دلار به سد سخت مقاومتی نزدیک شد/ یورو ۱۸.۱۵۰ تومان

  • کد خبر : 67666
  • 24 اردیبهشت 1399 - 14:26

به گزارش نیوز به نقل ز  خبرآنلاین، امروز هر دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی به قیمت ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان رسید تا روند رو به رشد قیمت دلار در بازار نیز از سر گرفته شود . هر دلار در بازار آزاد از مرز ۱۷ هزار تومان عبور کرده و فعالان بازار قیمت هایی متفاوت بین ۱۷ هزار و ۱۰۰ تا ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان را برای فروش هر دلار اعلام می‌کنند. کانال ۱۷ هزار تومان سد سخت مقاومتی برای دلار از سوی فعالان بازار اعلام شده است. 

  بر این اساس نرخ خرید هر دلار از مردم نیز در صرافی های بانکی به ۱۶هزار و ۶۵۰ تومان رسیده است. با افزایش نرخ دلار، قیمت هر یورو نیز در صرافی های بانکی و بازار افزایش یافت . هر یورو امروز در صرافی های بانکی به قیمت ۱۸ هزار و ۱۵۰ تومان فروخته می شود و نرخ خرید یورو نیز ۱۸ هزار و ۵۰ تومان گزارش شد. 

 بسیاری از فعالان بازار می‌گویند در پی رکورد شکنی‌های مکرر دلار ، تعداد مشتریان برای خرید دلار و سکه افزایش محسوسی را تجربه کرده است. 

رییس کل بانک مرکزی در واکنش به روند موجود در بازار گفته است: مردم حق دارند منابع و دارایی‌های خود را در بخش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند، ولی وظیفه دارم که ریسک سرمایه‌گذاری در ارز را مجددا گوشزد کنم.  در روزهای اخیر سرعت رشد قیمت دلار و سکه بیشتر شده است و به‌نظر می‌رسد، همتی تحت‌تاثیر همین موضوع بیانیه‌ای را صادر کرده است. او در یادداشت اینستاگرامی خود، جو روانی و تبلیغات ایجاد شده درمورد میزان تورم انتظاری و شرایط آتی ارزی کشور را در رشد قیمت‌ها موثر می‌داند و اعتقاد دارد این مسائل، عمدتا توسط ذی‌نفعان مطرح می‌شود؛ پیش‌بینی‌هایی که دور از واقعیت‌ها و اطلاعات در دسترس است. 


این مطلب برایم مفید است




۱


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=67666

ثبت نظر

-