بررسی آخرین موضع تیم‌های مدعی در لیگ یک؛ تعطیلی؟ هرگز

  • کد خبر : 66808
  • 23 اردیبهشت 1399 - 16:17
بررسی آخرین موضع تیم‌های مدعی در لیگ یک؛ تعطیلی؟ هرگز

به گزارش نیوز، تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول هم مثل سایر لیگ‌ها منتظر تعیین تکلیف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در مورد برگزاری یا تعطیلی مسابقات هستند، با این حال با توجه به رقابت فشرده‌ای که در بالای جدول بین تیم‌های دسته اولی وجود دارد اکثر آن‌ها خواهان برگزاری ادامه بازی‌ها می‌باشند. در زیر مروری داریم بر جدیدترین موضع این تیم‌ها در قبال ادامه مسابقات لیگ دسته اول:

ربیعی: عدالت را در تصمیم‌گیری رعایت کنند
محمد ربیعی، سرمربی مس رفنسجان: از کسی که مسئول تصمیم‌گیری است خواهش می‌کنم دو اصل را رعایت کند؛ اول اینکه زودتر تصمیم بگیرد تا تیم‌ها بیشتر از این متضرر نشوند و از بلاتکلیفی خارج شوند و دوم اینکه عدالت را در تصمیم‌گیری رعایت کند تا خدایی‌ناکرده حق تیمی این وسط تضییع نشود. اگر قرار است بازی‌ها برگزار شود برای اینکه سلامت بازیکنان در قبال کرونا حفظ شود حتماً باید دوره تمرینی گذاشته شود وگرنه بازیکنان در این هشت هفته باقی مانده بدون اغراق با مصدومیت بالایی روبه‌رو می‌شوند. شاید با برگزاری بازی‌ها آن هدفی که در طول یک سال برای رسیدن به آن زحمات زیادی کشیدیم تحقق یابد، اما با ۳ هفته فرصت برای آماده‌سازی و تمرین تیم‌ها کاملاً مخالف هستم. اگر بازی‌ها برگزار شود حداقل ۴ تا ۵ هفته نیاز است تا تیم‌ها خود را به شرایط مسابقه برسانند.

حسینی: حداقل ۲۵ تا ۳۰ روز فرصت آماده‌سازی بدهند
مجتبی حسینی، سرمربی مس کرمان: هر اتفاقی که قرار است برای تعطیلی یا ادامه بازی‌ها گرفته شود، باید زودتر مشخص کنند و یک مسئول این جرأت را داشته باشد که در این باره تصمیم نهایی را بگیرد. تمام کشور‌های دنیا برای بازی کردن یا نکردن تصمیم‌گیری خود را انجام داده‌اند و ما هم باید مشخص کنیم و اگر قرار است لیگ ادامه پیدا کند، به چه شکل باید این کار صورت بگیرد. شرایط امروز، اتفاقی است که تا به حال در دنیا و به‌ویژه ایران نیفتاده بود، اما در نظر بگیرید هوا رو به گرم شدن است و از طرف دیگر هم بازیکنان سه ماه هیچ تمرین گروهی نداشتند. باید کارشناسی درستی صورت بگیرد و به نظرم حداقل ۲۵ تا ۳۰ روز فرصت آماده‌سازی بدهند. ضمناً باید در نظر بگیریم آیا ما می‌توانیم پروتکل‌های بهداشتی لیگ‌های خارجی در مبارزه با کرونا را اجرا کنیم یا خیر و ببینیم اصلاً تیم‌های ما توانایی انجام این شرایط را دارند یا خیر.

حکیمی: منتظر صدور مجوز آغاز تمرینات هستیم
وحید حکیمی، سرپرست خوشه‌طلایی: ما تمرینات را آغاز نکرده‌ایم و فقط از بازیکنان، تست پزشکی گرفتیم. بیشتر بازیکنان تیم ما ساکن شهر‌های دیگر هستند و ما منتظر صدور مجوز آغاز تمرینات در روز‌های آینده خواهیم بود. اگر به‌زودی اجازه شروع تمرینات داده شود، تمرینات را آغاز می‌کنیم، وگرنه بازیکنان را مرخص می‌کنیم تا به شهر‌های خود بازگردند.

فرهمند: بخش اعظم بازی‌ها برگزار شده است
رضا فرهمند، سرپرست آلومینیوم اراک: گمانه‌زنی‌های زیادی در خصوص ادامه بازی‌ها انجام شــده است، عده‌ای به دنبال لغو کامل بازی‌ها بودند و عده‌ای هم پیشنهادات خود را در خصوص نحوه جدید تیم‌های صعودکننده و سقوط‌کننده ارائه دادند ولی طبق آخرین رایزنی‌های انجام شده بازی‌ها از اواسط خرداد از سر گرفته خواهد شد و با توجه بـــه اینکه بخش اعظم بازی‌ها برگزار شده است و چیزی به اتمام لیگ نمانده تصمیم بر این است تمامی رقابت‌های فوتبال کشور به پایان رسانده شود.

بهاری: برخی برای منافع تیمی خود حرف از تعطیلی می‌زنند
یحیی بهاری، مدیرعامل باشگاه نود ارومیه: نگاه‌ها باید فوتبالی باشد. ما در بخش خصوصی هستیم و هزینه‌های زیادی متحمل شدیم و اینکه بخواهیم به‌راحتی تصمیم بگیریم و بازی‌ها را تعطیل کنیم درست نیست. برخی برای منافع تیمی خود حرف از تعطیلی می‌زنند. مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بهتر از ما می‌دانند چه تصمیمی بگیرند، اما فوتبال شور و نشاط است و در این اوضاع کرونایی فوتبال می‌تواند روح و روان جامعه را آرام کند. تیم ما از بیست و شش هفته در هجده یا نوزده هفته تیم اول یا دوم بوده و مخالفیم که دو تیم اول را لیگ برتری کنند در حالی که تیم‌های خصوصی در کورس بقا هستند و حق آن‌ها ضایع می‌شود. باید بازی‌ها برگزار شود و حق به حق‌دار برسد. در لیگ یک اوضاع پیچیده است و به‌راحتی نمی‌توان بازی‌ها را تعطیل کرد.

نصرتی: با تعطیلی در حق سایر تیم‌ها بی‌عدالتی می‌شود
محمد نصرتی، سرمربی گل‌ریحان البرز: قطعاً باید بازی‌ها ادامه پیدا کند چراکه با تعطیلی بی‌عدالتی در حق سایر تیم‌ها می‌شود. قانون احتمالات را داریم و هنوز خیلی تیم‌ها شانس دارند و می‌توانند خیلی‌چیز‌ها را جابه‌جا کنند. برای گل‌ریحان هم فرصت صعود است و ما شش امتیاز تا صعود فاصله داریم. ما رکورددار نباختن در ادوار لیگ یک بودیم و خط دفاعی خوبی داشتیم، اما بحث‌هایی بر سر مالکیت بود که باعث شد نتایج خوب ما در برهه‌ای قطع شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=66808

ثبت نظر

-