مشخصات خودروی جدید سایپا

  • کد خبر : 82555
  • 21 خرداد 1399 - 9:13
مشخصات خودروی جدید سایپا

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا، ساینا S به زودی وارد سبد محصولات سایپا می‌شود و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهد گرفت. این محصول خودرویی است که برای اولین بار در طرح پیش‌فروش گروه سایپا عرضه شده است.

پیش از این، از این خودرو به نام “ساینا ۹۹” نام برده شده بود اما  در ساختار جدید نام‌گذاری و تیپ‌بندی محصولات گروه خودروسازی سایپا، به صورت رسمی و با عنوان ساینا S معرفی شده است.

پس از گذشت چهار سال از عرضه ساینا توسط گروه خودروسازی سایپا،  اکنون مدل جدیدی  برای این سدان در نظر گرفته است. ساینا S بر اساس پلتفرم و اصول سازه X۲۰۰ سایپا و مطابق استانداردهای خودروسازان جهان طراحی شده است. از نگاه فنی می‌توان ساینا S را خودرویی فیس‌لیفت معرفی کرد و ویژگی‌های جدیدی را نسبت به ساینا EX برای آن در نظر گرفت. این تغییرات علاوه بر ظاهر شامل برخی قطعات هم می‌شود.

ساینا S در بخش طراحی جلو، عقب و کابین متفاوت از ساینا معمولی بوده و ویژگی‌های جدیدی به ظاهر این خودروی کلاس B اضافه شده است.

در بحث ظاهری ساینا S نسبت به ساینا EX تغییراتی شامل جلو پنچره کرومی، سپر جلو و عقب ، اضافه شدن چراغ روشنایی روز (Day Light) و چراغ عقب، دیفیوزر عقب، الگوی جدید درب صندوق عقب،  غربیلک فرمان جدید با طرح D و  دسته دنده دیده می‌شود که همگی جدید هستند. ضمن اینکه به دو کیسه هوا، ترمزABS  و EBD ، ترمز کمکیBA ، سنسور پارک عقب، شیشه‌های جلو و عقب برقی، آینه‌های جانبی برقی و گرمکن و سیستم تهویه نیمه‌اتوماتیک با نمایشگر دیجیتال نیز مجهز شده است.

اضافه شدن چراغ روشنایی روز، استاندارد محافظت از عابر پیاده، نشانگر تعویض دنده (GSI)، هشدار کمربند ایمنی راننده، صندلی های عقب با استاندارد ISOFIX و سامانه مدیریت و نظارت عملیاتی بر خودرو (BCM) از جمله استانداردهایی است که در ساینا S وجود دارد و باعث شده این خودرو در سطح بالایی از استانداردهای سدان های کلاس B  قرار گیرد.

همچنین مدل‌های کاملتر این محصول به شیشه‌های عقب دودی، رینگ آلومینیومی، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، بلوتوث، قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه بر روی نمایشگر خودرو (Mirror Link)، سنسور نور (Auto Light)، سنسور فشار باد لاستیک TPMS، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، دوربین عقب، روکش صندلی چرم و… مجهز است.

ساینا S به پیشرانه کم مصرف M۱۵ مجهز است. این پیشرانه ۱۵۰۳ سی سی حجم دارد و قدرت ۸۷ اسب بخار را با گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده ۵ سرعته دستی ساینا S توان پیشرانه را به چرخ های جلو انتقال می دهد. این قوای محرکه جزو پیشرانه های کم استهلاک و کم مصرف در بازار ایران شناخته می شود.

برای مشاهده تصاویر این عضو جدید سایپا به این لینک مراجعه کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=82555

برچسب ها

ثبت نظر

-