داورزنی: آمدن ولاسکو هنوز منتفی نشده

  • کد خبر : 74099
  • 31 اردیبهشت 1399 - 19:58
داورزنی: آمدن ولاسکو هنوز منتفی نشده

نیوز/ مهری رنجبر؛ آمدن خولیو ولاسکو به تهران هنوز منتفی نشده. هرچند پیرمرد آرژانتینی با حرف‌هایش ظاهراً آمدنش به تهران را منتفی کرد، اما برای محمد‌رضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال ایران پرونده همچنان باز است. او اگرچه گزینه‌های دیگری هم دارد، ولی برایش ولاسکو چیز دیگری است.

قرار است چطور با ایگور کولاکوویچ تسویه کنید؟
پول کولاکوویچ آماده است و ما هیچ مشکلی بابت پرداختش نداریم. به او هم گفته‌ایم که پولش آماده است.

قصه انتخاب سرمربی تیم ملی به کجا کشید؟
در حال بررسی هستیم و هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

اکثر مربیان در هم‌اندیشی معتقد بودند سرمربی تیم ملی باید ایرانی باشد. این نظر چقدر در جمع‌بندی شما برای انتخاب سرمربی تأثیر‌گذار است؟
همه ما دوست داریم کادر فنی تیم ملی ایرانی باشد، ما هم به این مسئله اعتقاد داریم، اما نمی‌خواهیم خودشیفته باشیم. ما باید مطمئن شویم واقعاً مربیان ایرانی به مرز پختگی رسیده‌اند یا برای اداره تیم کماکان به تجربه و دانش مربیان دیگر نیاز دارند. وقتی قرار است تیمی در المپیک با غول‌های دنیا مسابقه دهد باید کادری در حد المپیک داشته باشد. کادر ایرانی خیلی خوب است. ما باید بررسی کنیم که آیا می‌توانیم با کادر ایرانی در المپیک موفق شویم یا مربیان ما هنوز به تجربه‌اندوزی نیاز دارند. در واقع نباید نه از این طرف بوم بیفتیم و نه از آن طرف. باید بدانیم استفاده از کادر ایرانی را، بدون توجه به نتیجه می‌خواهیم یا روی کادر خارجی تأکید داریم. از طرفی کادر خارجی صرف هم دردی را دوا نمی‌کند. کادر تیم ملی باید از مربیان درجه یک جهان باشد. مربیان درجه ۲ و ۳ دنیا هیچ فرقی با مربیان ایرانی ندارند و تنها هزینه الکی روی دست فدراسیون می‌گذارند و روزمه‌ای خوب برای آن‌ها با برندی خوب می‌ماند. بنابراین باید تصمیم ما منطبق بر واقعیت باشد به دور از خودشیفتگی و شعارزدگی. چراکه شعار‌ها و تعارف‌ها بعضی مواقع کار را خراب می‌کند. باید حساب‌شده‌تر کار کنیم.

چطور؟
افراد نظرهای‌شان را می‌گویند، یکی شعاری حرف می‌زند تا برایش کف و سوت بزنند و یکی هم واقعیت‌ها را می‌گوید. البته که هر دو می‌تواند افراط و تفریط باشد. در حالی که ما باید بدانیم چه ترکیبی کمک می‌کند. باید جلوتر برویم و ببینیم با این وضعیت، توانمندی و تجربه آن‌هایی که کار می‌کنند، چقدر است. از طرف دیگر قیاس تیم نوجوانان و جوانان با تیم ملی درست نیست. همه تلاش ما برای این است تا به سطحی برسیم که با کادر فنی ایرانی در تیم ملی به نتیجه برسیم و حتی مربیان ایرانی را به دنیا معرفی کنیم. باید با تدبیر پیش برویم طوری که فردا شرایطی پیش نیاید که کسی مربی ایرانی را قبول نداشته باشد. وقتی فرصتی نداری و نتیجه نگیریم یا نتیجه ضعیف باشد تا سالیان سال برای افکار عمومی، مردم و جامعه والیبال مرغ همسایه غاز می‌ماند.

حالا واقعاً مربیان خارجی درجه یک آزاد داریم که با او مذاکره کنید؟
مربیان خارجی باتجربه المپیک داریم که برای همکاری با فدراسیون اعلام آمادگی کرده‌اند، اما اینکه شرایط آن‌ها با وضعیتی که در آینده داریم چقدر می‌تواند اثر‌گذار باشد، مهم است. اینکه وقتی تیم ما از دور مقدماتی بالا می‌آید، چقدر شانس مقابله با حریفان قدرتمند‌تر و شکست تیم‌های برزیل، آمریکا، ایتالیا و لهستان را دارد، مهم است. روی این مسائل بحث می‌کنیم. البته که هر تصمیمی یکسری محاسن دارد و یکسری معایب. مهم است که کفه داشته‌هایش سنگین‌تر باشد.

سال آینده لیگ ملت‌ها به جای خرداد، اردیبهشت شروع می‌شود. مربی خارجی تیم ملی در این فرصت می‌تواند تیم را آماده کند؟
فرصت کم مربی خارجی یکی از دغدغه‌های ماست. وقتی قرار باشد مربی برای ۴ سال بیاید برنامه فرق می‌کند تا مربی که ۴ ماهه و برای المپیک می‌آید تا نتیجه بگیرد. در واقع باید کسی بیاید که تیم ما و حریفانش را خیلی خوب بشناسد. از طرفی باید ببینیم ریسکش چقدر است. ۶۰ به ۴۰، ۳۰ به ۷۰ یا ۱۰ به ۹۰. برای ریسک ۱۰ به ۹۰ هزینه میلیاردی ارزش دارد یا فرصت به کادر فنی ایرانی بدهیم بدون توجه به نتیجه. باید روی همه این مسائل کار کنیم.

آمدن ولاسکو به خاطر اینکه خودش گفته تا ۲۰۲۱ با فدراسیون ایتالیا قرارداد دارد، منتفی است؟
همه‌چیز در دنیا نسبی است. پرونده آمدن آقای ولاسکو هنوز بسته نشده. ما در ذهن‌مان برنامه داریم و طبق مفروضات‌مان پیگیری می‌کنیم. ولاسکو هم یکی از مفروضات است. از نظر من آمدن ولاسکو منتفی نیست. هنوز آمدنش یک فرضیه است. از طرفی او تعهدی به تیم ملی ایتالیا ندارد که نتواند در المپیک با ما همکاری کند. ما قصه را کامل نبسته‌ایم که ولاسکو نباشد. هرچند مفروضات دیگری هم داریم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=74099

ثبت نظر

-