مرگ جوینده گنج زیرخاکی در زنجان + علت

  • کد خبر : 64742
  • 21 اردیبهشت 1399 - 15:30
مرگ جوینده گنج زیرخاکی در زنجان + علت

به گزارش نیوز،  رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: یافتن دفینه (سکه و عتیقه زیرخاکی) در زنجان یک قربانی و یک مصدوم برجا گذاشت.

سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز شنبه افزود: این حادثه، در اراضی کشاورزی روستای کزبر، حین عمق بخشی به چاه حفر شده به منظور دستیابی به دفینه اتفاق افتاد.

وی سن این جویندگان دفینه که سه نفر بودند را ۲۵ تا ۳۰ سال ذکر کرد و اظهارداشت: علیه این افراد نیز اعلام جرم صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: یکی از این سه نفر که ته چاه مشغول کار بوده به دلیل انتشار و استنشاق گاز متان دچار خفگی شده و جان خود را از دست داده بود و نفر دوم نیز که موتورسیکلت ساز بوده پس از اطلاع از مرگ همدستش، برای نجات وی سراسیمه و دستپاچه و از ناحیه مچ پا دچار آسیب شده است.

جوینده گنج بر اثر گازگرفتگی در چاه جان باخت / در زنجان رخ داد

رحمتی با بیان اینکه این فرد آسیب دیده موضوع مرگ را به ماموران مستقر در پاسگاه نیک‌پی اطلاع داده و هرچند به خاطر ترس از اتهام و دستگیری، اصل قضیه را مخفی نگه داشته اما بود اما پلیس در تحقیقات و بررسی های صورت گرفته به راز مرگ این جوینده زیرخاکی پی برد.

رحمتی با بیان اینکه هرگونه گمانه زنی ازجمله بحث قتل و دگرکشی در این حادثه به هیچ وجه صحت ندارد و شایعات پیرامون نیز حقیقت ندارد، افزود: بررسی ها حکایت از این داشت که مرگ این جوینده دفینه به خاطر انتشار و استنشاق گاز متان که بسیار سمی نیز است اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه افرادی که در پی دفینه هستند معمولا دچار اوهام (گمان و خیال) هستند و اغلب نیز در دستیابی به سکه و اشیاء قیمتی مدفون شده در خاک به بن بست می رسند، اظهار داشت: آنهایی که دنبال چنین کارهایی هستند همواره به صورت شبانه روز گرفتار تجهیزاتی چون بیل و کلنگ می باشند که در برخی مواقع نیز به اشیایی دست پیدا می کنند که قیمتی نبوده بلکه فقط ارزش تاریخی دارند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=64742

ثبت نظر

-