آموزش تهیه صابون طبیعی در خانه؛ یک مهارت لذتبخش برای اوقات فراغت

  • کد خبر : 82961
  • 20 مهر 1400 - 13:00
آموزش تهیه صابون طبیعی در خانه؛ یک مهارت لذتبخش برای اوقات فراغت

به گزارش نیوز: ساخت صابون خانگی و استفاده از مواد طبیعی برای شستشوی پوست، روغن های مفید و صابون های دست ساز که از ویتامین ها و مواد معدنی هستند، هرگز باعث خشکی بیش از حد پوست شما نمی شوند واگر به دنبال جایگزین کردن صابون‌های طبیعی با نمونه‌های فروشگاهی آن که پر از مواد مضر برای پوست شما هستند، در خانه دست به کار شوید.در ادامه با نیوز همراه باشید با آموزش تهیه صابون طبیعی در خانه

 تهیه صابون طبیعی در خانه یک مهارت لذتبخش برای اوقات فراغت است. تهیه صابون اصلا شبیه به آنچه فکر می‌کنید دشوار نیست بلکه بسیار ساده و سرگرم کننده است. در این گزارش دو روش متداول ساخت صابون توضیح داده شده است.

یک واکنش شیمیایی اساسی

صابون نتیجه یک واکنش شیمیایی اساسی بین چربی‌ها یا روغن‌ها و چربی است. فرآیند دستیابی به واکنش شیمیایی ساپونی سازی نامیده می‌شود. با انتخاب دقیق ترکیبی از روغن‌های با کیفیت، اضافه کردن رایحه یا روغن‌های ضروری مورد علاقه خود و چرخاندن در یک رنگ پر جنب و جوش، صابون دستساز شما شکلی جذاب و خاص را به خود می‌گیرد.

 آموزش تهیه صابون طبیعی

روش‌های ساخت صابون

چهار روش اساسی برای آموزش تهیه صابون طبیعی در خانه وجود دارد. از این بین، مذاب کردن و فرآیند سرما دو روش بسیار متداول ساخت صابون هستند.

 آموزش تهیه صابون طبیعی

روش ذوب کردن: در این روش لازم است گلیسیرین آماده بدون رنگ و بو، به قطعات کوچک تقسیم و ذوب شود و با افزودن رایحه به آن، آماده شود.

روش فرآیند سرما: فرآیند سرما متداول‌ترین روش تهیه صابون با استفاده از روغن و چربی است.

چگونه صابون تهیه کنیم

تهیه صابون با پایه ذوب و ریختن بی خطر ، آسان و راحت است. این پایگاه قبلاً مراحل فرسایش را طی کرده است ، بنابراین نیازی به رسیدگی به چاودار نیست. ابتدا ، بلوک های پیش ساخته صابون بدون رنگ و بدون تمرکز را از یک فروشگاه صنایع دستی یا صابون خریداری کنید. پایه صابون سپس در مایکروویو یا یک دیگ دوبل ذوب می شود. وقتی صابون کاملاً ذوب شد می توانید عطر ، رنگ و مواد افزودنی اضافه کنید. مخلوط را درون قالب ریخته و صابون هنگام سخت شدن برای استفاده آماده است.

ساخت صابون به روش مذاب بسیار آسان است و برای افراد تازه کار توصیه می‌شود. این روش به مواد اولیه کمتری نیاز دارد و در زمان کوتاهی آماده می‌شود. روش فرآیند سرما کمی دشوارتر و زمانبر است اما نتیجه کار یک محصولا کاملا طبیعی بدون هیچ مواد ژیش ساخته مانند گلیسیرین است.

مواد لازم برای آموزش تهیه صابون طبیعی:

پایه صابون

ظرف یا قاشق اندازه‌گیری

قالب

رایحه، رنگ یا مواد افزودنی (به دلخواه شما)

>>>بیشتر بخوانید:

با ساخت رژگونه خانگی طبیعی تر آرایش کنید

محبوب‌ترین پایه‌های صابون گلیسیرین سفید یا شفاف است. برای تهیه یک صابون مجلل‌تر از پایه‌ای که با شیر بز یا روغن زیتون ساخته شده امتحان می‌کنند. ابتدا پایه صابون را به قسمت‌های کوچک‌تر خرد کنید تا سریع‌تر ذوب شود. اگر برای ذوب قطعات از مایکروویو استفاده می‌کنید، پایه را در یک کاسه ریخته و برای مدت ۳۰ ثانیه حرارت دهید.

 آموزش تهیه صابون طبیعی

بیرون بیاورید و هم بزنید در صورتی که نیاز به حرارت مجدد داشت، ۱۵ ثانیه در مایکروویو قرار دهید و مجدد بررسی کنید، پایه را هم بزنید تا مایع یکدستی حاصل شود. سپس رایحه و رنگ مورد علاقه خود را درون مایع بریزید و خوب مخلوط کنید. تمام مراحل را باید با سرعت عمل انجام دهید تا پایه صابون صفت نشود. دیواره قالب را چرب کنید، مخلوط را داخل قالب مورد نظر بریزید و یک روز به آن فرصت دهید تا صابون کاملا ببندد. حالا صابون را از قالب خارج کنید و از داشتن یک صابون خانگی طبیعی بدون مواد مضر برای پوست لذت ببرید.

اسکراب طبیعی در صابون دست‌ساز شما

اگر به دنبال بهترین افزودنی‌ها در صابون دست‌ساز هستید، پودر چوب صندل یا گلبرگ‌های گل تقویم خشک را برای بهترین نتیجه امتحان کنید. برخی از گیاهان با حرارت دیدن، از خود رنگ تولید می‌کنند که می‌توانند گزینه‌های جذابی باشند تا شما دیگر نیاز به افزودن رنگ نداشته باشید. همچنین می‌توانید از پودر میوه خشک شده یا پودر شکر برای اسکراب استفاده کنید.

یک ترفند جالب

اگر از مواد خشک مانند دانه‌های خشک گل بابونه، لوندر یا شبیه به این استفاده می‌کنید، می‌توانید به مایع کمی فرصت دهید تا به حالت نیمه مایع درآید در این حالت وقتی در قالب ریخته شود، تکه‌های گل ته‌نشین نمی‌شود و در کل صابون معلق می‌ماند. دقت داشته باشید که اگر بیش از اندازه صبر کنید ممکن است صابون شما در ظرف سفت شود و نتوانید آن را در قالب بریزید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=82961

ثبت نظر

-