تهرانی ها از شبی وحشت زده گفتند ! انفجار در بامداد + عکس و فیلم

  • کد خبر : 65143
  • 22 اردیبهشت 1399 - 1:32
تهرانی ها از شبی وحشت زده گفتند ! انفجار در بامداد + عکس و فیلم

به گزارش نیوز، یکی از ساکنین محل حادثه می گوید: آنها چند سالی است که در این محل زندگی می‌کنند. خانواده‌اش خیلی خوش ‌شانس بودند که در خانه نبودند، در غیراین صورت این انفجار باید کلی کشته می‌داد. اهالی ‌محل می‌گویند، حال خودش هم رو به بهبود است.

انفجار هولناک بامدادی در خیابان کمیل تهران

 اهالی خیابان کمیل برای دومین شب متوالی لحظات دلهره‌آوری را سپری کردند. این بار ‌صدای مهیب انفجار روی آرامش را از ساکنان این محله پرجمعیت ربود. انفجار مهیب ساکنان این ‌خیابان را با وحشت از خانه‌ها بیرون کشید. موج انفجار و انعکاس صدای هولناک آن در نیمه‌های ‌شب باعث شد تا بسیاری از ساکنان این منطقه از ترس زلزله و تخریب و آوار روانه کوچه و خیابان ‌شوند.

اما واقعیت چیزی جز انفجار واحدی مسکونی نبود. خانه‌ای ٧٠متری در طبقه چهارم یک ‌ساختمان نوساز که احتمالا نشت گاز شهری باعث انفجار و تخریب گسترده آن شده است. ‌این حادثه وحشتناک حوالی ساعت ٢و٣٠ دقیقه بامداد شنبه رخ داد و ساکنان این محله از پایتخت را ‌بی‌خواب کرد. این انفجار با وجود شدت بالا، هیچ تلفاتی نداشت. درحالی‌که انفجار به جز ‌تیر و ستون و تلی از آجر و شیشه چیز دیگری از این خانه باقی نگذاشت، اما تنها ساکن آن در ‌اتفاقی عجیب از این حادثه جان سالم به در برد. ظاهرا او به‌طور اتفاقی در لحظه وقوع حادثه ‌درخانه تنها بوده و همین هم باعث کاهش مصدومان و تلفات این حادثه وحشتناک شده است. در ‌این حادثه به خانه‌های مجاور هم آسیب‌های زیادی وارد شد تا جایی که بیشتر ساختمان‌های ‌کوچه محل حادثه از گزند این انفجار هولناک درامان نماندند و شیشه و درها و پنجره‌های منازل ‌محل هم تخریب شد. در این حادثه مجموعا ٩ نفر مصدوم شدند که بنا بر اعلام مسئولان اورژانس ‌تنها دو نفر از آنها به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند. یکی از این دو نفر مردی میانسال و صاحب ‌همان خانه ویران شده است که نیروهای آتش‌نشانی بدن او را از ساختمان مجاور و از میان آجر و ‌سیمان بیرون کشیدند. در این انفجار شدید دو خودرو پراید هم تخریب شد. ‌

