طهماسبی: اتحادیه جهانی اجازه بدهد، برای ایران کشتی می‌گیرم

  • کد خبر : 84090
  • 23 خرداد 1399 - 0:03
طهماسبی: اتحادیه جهانی اجازه بدهد، برای ایران کشتی می‌گیرم
طهماسبی: شرایط مهیا باشد، از روستا هم استارت می‌زنم
نیوز/ مهدی شیروانی؛ سامان طهماسبی بعد از سه چهار سال دوری از میادین، تمریناتش را شروع کرده بود تا در المپیک کشتی بگیرد ولی برنامه‌هایش به‌هم خورد. فرنگی‌کار ایرانی‌الاصل تیم‌ملی آذربایجان تصمیم داشت برای المپیک ۲۰۲۰ آماده شود که شیوع کرونا تمام رشته‌هایش را پنبه کرد و تاخیر ۱۸ ماهه در برگزاری المپیک توکیو کار او را نسبت به‌قبل خیلی سخت‌تر کرده است. دارنده ۲ مدال برنز جهان (برای ایران) ۲ مدال نقره و یک برنز جهان (برای آذربایجان) در پاسخ به سوالات نیوز چنین گفت:
* حکایت ما هم حکایت سرِ پیری و معرکه‌گیری است. بعد از ۴ – ۳ سال دوری از میادین می‌خواستیم به‌المپیک برسیم که کرونا همه برنامه‌هایمان را به‌هم زد.
* سال گذشته قبل از فراگیری کرونا، چند نفر از دوستان دلسوزم که نداشتن مدال المپیک در کارنامه‌ام را حقم نمی‌دانستند و معتقد بودند باید یک مدال هم از المپیک داشته باشم و کارنامه‌ام را تکمیل کرده و به‌قول معروف جنسم را جور کنم، لذا خیلی اصرار کردند که حتما باید در المپیک کشتی بگیرم.
* با پیشنهاد و اصرار آن‌ها من‌هم تصمیم گرفتم دوباره تمرین کنم شاید بتوانم به المپیک برسم. با مسئولان فدراسیون‌کشتی آذربایجان حرف زدم، آن‌ها هم گفتند مشکلی ندارند، فقط باید ابتدا در قهرمانی‌کشور اول بشوم تا به تیم‌ملی برسم.
* تمریناتم را شروع کردم تا مهیای شرکت در قهرمانی‌کشور و حضور در المپیک شوم. حدود ۶ ماه تا المپیک مانده بود، نمی‌شد در ۸۷ کیلو کشتی بگیرم، داشتم خودم را برای ۹۷ کیلو آماده می‌کردم که شیوع ویروس کرونا و تاخیر ۱۸ ماهه در برگزاری المپیک، همه برنامه‌هایم را به‌هم زد. هنوز هم مشخص نیست المپیک در سال ۲۰۲۱ برگزار می‌شود یا نه؟!
* با این وضعیت حتی اتحادیه‌جهانی‌کشتی هم تکلیف خودش را نمی‌داند. با توکل به خدا تمریناتم را ادامه می‌دهم تا ببینیم چه پیش می‌آید و خدا چه می‌خواهد.
* یک سال و نیم عقب افتادن المپیک، شرایط جسمانی نامناسب که سال‌ها با مصدومیت کمر و پایم دست به گریبان هستم، وضعیت مرا خیلی سخت‌تر و بدتر از گذشته کرده است. برای تحمل ۶ ماه تحمل تمرینات سخت و دشوار و سپس مبارزه در المپیک خودم را آماده کرده بودم، اما حالا نمی‌دانم با این یک‌سال‌ونیم تاخیر در شروع المپیک، اصلا می‌توانم خودم را برسانم یا نه؟! تا آن موقع ۳۶ ساله می‌شوم ونمی‌دانم دوام می‌آورم یا نه ولی با توکل به خدا دارم به تمریناتم ادامه می‌دهم.
* اگر قانون قدیم بود (امروز وزن‌کشی و فردا مسابقه) می‌توانستم حتی در ۸۷ کیلو کشتی بگیرم ولی قانون‌جدید که باید ساعت ۷ وزن‌کشی کنم و ساعت ۹ کشتی بگیرم، خیلی سخت است در ۸۷ کیلو شرکت کنم و مجبورم به‌فکر حضور در ۹۷ کیلو باشم.
طهماسبی: شرایط مهیا باشد، از روستا هم استارت می‌زنم
* خیلی دوست دارم برای ایران کشتی بگیرم ولی نمی‌دانم قانون اتحادیه‌جهانی‌کشتی چنین اجازه‌ای به‌من می دهد یا نه؟! از فدراسیون‌کشتی خودمان هم چیزی دراین باره نشنیدم و نمی‌دانم ازنظر قانونی وضعیت چگونه است، می‌شود یا امکانش نیست.
* اگر از نظر قوانین اتحادیه‌جهانی‌کشتی ایرادی نباشد و فدراسیون خودمان هم مشکلی نداشته باشد، براساس قانون جدید چرخه‌انتخابی و برای رسیدن به المپیک با دوبنده تیم‌ملی، حتی از روستا، شهرستان، استان تا قهرمانی‌کشور و …. حاضرم استارت بزنم و کشتی بگیرم.
* محمدهادی ساروی کشتی‌گیر خوبی است و مطمئناً درآینده نزدیک از بهترین ۹۷ کیلو‌های ایران و با کمی تلاش بیشتر از بهترین‌های دنیا می‌شود. در مسابقات‌جهانی ۲۰۱۹ هم خیلی‌خوب کشتی گرفت. اگر قسمت باشد در انتخابی‌های ایران کشتی بگیرم، برای مقابله با او هم مجبورم سختی‌های زیادی را تحمل کنم.
* برای حضور در مسابقات‌ انتخابی استانی، اگر از کردستان هم نشود، از استان تهران می‌کشم و آقای عبداله عزیزی رییس هیات‌کشتی استان‌تهران این شرایط را برایم فراهم می‌کند که بتوانم از تهران شرکت کنم. بازهم تاکید دارم اول باید ببینم قانون اتحادیه‌جهانی‌کشتی چنین اجازه‌ای به‌من می‌دهد یا نه؟! اگر هم از ایران نشود، عزمم را جزم کرده‌ام از آذربایجان بگیرم و بختم را برای کسب مدال‌المپیک امتحان کنم.
* فعلا در اطراف شهر سنندج به همراه پسرعمویم و یکی دو نفر از دوستان تمرین می‌کنم. با فروکش کردن شدت اولیه کرونا، با رعایت مقررات بهداشتی و پروتکل‌های پزشکی، ضدعفونی کردن لوازم و وسایل ورزشی، کار با وزنه، دویدن، کار‌های هوازی و هفته‌ای یک جلسه هم مرورفن و تمرین کشتی انجام می‌دهم.
* قطعا اگر المپیک ۲۰۲۰ توکیو تابستان امسال برگزار می‌شد، شرایط خیلی بهتری داشتم ولی بااین تاخیر ۱۸ ماهه وضعیت خیلی متفاوت است. به‌خصوص که دکتر به ‌من گفت همان مصدومیت قدیمی کمر و پایم اصلا در وضعیت خوب و نرمالی نیست.
طهماسبی: شرایط مهیا باشد، از روستا هم استارت می‌زنم

