سرنوشت ۱۱ محکوم به اعدام در کرج

  • کد خبر : 85312
  • 24 خرداد 1399 - 15:03
سرنوشت ۱۱ محکوم به اعدام در کرج

به گزارش نیوز، مدیر ندامتگاه مرکزی کرج از اخذ ۱۱ مورد گذشت شاکی از اجرای حکم قصاص از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

ایرج فتاحی روز شنبه ۲۴ خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به همت مددکاران ندامتگاه مرکزی کرج و قاضی شبعه ۶ اجرای احکام کیفری کرج، با جلب رضایت اولیای دم حکم قصاص مددجو س.خ در آخرین لحظات و پای چوبه دار لغو و به پرداخت دیه تبدیل شد.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: هدف از قصاص همانطور که قرآن تصریح می‌کند حفظ حیات عمومی اجتماع و پیشگیری از تکرار قتل و جنایات است اما در کنار قصاص توصیه قرآن و ائمه بر گذشت و عفو نیز استوار است بر این اساس مدیریت و کانیوزن ندامتگاه مرکزی کرج تمام تلاش خود را بر گذشت و عفو شاکیان به کار می‌گیرند.

بخشش ۱۱ اعدامی در کرج

این مسئول ادامه داد: ۸۰ درصد اجرای حکم‌ها در این ندامتگاه با گذشت شاکی و یا دریافت دیه مختومه می‌شود.

فتاحی توضیح داد: مددجو س.خ سال ۹۱ به خاطر درگیری‌های شخصی با یکی از اقوامش، وی را با سلاح گرم به قتل می‌رساند و طی این سال‌ها مددکار زندان به دنبال اخذ رضایت از اولیای دم بوده است.

مدیر ندامتگاه مرکزی کرج اضافه کرد: بخشش و عفو یکی از دشوارترین تصمیمات انسان است و هر کسی نمی‌تواند از این حق به راحتی چشم بپوشد و در جلسات مذاکره با اولیای دم ما همواره تاکید بر حق و حقوق آنها داریم.

فتاحی در خصوص اجرای حکم روز گذشته که منجر به اخذ رضایت شد افزود: پس از مذاکره نهایی با اولیای دم که تا پای چوبه دار کشیده شد و چهار ساعت نیز به طول انجامید، مقرر شد اولیایی دم با اخذ دیه با مبلغ مورد مصالحه قاتل را عفو نمایند.

وی در پایان گفت: از ابتدای سال توانسته‌ایم در هفت پرونده مشروط به اخذ دیه و چهار پرونده نیز بدون اخذ دیه، رضایت اولیای دم را جلب کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=85312

ثبت نظر

-