اهالی محله کمیل از شب حادثه می‌گویند

چند دقیقه‌ای از ٢و٣٠ دقیقه بامداد گذشته بود که زمین زیرپای حسن و برادرش لرزید. درست مثل ‌شب قبلش که زلزله آمد، حتی قوی‌تر از آن. هنوز تکان‌ها ادامه داشت که صدای مهیبی هم بلند شد. ‌آنها به تصور زلزله هراسان به خیابان آمدند از ترس اینکه خانه روی سرشان آوار نشود. حسن و ‌برادرش وقتی وارد کوچه شدند، تازه فهمیدند که چه اتفاقی افتاده: «چشم، چشم را نمی‌دید، همه ‌جا را گردوخاک گرفته بود. از طبقه چهارم ساختمان وسط کوچه، دود بلند شده بود، به سرعت به ‌طرف آن رفتیم، آجر و سنگ و شیشه کف کوچه را پر کرده بود.» خیلی‌های دیگر هم بعد از این ‌انفجار به خیال زلزله از خانه‌هایشان خارج شده بودند. مثل مسعود که بعد از انفجار مادر پیرش را بغل ‌کرد و از خانه بیرون زد. اما وقتی وارد کوچه شد، چیزی را دید که صدای انفجار و همه خطرات ‌احتمالی را فراموش کرد. مسعود ٢٩‌سال دارد و همین چند ماه پیش با قرض و وام پراید خرید. ‌اما چیزی که مسعود پس از انفجار خانه همسایه دید را باور نمی‌کرد: «کلی آجر و لوله روی ماشین ‌افتاده بود. سقف ماشینم با کف یکی شده بود. نمی‌دانم چه کسی قرار است خسارت من را بدهد. این ‌ماشین را با کلی دردسر خریده بودم و بعدازظهرها بعد از مغازه در خیابان‌ها دوری می‌زدم و خرج ‌خودم و مادرم را با آن جور می‌کردم.» مسعود اما تنها خسارت دیده این حادثه نیست.

در این انفجار ‌یک پراید دیگر هم تخریب شد. به خانه‌های زیادی هم خسارت وارد شده، به‌خصوص آنهایی که به ‌محل انفجار نزدیک بودند. این پسر جوان که ظاهرا صاحب خانه را هم می‌شناسد به «شهروند» می‌‌گوید: «آقای‌هاشمیان چند سالی است که در این محل زندگی می‌کند. خانواده‌اش خیلی خوش ‌شانس بودند که در خانه نبودند، در غیراین صورت این انفجار باید کلی کشته می‌داد. اهالی ‌محل می‌گویند، حال خودش هم رو به بهبود است.» آن طور که مسعود می‌گوید این حادثه ‌خسارت زیاد داشته: «فقط ١۵٠‌میلیون تومان هزینه این دو ماشین است. شده آهن قراضه. خانه ‌خودشان هم به کلی تخریب شده، لوازم داخلش هم دیگر به درد نمی‌خورد. به همه اینها خسارت ‌خانه‌های مجاور را هم باید اضافه کنید. از ٧٠٠‌میلیون هم بالا می‌زند. نمی‌دانم از کجا می‌خواهد ‌این همه خسارت بدهد‎.»

۱۱ نفر در حادثه انفجار خیابان کمیل مصدوم شدند

بنا براعلام اورژانس مرد صاحب خانه چهل‌وسه ساله همراه با یک مرد میانسال دیگر بلافاصله با ‌آمبولانس به بیمارستان لقمان مننقل شدند. آن طور که مسئولان اورژانس تهران  اعلام ‌کرده‌اند، از میان ٩ مصدوم این حادثه که همگی به جز یک نفر آنها زن بودند، فقط دو نفر برای ‌ادامه اقدامات درمانی روانه بیمارستان شدند که حال هردوی آنها هم مساعد است. در همین حال ‌جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در جزئیاتی از این حادثه ‌اشاره کرد: «نخستین گروه آتش‌نشان‌ها یک دقیقه بعد از حادثه به محل انفجار رسیدند. تقریبا طبقه ‌چهارم این ساختمان به کلی تخریب شده بود، بر اثر شدت انفجار، شیشه‌ها، در و پنجره‌های این ‌ساختمان به سطح خیابان ریخته و به چند خودرو نیز آسیب‌هایی وارد شده بود. مالک واحدی که در ‌آن انفجار رخ داده بود، بر اثر شدت انفجار به واحد کناری پرتاب شده و همراه مرد دیگری که در ‌واحد مجاور حضور داشت دچار مصدومیت شدید شده بودند.» ملکی درباره علت این حادثه هم ‌گفت: «براساس بررسی کارشناسی به احتمال زیاد، نشت گاز شهری باعث وقوع این حادثه شده ‌است.»‌

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=65143

ثبت نظر

-