* پدر و مادرم خیلی نگران ازدواج من هستند و دائم اصرار می‌کنند ازدواج کنم. متاسفانه الان همه‌چیز تغییر کرده و عوض شده، من‌هم سن و سالم بالا رفته و برای انتخاب همسر خیلی وسواسی و سخت‌گیر شده‌ام و همین موضوع باعث طولانی شدن پروسه ازدواجم و ناراحتی و نگرانی خانواده‌ام شده است.
* در سنندج شغل آزاد دارم و در کار خرید و فروش خانه و ماشین فعالیت می‌کنم. خدا را شکر وضعیت بدی ندارم.
* اگر شرایط بدنی اجازه بدهد و به وضعیت خوب و آرمانی برسم در لیگ برتر امسال ایران کشتی می‌گیرم. سال‌های گذشته چند پیشنهاد داشتم که قسمت نبود ولی امسال تصمیم دارم برای محک زدن خودم و اطلاع از وضعیتم کشتی بگیرم.
* چون مدت‌ها از کشتی دور بوده‌ام، تیم‌ها نمی‌دانند چه وضعیتی دارم. شرایط جسمی و آمادگی‌ام چه جوری است، اصلا تا حالا نمی‌دانستند می‌خواهم کشتی بگیرم، با اطلاع آن‌ها از این موضوع، پیشنهاد هم می‌رسد و من‌هم با یکی‌از بهترین آن‌ها توافق می‌کنم تا در لیگ امسال کشتی بگیرم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=84090

ثبت نظر

-