مراقبت از پوست‌های چرب و خشک با این ماسک زمستانی

  • کد خبر : 8292
  • 30 بهمن 1398 - 12:16
مراقبت از پوست‌های چرب و خشک با این ماسک زمستانی

می‌خواهیم در گزارش زیر به معرفی انواع ماسک خانگی انار و روش تهیه آن‌ها بپردازیم.

به گزارش نیوز،  انار فواید بسیاری برای پوست و زیبایی دارد که می‌توان به وسیله ماسک‌های خانگی از این فواید استفاده کرد. ماسک انار برای جوانسازی پوست، جلوگیری از چروک شدن پوست، جلوگیری از پیری زودرس، درمان آکنه و تمیزی پوست چرب و خشک و… مورد استفاده قرار میگیرد.

می‌خواهیم در این مطلب  به معرفی انواع ماسک خانگی انار و روش تهیه آن‌ها بپردازیم.

انواع ماسک انار
ماسک انار انتخاب مناسبی برای پوست‌های چرب است، زیرا انار دارای خاصیت سفیدکنندگی است و برای درمان آکنه‎‌ها بسیار مفید است. هسته این میوه نیز در تهیه لایه‌بردار‌های طبیعی استفاده می‌شود. همچنین استفاده از آب انار در شب، با زدودن آلودگی‌های پوست، به‌خصوص پوست‌های چرب موجب پاکیزگی، روشنی و تقویت آن می‌شود.

انواع ماسک خانگی مناسب پوست‌های چرب با انار
پوست انار را به خوبی ریز ریز کنید. یک قاشق غذاخوری آب انار و یک سفیده تخم‌مرغ را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان قرار دهید و در پایان با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک شوینده و لایه‌بردار دانه انار
هسته دانه‌های انار را خشک و آسیاب کنید؛ دقت کنید این کار را تا حدی انجام دهید که به صورت آرد در نیاید. سپس یک قاشق غذاخوری هسته آسیاب شده را با نصف قاشق چایخوری نمک ساییده شده و دو قاشق غذاخوری ژل یا فوم شست‌و‌شوی صورت خوب مخلوط کنید. در انتها مواد را به مدت دو دقیقه به آرامی روی صورت ماساژ دهید و با آب سرد بشویید.

دانه انار برای پوست‌های خشک توصیه نمی‌شود اما به علت دارا بودن ویتامین‌های فراوان می‌توانید ماسک زیر را امتحان کنید.
یک قاشق غذاخوری آب انار را با همان میزان خامه ترش و یک قاشق چایخوری روغن گیاهی مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی صورت بمالید و پس از ۱۵ دقیقه با آب گرم بشویید.

ماسک انار برای تمیزی پوست‌های خشک
یک قاشق غذاخوری آب انار را به مخلوطی از یک زرده تخم‌مرغ، یک دوم قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید. ماسک به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار داده؛ سپس با آب گرم آبکشی کنید.

ماسک انار برای تمیزی پوست‌های چرب
دو عدد پسته را با پوست آسیاب کنید. دو قاشق غذاخوری آب انار و یک قاشق چایخوری آبلیمو را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و روی صورت خیس به مدت یک الی دو دقیقه بمالید. در پایان با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک خانگی روشن کننده انار
دو قاشق غذاخوری آب انار را با مقدار مشابه خامه ترش کم چرب و آبلیمو مخلوط کنید. مواد را روی صورت قرار داده و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.

طرز تهیه ماسک انار برای جوانسازی پوست
اگر احساس می‌کنید دچار خستگی پوست شده اید واجب است تا از ماسک انار استفاده کنید.

مواد لازم:
۲ عدد انار

طرز تهیه و استفاده:
انار را به دو نیمه تقسیم کنید. هدف ما استفاده از دانه‌های ریز قرمز رنگ است. این دانه‌ها را درون ظرف عمیقی ریخته و کمی له کنید. آب انار را برای مدت ۲۰ دقیقه روی پوست بمالید و به آرامی ماساژ دهید. سپس پوست را شستشو دهید. از این ماسک دوبار در هفته استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک خانگی انار، روشن کننده پوست
مواد لازم:
دو قاشق غذاخوری آب انار
مقدار کمی خامه ترش کم چرب
مقدار کمی آبلیمو

طرز تهیه و استفاده:
آب انار را با خامه ترش و آبلیمو مخلوط کنید. مواد را روی صورت قرار داده و پس از ۱۵ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک انار و چای سبز، برای روشن کردن پوست
مواد لازم:
آب انار تازه ۴ تا ۵ قاشق غذا خوری
آب لیمو تازه ۲ قاشق غذا خوری
چای سبز تازه دم شده ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه و استفاده:
انار را قاچ کنید، کمی در آب سرد بغلتانید سپس دانه‌ها را از پوسته انار جدا کنید. با پشت یک قاشق، بر دانه‌های انار فشار وارد کنید تا آب آن خارج شود.

