آمادگی ایران برای ارائه خدمات فنی و مهندسی به قرقیزستان

  • کد خبر : 82170
  • 20 خرداد 1399 - 22:16
به گزارش نیوز،

حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به موفقیت های ایران در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و تولید تجهیزات مورد نیاز در این راه توسط شرکت های دانش بنیان ، خاطرنشان کرد: بی تردید برای اینکه بتوانیم مردم خود را در برابر این ویروس محافظت کنیم  همه کشورها باید همدیگر را یاری کنند.

اخبار سیاسی- دکتر روحانی افزود: برغم محدودیت ها و فشارهای تحمیلی آمریکا علیه ایران ، خوشبختانه ما در مبارزه با این ویروس موفقیت های خوبی داشته ایم و همچنین توانستیم به برخی از کشورهای دوست خود از جمله قرقیزستان در مقابله با این بیماری کمک کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری های دو کشور، افزود: برای همکاری های اقتصادی نباید منتظر پایان کرونا باشیم  و می توانیم در چارچوب پروتکل های بهداشتی مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی را افزایش دهیم .

دکتر روحانی با اشاره به تکمیل پروژه مجموعه ورزشی شهر اوش در قرقیزستان با همکاری مهندسان ایرانی، اظهار داشت: برای ارائه خدمات فنی و مهندسی از سوی شرکت های ایرانی به قرقیزستان آمادگی کامل داریم و مهندسان و متخصصان ایرانی در زمینه ساخت نیروگاه  و خطوط انتقال نیرو،  سد سازی ، جاده سازی و پروژه های توسعه تاسیسات برق آماده همکاری هستند.

رئیس جمهور قرقیزستان نیز در این گفت و گوی تلفنی با تاکید بر توسعه و تعمیق روابط با ایران در همه زمینه ها، گفت: قرقیزستان همواره و همیشه برای ایران، دوست و برادر خواهد ماند.

“سورونبای جنبکف”  با قدردانی از ایران به خاطر ارائه کمک های بهداشتی و درمانی به قرقیزستان برای مقابله با بیماری کرونا، افزود: ایران موفقیت های خوبی در زمینه تولید تجهیزات مقابله با بیماری کرونا داشته است و خوشحالم که می توانیم نیاز خود را در این زمینه از طریق ایران تامین کنیم.

رئیس جمهور قرقیزستان با بیان اینکه همه گیری ویروس کرونا تاثیر بسیار زیادی بر اقتصاد کشورها و اقتصاد جهانی گذاشته، گفت: باید برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی و افزایش حجم سرمایه گذاری مشترک تلاش کنیم و همکاری ها در این زمینه را افزایش دهیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=82170

ثبت نظر

-