جام را بدهند تا خیال همه راحت شود

  • کد خبر : 70578
  • 28 اردیبهشت 1399 - 4:24
جام را بدهند تا خیال همه راحت شود

به گزارش نیوز، حنیف عمران‌زاده، در خصوص اینکه مسعود سلطانی‌فرد وزیر ورزش و جوانان اعلام کرده بازی‌ها قرار است هر پنج روز یکبار برگزار شود و احتمالا مسابقات بین تاریخ ۲۰ تا ۲۵ خرداد برگزار می‌شود، اظهار داشت: من صحبت‌های وزیر را شنیدم، اما به عنوان یک مربی فوتبال، چند سؤال برایم به وجود آمده است. آیا کسی تضمین می‌دهد که ما تا ۲۵ خرداد در تمریناتمان کرونا نگیریم؟ تکلیف خانواده‌های ما چه می‌شود؟ آقای روحانی و آقای سلطانی‌فرد در جلسه هیأت دولت با یک‌ونیم فاصله نسبت به دیگران روی صندلی می‌نشینند، اما مگر در زمین فوتبال ما مربیان و بازیکنان می‌توانیم این فاصله‌ها را رعایت کنیم؟

وی افزود: فوتبالیست و فوتبالی جماعت شده گوشت قربانی و معلوم نیست عاقبت ما چه می‌شود؟ روز گذشته آمار کرونا از ۲ هزار نفر گذشته بود و حتی از شرایطی که شب عید رخ داده، وضعیت بدتر شده است. همه مردم در خیابان‌ها هستند و نیمی از آن‌ها هم قواعد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. شما فرض کنید ما بخواهیم تا ۲۵ خردادماه تمرین کنیم، آیا تضمینی هست در این مدت کرونا نگیریم؟

مربی تیم نساجی خاطرنشان کرد: در روز‌های اخیر در خبر‌ها خواندم در استادیوم‌های آلمان برای آنکه بازیکنان و مربیان در خطر ابتلا به کرونا نباشند، ریل‌های هواپیمایی برای آن‌ها درنظر گرفته شده که این‌ها به این شکل وارد زمین شوند، یا مثلا در استادیوم لایپزیک قرار است مربیان و بازیکنان روی سکو‌ها بنشینند، آیا ما می‌توانیم چنین کار‌هایی را انجام دهیم؟ کل پروتکل‌های بهداشتی کشور ما این است که قبل از شروع مسابقه به دستمان الکل بزنیم و یا نهایتا رختکن‌ها را ضدعفونی کنند.

وی تصریح کرد: ۱۶ تیم در لیگ برتر وجود دارد و هر تیم حدود ۴۰ نفر کادرفنی و بازیکن دراختیار دارد، این اعداد را ضرب کنید و برای هرکدام از آن‌ها پنج نفر اعضای خانواده درنظر بگیرید تا ببینید چه جمعیتی در فوتبال فعالیت می‌کنند و در خطر ابتلا به کرونا هستند. بازیکنان خانواده دارند و خانواده آن‌ها هم در اجتماع رفت و آمد می‌کنند. اگر یکی از اعضای خانواده به یک بازیکن ویروس را منتقل کند، یک تیم کامل لیگ برتری کرونا خواهد گرفت و این موضوع برعکس هم خواهد بود. مطمئنا اگر یک بازیکن کرونا بگیرد، به خانواده منتقل می‌کند و به همین شکل زنجیروار همه چیز به هم ربط پیدا می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که پس با این شرایط باید فوتبال را تعطیل کرد، گفت: اگر از من می‌پرسید با این همه استرس که در تمرینات قرار است تعطیل کنیم بهتر است جام را بدهند برود، خیال همه را راحت کنند. شنیده‌ام وزیر ورزش گفته اگر تا ۲۵ خرداد وضعیت مناسب نباشد، لیگ متوقف می‌شود. واقعا ما باید ۲۵ روز تمرین کنیم که آیا لیگ برگزار می‌شود یا خیر؟ من به ۱۵ تیم دیگر لیگ برتر پیشنهاد می‌کنم همه نامه بنویسند و بگویند که مسابقات را ادامه نمی‌دهیم. لیگی که نه حق پخشش مشخص است و نه اسپانسر قوی دارد، برگزاری‌اش جز به خطر افتادن سلامت بازیکنان و مربیان چیز دیگری نخواهد داشت.

عمران‌زاده ادامه داد: سؤالم از آقای سلطانی‌فر این است اگر من کرونا بگیرم و به زن و بچه‌ام منتقل کنم شما پاسخ می‌دهید؟ چه کسی مسئولیت کرونا گرفتن یک بازیکن را بر گردن می‌گیرد؟ همین حالا او را معرفی کنید. وقتی آمار این همه رو به افزایش است، ما بازیکنان و مربیان نباید استرس داشته باشیم؟ فرض کنید مسابقات شروع شد و قرار شد ما هم به سفر برویم. شنیده‌ام گفته‌اند در فرودگاه مهرآباد فاصله اجتماعی برای عبور از گیت‌ها رعایت می‌شود، اگر قرار است این فاصله رعایت شود، نفر آخر در صف قطعا در میدان آزادی ایستاده است! این کار‌ها اصلاً شدنی نیست، ضمن آنکه نمی‌دانم چرا تیم‌های خصوصی اصلاً توسط مسئولان ورزش حمایت نمی‌شوند؟

وی اضافه کرد: ما باید یک ماه تمرین کنیم و آقای حدادیان به عنوان مالک باشگاه از جیب هزینه کند که تمرینات تیم برگزار شود، آن وقت معلوم نیست آیا اواخر خرداد لیگ برگزار می‌شود یا خیر. اگر آقایان به فکر مردم و سلامتی آن‌ها هستند، بازی‌ها را به این شکل ادامه ندهند، چون به چشم‌مان داریم می‌بینیم این پروتکل‌های بهداشتی چندین ماه است که جواب نداده است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=70578

ثبت نظر

-