۶۰ واحد صنفی غیرمجاز تعطیل شدند

  • کد خبر : 77395
  • 05 خرداد 1399 - 20:18
۶۰ واحد صنفی غیرمجاز تعطیل شدند

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا؛ احمد رضازاده افزود: پیرو ابلاغ آیین نامه های گام دوم مبارزه با کووید ۱۹ مربوط به فعالیت واحدهای صنفی در چارچوب قوانین اعلام شده و به دنبال آن تشدید بازدیدها از این مراکز از پانزدهم فروردین تا پایان اردیبهشت امسال، شصت واحد صنفی متخلف با دستور مقام قضایی تعطیل شد.

رضازاده افزود: مراکز متخلف به دلیل رعایت نکردن موارد آیین نامه شامل فاصله گذاری اجتماعی، اقدامات کنترلی بهداشتی، بهداشت فردی، استفاده از وسایل حفاظت فردی، بهداشت مواد غذایی و ابزار و تجهیزات، با همکاری مرجع قضایی و اداره اماکن نیروی انتظامی تعطیل شد.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت والفجر نیز واحدهای صنفی متخلف را شامل لبنیات فروشی، اغذیه فروشی، فروشگاه های جزیی و کلی عرضه مواد غذایی، کافی شاپ، قنادی، نانوایی و میوه فروشی عنوان کرد.

مسعود قنبریان افزود: تعطیلی یک مرکز در خصوص انجام تخلف های بهداشتی، پس از چندین بار بازدید و ارایه اخطار به متصدی مرکز، با دستور مقام قضایی انجام می شود، بنابراین تمامی فروشندگان موادغذایی که ارتباط مستقیم با سلامت مردم دارند، اخطار های بهداشتی را جدی بگیرند و برای رفع نقص مشکل های بهداشتی واحد خود تلاش کنند.

او ادامه داد: در این برنامه ضربتی که از سوی کارشناسان بهداشت محیط در حال انجام است، تمامی صنوف و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و همچنین اماکن عمومی مورد بازدید و بررسی قرار می گیرند که در صورت مشاهده تخلف های بهداشتی، برخورد قانونی می شود.

قنبریان ضمن تشکر از همکاری و حمایت مقام قضایی در مسایل بهداشتی و سلامت مردم و نیز تلاش شبانه روزی کارشناسان و بازرسان بهداشتی، بیان کرد: مرکز بهداشت، ضمن احترام و در نظر گرفتن حقوق متصدیان و مدیران مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، در راستای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان، تلاش می کند.

کارشناس مسئول بداشت محیط مرکز والفجر شیراز تاکید کرد:  شهروندان هنگام مراجعه به واحدهای صنفی نسبت به رعایت فاصله مناسب در هنگام خرید، به همراه داشتن دستکش و ماسک و استفاده از کارت بانکی به جای پول نقد اقدام کنند و در صورت مشاهده تخلف های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی، می توانند در طول شبانه روز با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند تا در اسرع وقت نسبت به بررسی شکایت اقدام لازم انجام شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=77395

ثبت نظر

-