۷ تیم نه، ۱۵ تیم مخالف شروع لیگ هستند

  • کد خبر : 88239
  • 27 خرداد 1399 - 22:21
۷ تیم نه، ۱۵ تیم مخالف شروع لیگ هستند

به گزارش نیوز، میلاد فخرالدینی در خصوص نامه‌ای که بازیکنان ۶ باشگاه امضا کردند و اعلام کردند در صورت نپذیرفتن مسئولیت شروع رقابت‌ها از سوی فدراسیون، در بازی‌ها حاضر نمی‌شوند اظهار داشت: این مدت حرف و حدیث‌های زیادی مطرح شد، ولی حرف همه بازیکنان این است که باید سلامت افراد در اولویت قرار داده شود. باشگاه به خاطر سلامت بازیکنانش با برگزاری لیگ مخالف است و ما هم تابع تصمیمات باشگاه هستیم.

وی افزود: فوتبال ما از هیچ جهت با اروپا قابل مقایسه نیست که بخواهیم بگوییم، چون آنجا بازی‌ها شروع شده ما هم باید شروع کنیم. الان ما چند بار تست کرونا دادیم، ولی چند باشگاه دیگر تست نداده‌اند خب از کجا بدانیم آن‌ها کرونا دارند یا نه؟ ما هرچقدر هم که مسائل را رعایت کنیم وقتی وارد زمین بازی می‌شویم دیگر این مسائل از بین می‌رود. مگر در زمین فوتبال می‌شود مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کرد؟ می‌گویند خون فوتبالیست از مسافر کش و… رنگین‌تر نیست درست است، ولی در کدام شغل به اندازه فوتبال برخورد فیزیکی بین افراد وجود دارد؟ راننده تاکسی می‌تواند دستکش و ماسک بزند و از مسافرین فاصله دارد، ولی در زمین فوتبال چنین کاری امکان‌پذیر است؟ ضمن اینکه حتی فعالیت‌های آن‌ها هم می‌توانست به گونه بهتری رقم بخورد و نمی‌خواهم وارد این شوم که دولت چه کار‌هایی می‌توانست انجام دهد.

مدافع تراکتور ادامه داد: الان همسر من باردار است. مهدی تیکدری و احسان حاج‌صفی و ساسان انصاری و چند نفر دیگر بچه کوچک دارند. ما وقتی حرف از سلامتی می‌زنیم فقط به فکر خودمان نیستیم. چه کسی سلامت این افراد را تضمین می‌کند؟ بازیکنانی هم که همسر و فرزند ندارند، پدر و مادر پیر دارند و با آن‌ها زندگی می‌کنند و برای چه جان این افراد را به خطر بیاندازیم؟ یک نفر بیاید توضیح دهد چرا اصرار دارند لیگ را برگزار کنند؟

فخرالدینی ادامه داد: ما اگر می‌گوییم لیگ برگزار نشود به خاطر سلامت افراد است و اینکه می‌گویند از ترسمان است درست نیست. تهش قرار است به یک تیم جام داده شود خب الان این کار را انجام دهند. این را هم با اطمینان می‌گویم اگر بازی‌ها برگزار شود ما حداکثر امتیازات را کسب می‌کنیم و قهرمان می‌شویم. در جام حذفی هم با ۲ بازی راحت می‌توانیم قهرمان شویم و بحث ترس مطرح نیست.

وی در مورد اینکه آیا برای امضای نامه از سوی باشگاه تحت فشار قرار گرفتند یا نه هم گفت: اصلاً چنین چیزی نبود و تک تک افرادی که زیر نامه را امضا کردند با اختیار و نظر خودشان بوده است. یک سری بازیکنان می‌آیند حرف‌هایی می‌زنند که باعث تعجب است. طرف می‌گوید بازیکنان همه دوست دارند لیگ شروع شود، ولی از ترس باشگاه‌هایشان حرفی نمی‌زنند، ولی این نامه که امضا شد خوبی‌اش این بود که نشان داد موضع بازیکنان چیست.

مدافع تراکتور در ادامه عنوان کرد: الان ۶-۷ باشگاه و بازیکنانشان اعلام موضع کردند و بقیه باشگاه‌ها هم، چون دولتی هستند نمی‌توانند موضع بگیرند، چون مدیر آن باشگاه دولتی بنیوزر می‌شود و برای حفظ موقعیتش حرفی نمی‌زند، ولی شک نکنید ۱۵ باشگاه مخالف شروع لیگ هستند و فقط یک باشگاه دنبال ادامه رقابت‌ها است. متاسفانه هرکسی هرچقدر حرف بزند از فدراسیون کسی ترتیب اثر نمی‌دهد و فقط روی موضع خودشان اصرار دارند.

فخرالدینی در پایان گفت: اینکه می‌گویند باشگاه‌ها به دنبال عدم پرداخت پول بازیکنان هستند و به این بهانه دنبال تعطیلی لیگ هستند باید بگویم زنوزی در این ۳ سال ۱۲۰ میلیارد هزینه کرده و مگر دستمزد بازیکنان در این چند هفته چقدر می‌شود؟ ضمن اینکه همان را هم اعلام کرده پرداخت خواهد کرد. بعد هم این بازیکنان هستند که باید نگران دستمزدشان باشند و وقتی کسی زیر نامه را امضا کرده یعنی خودش با این موضوع مشکلی ندارد.

وی در پایان در مورد اینکه آیا تا آخر پای حرفشان مبنی بر عدم حضور در رقابت‌ها هستند یا نه، توضیح داد: ما تابع تصمیم باشگاه هستیم و اگر باشگاه تصمیمش این باشد که شرکت نکنید ما هم شرکت نخواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=88239

ثبت نظر

-