پیشکسوت استقلال از سر لجبازی با پرسپولیس قرارداد بست!

  • کد خبر : 88027
  • 27 خرداد 1399 - 15:30
پیشکسوت استقلال از سر لجبازی با پرسپولیس قرارداد بست!

پیشکسوت استقلال از سر لجبازی با پرسپولیس بست!

به گزارش نیوز، «علی‌رضا اکبرپور» برای استقلالی‌ها نامی آشناست، او سال‌ها پیش و در شهرآورد سال ۷۹ دروازه پرسپولیس را باز کرد تا آبی‌پوشان تهرانی پس از ۶سال قرمز‌های پایتخت را شکست بدهند.

اکبرپور درباره سال‌های حضورش در استقلال حرف زد. متن این گفتگو در ادامه می‌آید:

ناصر حجازی تو را به استقلال آورد؟

من بازیکن ناصر حجازی در ماشین‌سازی تبریز بودم، با او نتایج خوبی را در لیگ آزادگان گرفتیم و بعد از اینکه او هدایت استقلال را بر عهده گرفت، به من پیشنهاد داد تا آبی‌پوش شوم.

پس از این پیشنهاد چه احساسی داشتی؟

خب پیشنهاد استقلال برای هر بازیکنی وسوسه‌برانگیز است و وقتی اسطوره باشگاه استقلال و فوتبال ایران به او پیشنهاد همکاری می‌دهد نمی‌توان به آن پاسخ منفی داد.

پیشکسوت استقلال از سر لجبازی با پرسپولیس بست!

روز‌های خاطره‌انگیزی را در استقلال پشت سر گذاشتی؟

من با استقلال قهرمانی‌های زیادی به دست آوردم، اما چند افتخاری که با این تیم به دست آوردم، برایم جذابیت و ارزش بیشتری دارد.

کدام افتخارات؟

در همان سالی که پیراهن استقلال را پوشیدم، قهرمان لیگ آزادگان شدیم، در لیگ قهرمانان آسیا دوم شدیم که اگر کمی شانس داشتیم جام را بالای سر می‌بردیم. قهرمان جام ترکمنستان شدیم و همه این اتفاقات خوب در یک سال رخ داد.

هرکول جیبی؛ این لقب را چه زمانی به تو دادند؟

من در بازی با العین امارات با ضربه سر دروازه این تیم را باز کردم و بعد مطبوعات لقب هرکول جیبی را به من دادند، از آن روز شدم هرکول جیبی استقلال!

گل زدن به پرسپولیس چه لذتی داشت؟

اینکه بگوییم شهرآورد یک مسابقه مثل تمام بازی‌های دیگر است، حرف درستی نیست. بازی استقلال با پرسپولیس یک جنگ است و هیچ تیمی دوست ندارد در این مسابقه شکست بخورد. اگر بازی را ببرید تا چندین ماه برای حریف کُری می‌خوانید و اگر شکست بخورید ماه‌ها تحت فشار خواهید بود. در آن روز خاص بازی بدون گل بود که سیروس دین‌محمدی در نیمه زمین صاحب توپ شد و پاس عالی را به من داد و توانستم دروازه داود فنایی را باز کنم. این گل اهمیتی زیادی داشت، می‌دانید چرا؟

چرا؟

استقلال ۶ سال بود موفق نشده بود پرسپولیس را در شهرآورد شکست بدهد و با گل من موفق شد بازی بزرگ را با برد پشت سر بگذارد. پس از گل‌زنی در شهرآورد هواداران در هر کجای ایران که مرا می‌دیدند ابراز علاقه کرده و بابت این اتفاق به من تبریک می‌گفتند.

با پرسپولیس قرارداد داخلی امضا کردی، اما به استقلال برگشتی.

به خاطر لجبازی این کار را انجام دادم.

لجبازی با چه کسی؟

من از پرسپولیس پیشنهاد داشتم، دوست نداشتم به این تیم بروم. شخصی در باشگاه استقلال که نمی‌خواهم اسمش را بیاورم به من گفت «تو نمی‌توانی پرسپولیسی شوی؛ به علی پروین می‌گویم تو را بیرون بیندازد». وقتی این جملات را شنیدم با پرسپولیس قرارداد داخلی بستم و حتی چک هم گرفتم. علی فتح‌الله‌زاده در آلمان به سر می‌برد؛ صبر کردم به ایران بیاید و نزد او رفتم و گفتم این حرف‌ها را شنیدم و قرارداد بستم، اما صبر کردم تا شما به ایران برگردید. بعد چک را به او پس دادم و دوباره با استقلال سفید امضا کردم.

فتح‌الله‌زاده گفته است از علی‌رضا اکبرپور استقلالی‌تر وجود ندارد؟

او یکی از بهترین مدیران تاریخ باشگاه استقلال است و همیشه به من لطف داشته است. وی مدیری فوتبالی بود و به استقلال خدمات زیادی کرد.

چطور شد از استقلال رفتی؟

من از استقلال نرفتم بلکه کاری کردند که بر خلاف میل باطنی‌ام دیگر در این تیم نمانم.

چه کسانی این کار را انجام دادند؟

سال ۸۴ و بعد از اینکه قهرمان شدیم امیر قلعه‌نویی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت و از استقلال رفت. صمد مرفاوی سرمربی استقلال شد و گفت «دیگر به تو نیاز نداریم»؛ بعد از ۱۰ سال حضور در استقلال خیلی راحت حقم را کف دست گذاشتند و مرا از تیم محبوبم جدا کردند.

در تمام سال‌های بازیگری‌ات هیچ وقت کار جنجال برانگیز انجام ندادی؟

من آدم ساکت و به دور از حاشیه و جنجالی بودم. هیچ وقت دنبال سر و صدا و از این اتفاقات نبودم. اگر بازیکن حاشیه‌ساز و جنجالی بودم تا همین الان فوتبال بازی می‌کردم.

پیشکسوت استقلال از سر لجبازی با پرسپولیس بست!

تلخ‌ترین خاطره فوتبالی‌ات چیست؟

شکست در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل جوبیلو ایواتا ژاپن بدترین اتفاق فوتبالی من در تمام سال‌های فوتبالم است. در آن روز ما شایسته قهرمانی در آسیا بودیم و فرصت‌های زیادی برای گل‌زنی روی دروازه حریف خلق کردیم، اما در نهایت روی ۲ حادثه گل خوردیم تا جام را به ژاپنی‌ها تحویل دهیم.

در حال حاضر مربی نوجوانان استقلال هستی؟

من سال‌هاست در تیم‌های پایه‌ای استقلال فعالیت کرده و شاگردان زیادی را تحویل داده‌ام. در لیگ امسال و در حالی که سه هفته به پایان مسابقات باقی مانده بود به دلیل شیوع ویروس کرونا بازی‌ها را نیمه کاره به پایان رساندند و استقلال به مقام دوم رسید.

فصل بعد در استقلال می‌مانی؟

معلوم نیست، این تصمیم با مسوولان استقلال و آکادمی است. در حال حاضر تیم‌های دیگر برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=88027

ثبت نظر

-