فرانسه استفاده از داروی مالاریا برای درمان کرونا را ممنوع کرد

  • کد خبر : 79174
  • 08 خرداد 1399 - 7:41
فرانسه استفاده از داروی مالاریا برای درمان کرونا را ممنوع کرد
به گزارش نیوز،

دولت فرانسه روز چهارشنبه مجوز استفاده از هیدروکسی‌کلروکین برای مداوای بیماران مبتلا به نوع شدید کووید– ۱۹ را از بیم نگرانی‌های سلامتی لغو کرد.

اخبار بین الملل-این تصمیم پس از اعلام سازمان جهانی بهداشت مبنی بر توقف آزمایش داروی ضد مالاریایی هیدروکسی‌کلروکین بر روی بیماران مبتلا به کرونا ، اتخاذ شد.

فرانسه چندی پیش تصمیم گرفت مجوز استفاده از این دارو را صادر کند؛ دارویی که علاوه بر مداوای مالاریا برای درمان لوپوس و آرتریت روماتوئید نیز به کار می‌رود و در شرایطی خاص و فقط در بیمارستان‌ها برای بیماران مبتلا به کرونا مورد مصرف دارد.

نشریه پزشکی «لنست» انگلیس گزارش داد؛ نرخ مرگ و میر در بیمارانی که داروی هیدروکسی‌کلروکین مصرف می‌کنند و همچین ضربان قلب نامرتب این افراد، افزایش می‌یابد.

در گزارش نشریه لنست آمده است که در تحقیقات نتایج استفاده از این داروها با ردگیری وضع چهار گروه از بیماران ارزیابی شد، گروه اول تنها با هیدروکسی‌کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، گروه دوم تنها با کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، ۲ گروه دیگر نیز با استفاده از این داروها به همراه آنتی‌بیوتیک تحت درمان قرار گرفتند. یک گروه کنترل نیز تحت نظر قرار گرفت که هیچ ‌کدام از این داروها را مصرف نکردند.

در پایان مطالعه حدود ۹ درصد از اعضای گروه کنترل جان خود را از دست دادند. در گروه‌هایی که تنها با کلروکین یا هیدروکسی کلروکین تحت درمان قرار گرفتند، به ترتیب ۱۸ درصد و ۱۶.۴ درصد جان خود را از دست دادند.

در گروه‌هایی که داروها را به همراه آنتی‌بیوتیک دریافت کردند، ‌وضع بدتر بود. در واقع ۲۲.۸ درصد از گروهی که کلروکین و آنتی‌بیوتیک دریافت کردند و ۲۳.۸ درصد از اعضای گروهی که با هیدروکسی‌کلروکین و آنتی‌بیوتیک تحت درمان قرار گرفتند، جان خود را از دست دادند.

به گفته محققان، نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد مصرف کلروکین و هیدروکسی‌کلروکین نه تنها موجب بهبود بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ نمی‌شود، بلکه خطر ابتلا به مشکلات قلبی و مرگ را نیز افزایش می‌دهد.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا و برخی مقام‌های دیگر کشورها در ماه‌های اخیر استفاده از این دارو به عنوان درمان احتمالی کرونا را ترویج کرده‌اند.

ترامپ در دیدار با جمهوری‌خواهان از تصمیم خود برای مصرف داروی هیدروکسی‌کلروکین به عنوان اقدام پیشگیرانه علیه کرونا دفاع کرد و گفت: این تصمیم شخصی است اما معتقدم این دارو سطح ایمنی را افزایش می‌دهد.  

هنوز واکسن یا دارویی برای مداوای کووید– ۱۹ تأیید نشده؛ بیماری که تاکنون بیش از ۳۵۰ هزار نفر را در سراسر جهان کشته است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=79174

ثبت نظر

-