تلاش ملی‌پوش فوتسال ایران برای پناهندگی در ایتالیا

  • کد خبر : 86226
  • 25 خرداد 1399 - 15:37
تلاش ملی‌پوش فوتسال ایران برای پناهندگی در ایتالیا

به گزارش نیوز، پرونده باشگاه مس سونگون با محمدرضا سنگ سفیدی ملی پوش سابق این باشگاه یکی از پیچیده ترین پرونده های فوتبال و فوتسال شده است. سنگ سفیدی به خاطر عدم دریافت مطالبات کامل خود از باشگاه مس اقدام به شکایت از این باشگاه و ارکان قضایی فدراسیون فوتبال، رای به محکومیت ۱۱۰ میلیون تومانی مس داد.

باشگاه مس هم با شکایت به کمیته استیناف در صدد برگرداندن این رای برآمد و طبق ادعای محمدرضا سنگ سفیدی، کمیته استیناف هم این رای را تایید کرده و مس تا زمان پرداخت این پول از نقل و انتقالات محروم خواهد بود.

برای پیگیری این موضوع با حامد نجفی مدیرعامل باشگاه مس تماس گرفتیم. نجفی در حالی که نسبت به رای صادره کمیته استیناف گلایه داشت اظهارات عجیبی را علیه سنگ سفیدی مطرح کرد و مدعی شد این بازیکن زمانی که برای حضور در یک تیم ایتالیایی به این کشور سفر کرده بود، به دنبال پناهندگی بوده است.

مدیرعامل باشگاه مس اظهار کرد: ما به رای کمیته استیناف اعتراض داریم، مطالبات حمید احمدی را پرداخت می کنیم ولی سنگ سفیدی مسائلی دارد و آنجا زد و بندهایی انجام شده است! من با آقای بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال هم صحبت کردم و ایشان هم در جریان است. مستندات هم در اختیار فدراسیون گذاشته ام اما به خاطر شیوع ویروس کرونا یک مقدار همه چیز به تاخیر افتاد.

نجفی در پاسخ به این سوال که آیا منظورش زد و بند سنگ سفیدی با مسئولان کمیته استیناف است؟ گفت: نمی توانم در این رابطه صحبت کنم. اتفاقاتی افتاده است که در جریانش هستیم. فدراسیون فوتبال باید جوابگو باشد. آیا باید پول بازیکنی که می خواسته به ایتالیا پناهنده شود را می دادیم؟

وی ادامه داد: سنگ سفیدی صددرصد برای پناهندگی به ایتالیا رفته بود. کدام تیم او را می خواست؟ این بازیکن بدون اجازه باشگاه مس و در میانه فصل گذشته لیگ برتر فوتسال عازم ایتالیا شد.

مدیرعامل باشگاه مس خاطرنشان کرد: جالب اینجاست که آن باشگاه سنگ سفیدی را نمی خواست و مشخص نیست او برای چه اقدام به سفر به ایتالیا کرده بود. می دانید چقدر بابت این موضوع که سنگ سفیدی برای پناهندگی به ایتالیا رفته تحت فشار بودم؟

نجفی در تشریح بیشتر این ماجرا خاطرنشان کرد: باشگاه ایتالیایی به ما نامه زده بود سنگ سفیدی باید مدتی اینجا بماند و با تیم آکادمی ما تمرین کند، بعد از آن تصمیم می گیریم این بازیکن در تیم خودمان بماند یا به تیم دیگری برود. چه دلیلی دارد ملی پوش کشوری که تیمش در جام جهانی سوم شده است بخواهد برای یک تیم گمنام در ایتالیا که در رنکینگ جهانی از ما پایین تر است تست بدهد؟

«آیا در قرارداد سنگ سفیدی با باشگاه مس قید نشده بود که در صورت داشتن پیشنهاد اروپایی می تواند مس را ترک کند؟»

مدیرعامل باشگاه مس در پاسخ به این سوال گفت: بله این بند وجود داشت ولی باشگاه ایتالیایی به ما نامه زد و اعلام کرد از این بازیکن تست می گیرد. بنده پرسیدم مگر می شود ملی پوش فوتسال ایران برای آن تیم تست بدهد؟ گفتیم امکان پذیر نیست. اگر با سنگ سفیدی مستقیم قرارداد امضا می کردند به او اجازه می دادیم اما این اتفاق رخ نداد.

