ما کافی است
به نظر می‌رسد لیگ برتر دیگر برای پپ گواردیولا و شاگردانش هیجان خاصی نداشته باشد. آنها تنها باید مأموریت‌شان را به شکلی به پایان برسانند که فاصله‌شان با لسترسیتی حفظ شود و رده دوم را از دست ندهند. البته اگر محرومیت منچسترسیتی در لیگ قهرمانان لغو نشود این مسئله هم چندان اهمیت خاصی نخواهد داشت. با این حال گواردیولا می‌داند نتیجه گرفتن در لیگ برتر می‌تواند رابطه مستقیم با روحیه بازیکنانش برای رقابت در دیگر تورنمنت‌ها داشته باشد. جام‌حذفی و لیگ قهرمانان در پیش است و پپ در آنها جام می‌خواهد. نبرد با سیتی برای پپ جالب خواهد بود، چراکه او با تفکرات آرتتا آشناست و می‌خواهد ببیند دستیارش چه چیزی برای ارائه کردن مقابل او دارد.

آرسنال‌؛ در تکاپوی بازگشت به بالای جدول
داستان آرسنال متفاوت است. تیمی که با اونای امری در حال پایین رفتن بود به‌تدریج با میکل آرتتا حال خوبی پیدا کرده. توپچی‌ها قبل از تعلیق آن تیم شکست خورده قبل نبودند و در ۸ بازی متوالی که همگی در سال ۲۰۲۰ برگزار شدند، نباختند. حالا آرسنال می‌تواند امیدوار باشد با ادامه همین روند به رده‌ای بالاتر از هفتمی برسد و این به منزله حضور دوباره در رقابت‌های اروپایی خواهد بود. آرتتا می‌داند اگر آرسنال در مسابقات بین‌المللی حاضر نباشد، جذب بازیکن خوب هم برای او سخت خواهد شد. او به اتحاد برمی‌گردد و دوست دارد آنجا خودی نشان دهد. در هر صورت سال‌های مهمی از دوران مربیگری‌اش را در باشگاه منچسترسیتی کار کرده و تجربه به دست‌ آورده. به نوعی هم شروع کار مربیگری را مدیون گواردیولا است.

آخرین جدال
دسامبر سال ۲۰۱۹ در بازی رفت لیگ برتر وقتی که هنوز آرتتا رسماً کارش را شروع نکرده بود، آرسنال در خانه با هدایت لیونبرگ مقابل منچسترسیتی با ۳ گل شکست خورد. دبروینه (۲ مرتبه) و استرلینگ در آن بازی گلزنی کردند.

آمار بازی
۴۵) منچسترسیتی و آرسنال ۴۵ مرتبه در لیگ برتر به مصاف هم رفته‌اند. ۱۲ بازی را سیتی برده و ۲۳ بازی را آرسنال. ۱۰ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۶) منچسترسیتی تمامی ۶ بازی آخر خودش در همه رقابت‌ها مقابل آرسنال را برده است.
۷) آرسنال در ۷ بازی آخر خارج‌از‌خانه‌اش شکست نخورده است. یک بازی را توپچی‌ها برده‌اند و ۶ بازی‌شان مساوی شده است.
۵) در صورتی که توپچی‌ها مقابل سیتی به تساوی برسند به رکوردی جالب خواهند رسید. آرسنال ۵ تساوی متوالی خارج‌از‌خانه داشته و تابه‌حال در ۶ بازی متوالی بیرون از خانه مقابل رقبا امتیاز تقسیم نکرده.
۲) سیتی از ۴ بازی آخرش ۲ بازی را باخته که مقابل تیم‌های بیگ‌سیکس (منچستریونایتد و تاتنهام) بوده. علاوه بر این سیتی برای اولین مرتبه در یک دهه اخیر در شهرآورد منچستر دبل شد.
۳) آرسنال برای اولین مرتبه در فصل جاری ۳ بازی متوالی را برده. آخرین مرتبه‌ای که ۳ برد متوالی داشتند به فوریه ۲۰۱۹ برمی‌گشت.
۱۰) سرخیو آگوئرو در ۱۲ بازی مقابل آرسنال موفق شده ۱۰ گل بزند. فصل قبل او مقابل توپچی‌ها هت‌تریک کرد.
۴۹) پیرامریک اوبامیانگ ۴۹ گل در ۷۵ بازی لیگ برتری زده. او می‌تواند با زدن گل بعدی در رده‌بندی بازیکنانی که زودتر از همه به رکورد ۵۰ گل رسیده‌اند، در رده ششم قرار بگیرد.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، اوتامندی، لاپورت، مندی، رودری، برناردو، دبروینه، سیلوا، استرلینگ و آگوئرو
آرسنال: لنو، بیرین، لوئیس، مصطافی، ساکا، ژاکا، سبایوس، پپه، اوزیل، اوبامیانگ و انکتیا

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=88716

ثبت نظر

-