دستگیری قاضی منصوری در رومانی/ جزئیات جدید دستگیری موسوی مجد

  • کد خبر : 85343
  • 24 خرداد 1399 - 15:56
دستگیری قاضی منصوری در رومانی/ جزئیات جدید دستگیری موسوی مجد
به گزارش نیوز،

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس جدید سازمان زندان‌ها که امروز برگزار شد، با اشاره به دستگیری غلامرضا منصوری متهم پرونده اکبر طبری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این متهم توسط پلیس اینترپل در رومانی بازداشت شده است.

اخبار اجتماعی- وی افزود: به دلیل شرایط خاص بیماری کرونا امکان پرواز وجود ندارد و امکان بازگرداندن وی به ایران نیست.

اسماعیلی در مورد اینکه آیا خود منصوری به سفارت مراجعه کرده یا بازداشت شده است، گفت: منصوری به سفارت ایران مراجعه داشته، اما به گونه‌ای رفتار کرده بود که استنباط همکاران در سفارتخانه این بود که عزم جدی برای بازگشت ندارد.

بازداشت و بازگرداندن یکی از مفاسد اقتصادی به نام «آبتین» به کشور

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: یکی از مفسدان اقتصادی به نام آبتین که در یکی از استان‌های جنوبی برای وی پرونده‌ای تشکیل شده بود، در خارج از کشور بازداشت شده است.

جزئیات جدید دستگیری موسوی مجد

اسماعیلی درباره دستگیری موسوی مجد گفت: پرونده او برای سال ۹۶ و ۹۷ است، البته درباره سایر متهمان پرونده حضور ذهن ندارم.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه حکم این متهم صادر شده و قطعیت پیدا کرده است، گفت: دستگیری او ارتباطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی ندارد و در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با برخی مجموعه‌ها داشته و اطلاعاتی را از حوزه‌های دفاعی و نظامی به ویژه در ارتباط با وزارت اطلاعات، سپاه قدس و تردد و اقامت شهید سلیمانی در بازه زمانی سال ۹۶ و ۹۷ به سرویس سیا و هم موساد داده است.

وی درباره همکاری او با سازمان‌های داخلی گفت: او و خانواده‌اش مقیم سوریه بودند و در همان کشور اطلاعاتی را از نیرو‌های مستشاری و حوزه فعالیت وزارت دفاع به سرویس‌های جاسوسی داده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=85343

ثبت نظر

-