نجفی درباره نحوه جدایی سنگ سفیدی از تیم مس یادآور شد: مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا در منطقه غرب به میزبانی تبریز برگزار می شد. برای بازی آخر تیم ملی متوجه شدیم سنگ سفیدی در لیست حضور ندارد. وقتی سوال کردیم جواب دادند که او به تهران رفته تا به ایتالیا سفر کند. سوال ما این بود که مگر می شود بدون اطلاع باشگاه مس به ایتالیا برود؟

وی همچنین با بیان اینکه سنگ سفیدی و باشگاه ایتالیایی برای ارسال قرارداد وقت کشی می کردند، ادامه داد: مدام می گفتند این هفته قرارداد امضا می شود اما دو ماه گذشت اما خبری نشد. از راه های مختلف با این بازیکن صحبت می کردیم. حتی شخصا با حسین طیبی که ارتباط نزدیکی با سنگ سفیدی دارد صحبت می کردم و جویای وضعیتش شدم.

مدیرعامل باشگاه مس در پاسخ به این سوال که چرا با این تفاسیر بعد از بازگشت سنگ سفیدی به ایران این بازیکن را مجددا به خدمت گرفتید گفت: آقای تقی پور سرمربی وقت تیم اصلا سنگ سفیدی را نمی خواست ولی بازیکنان و کاپیتان تیم با من صحبت می کردند و می گفتند سنگ سفیدی برگردد. من هم این بازیکن را به جلسه هیات مدیره بردم و از او تعهد گرفتیم که در صورت عدم تکرار بی انضباطی به تیم برگردد. ما به این بازیکن کمک کردیم و برگشت.

نجفی افزود: ابتدا این بازیکن را ۵۰ درصد از مبلغ قراردادش جریمه کردیم. سپس این عدد را به ۴۰ و ۳۰ درصد کاهش دادیم. سنگ سفیدی آیین نامه انضباطی باشگاه را امضا کرد و اثر انگشت زد این آیین نامه به تایید کمیته فوتسال و سازمان لیگ هم رسیده است. متاسفانه کمیته استیناف این مساله را در رای خود لحاظ نکرده است. ما مستندات داریم و اینطور نیست یک بازیکن هر وقت دلش خواست بیاید و برود و در نهایت باشگاه محکوم شود.

وی در بخش دیگری از صحبت هایش از احتمال پیگیری این پرونده در مراجع بین المللی خبر داد و افزود: اگر رای کمیته استیناف عوض نشود این موضوع قطعا در فیفا یا دادگاه حکمیت ورزش (CAS) پیگیری می کنیم. برای حمید احمدی این کار را نمی کنیم چون با وجود یکسری بدرفتاری ها برای تیم ما زحمت کشید اما برای سنگ سفیدی نمی شود باشگاه این همه کار انجام بدهد و بازیکن پولش را بگیرد و «به ریش ما بخندد». تا من هستم اجازه نمی دهم این اتفاق بیفتد.

مدیرعامل باشگاه مس در پاسخ به این سوال که مگر رای کمیته استیناف توسط خود این کمیته شکسته می شود؟ اظهار کرد: استیناف بدون توجه به مستندات و بدون دعوت از ما به جلسه این رای را صادر کرده است. مگر می شود بدون ما و توجه به اسناد رای بدهند؟ اتفاقاتی افتاده که پیگیر هستیم و کمیته استیناف هم در رای خود بازنگری می کند. آقای بهاروند دستور سختی داده است و اسناد را به ایشان هم نشان داده ایم.

نجفی در پایان گفت: کسی که اشتباه می کند نباید خودش را حق به جانب بداند. در قرارداد تمام بازیکنان مس از جمله سنگ سفیدی آمده است که مصاحبه علیه باشگاه، مدیرعامل و هیات مدیره جریمه دارد. در حالی که این بازیکن علیه باشگاه مصاحبه کرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=86226

ثبت نظر

-