دانه‌ها را در ظرف نسبتا گودی قرار دهید. چای سبز و آب لیمو را به انار اضافه کنید و کاملا هم بزنید. با حرکت دورانی، مخلوط بالا را روی صورت و گردن تمیز خود بمالید. خصوصا در قسمت جوش‌های سر سیاه تامل بیشتری کنید و ماسک بیشتری بمالید. پس از ۱۰ دقیقه که ماسک روی صورت بود آن را بشویید تا پاک شود.

ماسک انار و ماست، برای مرطوب نگه داشتن پوست
مواد لازم:
انار ۱ عدد
ماست ۶ قاشق غذا خوری

طرز تهیه و استفاده:
انار را قاچ کرده، مدتی در آب سرد بخیسانید و سپس دانه‌ها را از پوسته جدا کنید. دانه‌ها را با ماست مخلوط کرده و در دستگاه مخلوط کن به مدت یک دقیقه بزنید. مخلوطی که به دست آمد را به صورت و گردن تمیز خود بمالید.
حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استراحت کنید، دراز بکشید و از استرس خود را دور نگه دارید که این کار‌ها در تاثیر بهتر ماسک بر پوست موثر است. بعد از گذشت چند دقیقه، صورت خود را با آب گرم بشویید. این ماسک خانگی را چندین بار تکرار کنید تا ببینید پوست شما چگونه مرطوب و درخشان خواهد شد.

ماسک انار و سفیده تخم مرغ
مواد لازم:
انار ۲ عدد
سفیده تخم مرغ ۱ عدد

طرز تهیه و استفاده:
انار را پوست بکنید و پوست آن را به خوبی ریزریز کنید. دانه‌های انار را فشار دهید تا به اندازه یک قاشق غذاخوری آب انار برای شما به دست آید.
یک سفیده تخم مرغ را به پوست انار ریزریز شده و آب انار اضافه کرده و تمامی مواد را به خوبی مخلوط کنید. حالا ماسک صورت تان آماده است. این ماسک انار را برای مدت ۱۰ دقیقه روی صورت تان قرار دهید. در پایان صورت تان را آب سرد بشویید.

ماسک انار و عسل برای درخشان کردن پوست
مواد لازم:
انار ۱ عدد
عسل یک قاشق غذاخوری سر پر

طرز تهیه و استفاده:
انار را قاچ کنید و دانه‌های آن را خارج کرده و در مخلوط کن بریزید. عسل را به آن اضافه کنید و توسط دستگاه کاملا به یکدیگر مخلوط کنید. صورت خود را خیس کنید و این ماسک را روی پوست خود بمالید تا تمامی صورت را بگیرد.

البته مراقب محیط حساس اطراف چشم باشید. اگر دانه‌های درشتی از انار باقی مانده است می‌توانید آن را از ماسک خارج کنید. به مدت ۳۰ دقیقه اجازه دهید ماسک انار و عسل روی پوست صورت شما قرار گیرد سپس با آب گرم بشویید تا تمامی ماسک از روی صورت پاک شود.بعد از استفاده از این ماسک انار، مشاهده خواهید کرد که پوست شما درخشان تر، مرطوب‌تر و صاف‌تر از قبل شده است.

ماسک خانگی انار مناسب پوست‌های چرب
مواد لازم:
انار ۱ عدد
یک قاشق غذاخوری آب انار
سفیده تخم مرغ ۱ عدد

طرز تهیه و استفاده:
پوست انار را به خوبی ریز ریز کنید. آب انار و تخم مرغ را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی مخلوط کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی صورتتان قرار دهید و در پایان با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک انار برای تمیزی پوست‌های خشک
مواد لازم:
یک قاشق غذاخوری آب انار
زرده تخم مرغ ۱ عدد
دوم قاشق غذاخوری خامه
یک قاشق غذاخوری شیر

طرز تهیه و استفاده:
آب انار را به زرده تخم مرغ، خامه و شیر اضافه کنید. ماسک انار به دست آمده را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار داده و در پایان با آب گرم آبکشی کنید.

ماسک انار و کاکائو
زمانی که شما دو ترکیب عالی و مملو از آنتی اکسیدان را با هم مخلوط میکنید مطمئنا به طور خودکار و موثر خودتان شاهد تاثیر بی نظیر آن برای طراوت و جوانی پوستتان خواهید بود.

مواد لازم:
۱ عدد انار
۱ قاشق غذاخوری پودر کاکائو

طرز تهیه و استفاده:
انار را قاچ کنید، کمی در آب سرد بغلتانید سپس دانه‌ها را از پوسته انار جدا کنید. با پشت یک قاشق، بر دانه‌های انار فشار وارد کنید تا آب آن خارج شود. دانه‌های انار را به شکل خمیر درآورید. پودر کاکائو را با خمیر انار خوب مخلوط کنید. ماسک را روی صورت و گردنتان بگذارید.۲۰ تا ۲۵ دقیقه بعد با آب سرد بشویید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=8292

ثبت نظر

-