چگونه به روشی طبیعی از شر خط اخم راحت شویم؟

  • کد خبر : 6717
  • 01 شهریور 1400 - 15:15
چگونه به روشی طبیعی از شر خط اخم راحت شویم؟

نیوز: بازی با صورت و یا شاید بالا رفتن سن و خیلی عوامل دیگر باعث ایجاد خطوط بر روی صورت ما می شوند.خطوط اخم اصولا به واسطه افزایش سن به وجود می آید. با مسن شدن، پوست شما قابلیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و به سادگی به حالت اولیه خود باز نمی‌گردد.

دلایل ایجاد خط اخم

سایر عواملی که به ایجاد خط اخم منجر می شوند عبارتند از:
ژنتیک. DNA شما تعیین خواهد کرد که آیا پوست شما پوستی بهبودپذیر است و اینکه می تواند روند به وجود آمدن خطوط را به تاخیر بیاندازد یا پوستی است که مستعد ایجاد انواع خطوط و چین و چروک است.
نور خورشید. اشعات UV نشئت گرفته از نور خورشید، میزان الاستین و کلاژن پوست را کاهش می‌دهد و پوست را بیش از پیش مستعد به وجود آمدن خطوط می‌کند.

خطوط اخم دور چشم
حالات مکرر صورت. چنانچه حالت خاصی از چهره اعم از اخم کردن، لبخند زدن، ریز کردن چشم و ابرو و بالا و پایین کردن را مکررا تکرار می‌کنید، احتمال بیشتری مبنی بر به وجود آمدن خطوط بر روی پوست شما وجود خواهد داشت.
استرس. استرس می تواند به تنش و فشار بر روی صورت منجر شود و همین امر نیز خود عاملی برای تکرار حالات مختلفی از صورت است که در نتیجه به ایجاد خطوط روی صورت ختم می شود.
سیگار کشیدن. تداوم سیگار کشیدن می تواند منجر به ایجاد خطوط اخم و یا در اطراف دهان شود. مصرف تنباکو به واسطه عمل تنگ کردن رگ‌های خونی که منجر به کمتر رسیدنِ خون آمیخته به اکسیژن به بافت های پوست می شود، می تواند باعث ایجاد خطوط و چین و چروک بر روی پوست شود.

چگونه به روشی طبیعی از شر خط اخم راحت شویم؟

اگرچه که بسیاری از افراد برای رهایی از خطوط اخم به عمل هایی همچون تزریق بوتاکس روی می آورند اما راه های ساده‌تری نیز وجود دارد که نیاز به تزریق را نیز از بین می برد:

پیروی از رژیم غذایی سالمی که شامل مقدار زیادی آب می شود. رسیدن آب کافی به بدن می تواند به جلوگیری از ایجاد خطوط صورت منجر شود. همچنین توصیه می شود از مکمل هایی استفاده کنید که شامل امگا ۳ و اسیدهای چربی می شود که به آب رسانی به پوست کمک می کند.
به قدر کافی بخوابید تا به تجدید قوای پوست خود کمک کنید. به پشت بخوابید. خوابیدن در حالتی که صورتتان را به بالش فشرده‌اید می تواند باعث کشیدگی پوست و ایجاد خطوط روی آن شود.

زدن ضد آفتاب
هر روز از کرم ضد آفتاب صورت استفاده کنید. فراموش نکنید که اشعه UV خورشید همیشه و حتی در روزهای ابری و در طول زمستان نیز وجود دارد. از عینک آفتابی استفاده کنید. عینک آفتابی نه تنها شما را از ریز کردن چشمانتان باز می‌دارد، بلکه محافظ پوست اطراف چشم شما نیز است.
حداقل روزی سه بار صورت خود را مرطوب کنید. از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید و پوست بین چشم و ابروهایتان را نیز فراموش نکنید.
هفته‌ای دوبار صورتتان را اکسفولیت (لایه برداری) کنید. از کرم اسکراب اکسفولیت مورد علاقه خود استفاده کنید تا از این طریق به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک کنید.

راه هایی ساده برای رهایی از شر خطوط اخم

تدابیر خانگی بسیاری برای رهایی از خطوط اخم وجود دارد. اگرچه که این روش ها ممکن است به صورت رسمی آزمایش نشده و از نظر پزشکی تایید نشده باشند اما افرادی هستند که به قدرت این روش‌های خانگی باور دارند. برخی از این روش ها بدین شرح هستند:
قرار دادن سفیده تخم مرغ بر روی خطوط میان چشم و ابرو.
قرار دادن ترکیب ماست، عسل، آبلیمو و مایع به دست آمده از کپسول ویتامین E به مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست.
قرار دادن و مالیدن چند قطره روغن نارگیل و روغن بادام شیرین روی خطوط اخم، هر شب و پیش از خوابیدن.
مصرف یک قاشق غذاخوری روغن دانه‌ کتان، روزانه ۲ تا ۴ مرتبه.
استفاده از ماسک آووکادو به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت.

ماسک صورت

>>>بیشتر بخوانید:

تاثیر ورزش بر زیبایی صورت/با این ورزش ها جوان بمانید!

ورزش و رهایی از خطوط اخم

برخی افراد معتقدند که حالات چهره تنها منجر به تشدید خطوط پوست و برخی دیگر معتقدند که این حالات به خاطر تداومشان، منجر به تلطیف این خطوط می شود.
برای رسیدن به پیشانی‌ای صاف و لطیف، بایستی هر روز ماهیچه پیشانی خود را ورزش دهید.
کف دست چپ خود را روی قسمت سمت چپ پیشانی خود قرار دهید. همینطور که با دست چپ محکم به پوست خود فشار می آورید، کف دست راست خود را روی سمت راست پیشانی خود قرار دهید و به صورت چرخشی و در جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.
پس از دو دقیقه، دست راست خود را سر جای خود نگه دارید و سمت چپ پیشانی خود را به مدت دو دقیقه برخلاف عقربه ساعت ماساژ دهید.
این فرآیند را ۳ بار و هر مرتبه به مدت ۶ دقیقه در هر سمت از پیشانی خود تکرار کنید.

رفع خطوط اخم

چگونگی رهایی از خطوط اخم اطراف چشم

به منظور تلطیف خطوط اخم اطراف چشم، انگشت شست خود را بر گوشه بیرونی چشم و سایر انگشتانتان را روی سر خود قرار دهید. چشمانتان را ببندید و با انگشتان شست خود گوشه های بیرونی چشم را سمت بیرونی و کمی بالا بکشید.
این حالت کشیدگی را تا ۱۰ ثانیه حفظ کرده و سپس رها کنید. این حرکت بایستی ۱۵ مرتبه تکرار شود. این فرآیند را به فعالیتی مرتب و روزانه تبدیل کنید.

سخن پایانی

با افزایش سن و از دست رفتن خاصیت ارتجاعیِ پوست، چین و چروک و خطوط بر چهره ما نمایان می‌شود.
چنانچه مایلید برای رسیدن به ظاهری جوان تر، این خطوط را به حداقل برسانید، گزینه های زیادی برای شما که تمایلی به انجام انواع تزریقات ندارید، پیش روی شماست. البته بسیاری از این روش های خانگی در جوامع پزشکی مورد تایید قرار نگرفته‌اند.
پیش از تغییر رژیم غذایی و مصرف هرگونه مکمل، با پزشک خود در خصوص استفاده روش‌های خانگیِ رفع خطوط اخم مشورت کنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=6717

ثبت نظر

-