درخواست اخراج «سه سفیر منحرف» از عراق

  • کد خبر : 72057
  • 29 اردیبهشت 1399 - 17:47
درخواست اخراج «سه سفیر منحرف» از عراق

به گزارش نیوز به نقل از شفقنا، هادی العامری در بیانیه‌ای اعلام کرد: اقدامی که هیات اتحادیه اروپا و دو سفارت انگلیس و کانادا در بغداد در برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان انجام دادند، اقدامی شرم‌آور و رفتاری حساب نشده است که با عرف‌ها و آیین‌ها و اخلاق جامعه عراق مغایرت دارد و این اقدام یک به چالش‌ کشیدن آشکارا و تحریک‌آمیز علیه قوانین عراق است.

هادی العامری

العامری عنوان داشت: ما در عین حال که این تعدی صورت گرفته به باورهای دینی و احکام اسلامی را محکوم می‌کنیم، از دولت عراق می‌خواهیم تا دست به اقدامی فوری زده و سه سفیر (منحرف اخلاقی) را بیرون کند که عراق افتخار حضور آنها در این کشور را نمی‌دهد. همچنین آنها حرمت ماه مبارک رمضان را زیر پا گذاشته و احساسات میلیون‌ تن را بی اهمیت شمرد‌ه‌اند.

پیشتر نیز مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق خواهان بازخواست هیات اتحادیه اروپا در عراق در پی برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان شد و نسبت به سکوت در قبال این اقدام آنها هشدار داد.

مقتدی صدر در توئیتی در صفحه خود نوشت: این مساله‌ای است که نسبت به آن هشدار داده‌ایم که همان صدور معصیت، کفر، فحشاء و عادات ناپسند از جوامع غربی بی‌بندوبار به جوامع اسلامی متعهد ما است.

وی تصریح کرد که منتظر اقدام دولت عراق در قبال این تعدی فاحش صورت گرفته در حق قوانین عراق و عرف و ادیان آن است.

صدر با درخواست از دولت برای دادن «پاسخ قاطعانه» به این اقدام، تاکید کرد که از پارلمان خواسته می‌شود تا دست به تلاش‌های جدی برای بازخواست عاملان بزند تا آنها در سریع‌ترین زمان ممکن عذرخواهی کرده و از انجام مجدد این اقدام آنها جلوگیری شود.

وی از سفارت‌های عراق در کشورهایی که پرچم همجنس‌گراها را در بغداد برافراشته‌اند، خواست تا پرچم محمد رسول الله، عیسی روح الله و موسی کلیم الله را  بر فراز سفارت‌خانه‌ها و کنسول‌گری‌ها در آن کشورها برافراشته سازند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=72057

ثبت نظر

-