درخواست رئیس سنا و رهبر اقلیت مجلس نمایندگان از ترامپ؛ پرچم‌های آمریکا را نیمه‌افراشته کن!

  • کد خبر : 75334
  • 02 خرداد 1399 - 10:00

به نوشته پایگاه «هیل»، این نامه همچنین مضامین سیاسی نیز دارد؛ زیرا دموکرات‌ها به شدت از عملکرد ترامپ برای واکنش آهسته او به شیوع بیماری کرونا انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند این عملکرد موجب افزایش میزان تلفات ناشی از این بیماری شده است. ترامپ نیز گفته است اگر اقدامات او نبود، آمریکا اکنون تلفات بیشتری داشت. وی همچنین شیوع بیماری کرونا را بر گردن چین و سازمان جهانی بهداشت انداخت.

پلوسی و شومر در نامه خود به ترامپ نوشتند: «دل‌های مردم به دلیل از دست دادن (شهروندان) بسیار شکسته است و ما خانواده‌های آنان را دعا خواهیم کرد. به منظور ادعای احترام برای از دست دادن این افراد در کشور‌مان، ما این نامه را نوشتیم تا از شما درخواست کنیم پرچم برافراشته بر تمامی ساختمان‌های دولتی را زمانی که میزان تلفات به ۱۰۰ هزار نفر رسید به حالت نیم‌افراشته نگاه دارید.»

خواسته این دو نماینده دموکرات در کنگره در حالی مطرح شد که اخیراً قانون‌گذاران آمریکایی مکرراً از نحوه واکنش ترامپ به شیوع بیماری کرونا در آمریکا انتقاد کرده‌اند. پلوسی و ترامپ ماه‌هاست که با یکدیگر صحبت نکرده‌اند و این هفته حتی به یکدیگر ناسزا نیز گفتند.

نانسی پلوسی، عصر روز سه‌شنبه در گفت: وگو با شبکه خبری «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» گفته بود، این که ترامپ با بیش از ۸۰ هزار کشته اعلام پیروزی بر ویروس کرونا می‌کند، بهت‌آور است.

وی همچنین در واکنش به اقدام ترامپ برای مصرف داروی ضد مالاریا، گفت: با توجه به سن و چاقی بیمارگونه ترامپ، وی با مصرف این دارو سلامتی‌اش را به خطر می‌اندازد.

ترامپ نیز در پاسخ به اظهارات پلوسی گفته بود که به او پاسخ نمی‌دهد و فکر می‌کند (پاسخ دادن به وی) اتلاف وقت باشد. وی در مصاحبه با خبر‌نگاران گفت: «پلوسی یک زن بیمار است و مشکلات زیادی دارد. مشکلات روانی بسیار زیادی دارد.»

روزنامه هیل در ادامه نوشت، آمریکا می‌تواند به زودی شاهد آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا فراتر از آنچه که هست باشد.

تاکنون آمار مبتلایان به بیماری کرونا در آمریکا بیش از یک و نیم میلیون نفر بوده است که از این تعداد بیش از ۹۵ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=75334

ثبت نظر

-