کاهش ۸٫۶ میلیون بشکه ای تقاضای نفت در جهان

  • کد خبر : 68701
  • 25 اردیبهشت 1399 - 17:23
کاهش ۸٫۶ میلیون بشکه ای تقاضای نفت در جهان
به گزارش نیوز،

آژانس بین المللی انرژی امروز اعلام کرد که تقاضای نفت در سال ۲۰۲۰ ، ۸٫۶ میلیون بشکه در روز کاهش می‌یابد. آژانس پیش بینی قبلی خود را تغییر داده و در اظهارنظر جدید کاهش داده است.

اخبار اقتصادی– بر اساس اعلام آژانس بین المللی انرژی تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال نسبت به پیش بینی‌های قبلی کاهشی خواهد شد و ۷ دهم میلیون بشکه در روز کمتر می‌شود و میانگین ۸٫۶ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت. بیماری کووید ۱۹ که در کشورهای مختلف شیوع پیدا کرده عامل اصلی کاهش تقاضا است. 

در گزارش آژانس آمد است؛ کاهش تقاضای نفت در مقایسه با سال گذشته نیز ۴٫۶ میلیون بشکه کاهشی خواهد بود که پیش از این کاهش ۴٫۳ میلیون بشکه شده بود.

* عرضه جهانی نفت به کمترین میزان ۹ سال گذشته می‌رسد

بر اساس اعلام آژانس بین‌المللی انرژی عرضه جهانی نفت در ماه می به کمترین میزان ۹ ساله گذشته رسیده و در صورتی که اوپک پلاس به تعهدات نفتی خودشان عمل کند، میزان عرضه در بازارهای جهانی ۸۸ میلیون بشکه در روز خواهد بود. 

* ذخایر نفتی کشورهای OECD بالاتر از میانگین ۵ سال است

ذخایر نفتی تجاری کشورهای OECD (همکاری‌های اقتصادی و توسعه) در ماه مارس تا ۶۸٫۲ میلیون بشکه افزایش یافت و از میانگین ۵ ساله ۴۶٫۷ میلیون بشکه فراتر رفت.

* متعادل شدن تدریجی بازار نفت پس از بحران کرونا 

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که نشانه‌هایی از پایداری تدریجی پس از بحران کرونا و متعاقب آن بحران انرژی دیده می‌شود. 

فاتح بیرول، اعلام کرد که برگشت تعادل عرضه و تقاضا به بازار نفت سریع اتفاق نمی‌افتد بلکه فرایند تدریجی را طی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش در ماه آوریل قیمت نفت به کمترین میزان خود در تاریخ رسید و تعادل عرضه و تقاضا منفی شد و در پرتو شیوع بیماری کووید ۱۹ میزان تقاضا برای انرژی به کمترین میزان رسید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=68701

ثبت نظر

-