افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران به ۸۲۴ مگاوات

  • کد خبر : 86149
  • 25 خرداد 1399 - 13:54
افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر ایران به ۸۲۴ مگاوات
به گزارش نیوز،

امروز یکشنبه (۲۵ خرداد) محمد ساتکین معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا در نشست خبری که در وزارت نیرو برگزار شد گفت: اصل اصلاح الگوی مصرف انرژی به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم اقتصادی در هر جامعه موجب ارتقای شاخص‌های زندگی و زیست‌محیطی شده و الزام به رعایت آن علاوه بر خودشکوفایی علمی ناشی از ارتقای فن‌آوری بهبود کارایی تجهیزات و بهینه‌سازی فرآیند‌های انرژی‌بر، فرصت توزیع مناسب منابع را برای گسترش عدالت فراهم می‌آورد.

اخبار اقتصادی- او ادامه داد: ظرفیت  نیروگاه‌های تجدیدپذیر  ایران در حال حاضر به ۸۲۴ مگاوات رسیده است و با توجه به تحریم‌های موجود و جهش قیمت ارز تا سال ۹۹ حدود ۳۲۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه می‌شود که با این روش از مرز ۱۰۰۰ مگاواتی گذر می‌کنیم.

معاون وزیر نیرو در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص این که آیا تحریم شامل انرژی‌های تجدید پذیر می‌شود یا خیر تصریح کرد: در حال حاضر تحریم‌ها بیشتر اقتصاد کشور را در بر می‌گیرد و این تحریم‌ها تمامی زمینه‌های اقتصادی را درگیر می‌کند.

ساتکین گفت: به طور کلی خرید برخی از وسایل مربوطه با ارز انجام می‌شود این خود یک معضل است و این تحریم‌ها دامن تمامی ارگان‌ها را گرفته است و در این زمینه انرژی‌های تجدید پذیر هم جدا از این بحث تحریم نیست.

معاون وزیر نیرو در خصوص صادرات انرژی‌های تجدید پذیر گفت: قرار است در سال ۹۹ اولین پروژه صادرات انرژی‌های تجدید پذیر صورت بگیرد.

او در ادامه در خصوص طرح ملی تولید انرژی از انبوه زباله‌های استان‌های مازندران و گیلان اضافه کرد: در حال حاضر این طرح به شخص وزیر نیرو ارائه شده تا در صورت تائید شدن به وضعیت استفاده از انبوه زباله‌های استان مازندران و گیلان ساماندهی شود.

معاون وزیر نیرو گفت: بر اساس این طرح گاز تولیدی از این حجم زباله به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی تحویل خواهد شد.

ساتکین با تاکید بر اینکه موضوع استفاده از انرژی‌های زیست توده در دوران مدیریت جدید ساتبا به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است بیان کرد: طرح‌های مختلفی برای توسعه نیروگاه‌های زیست توده مد نظر قرار گرفته که بر اساس آن تشویق‌هایی کاملا متفاوت برای بخش خصوصی فعال در این حوزه در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=86149

ثبت نظر

-