وام یک میلیونی بلا عوض می شود؟

  • کد خبر : 63867
  • 20 اردیبهشت 1399 - 16:55
وام یک میلیونی بلا عوض می شود؟

وام یک میلیون تومانی دولت برای سرپرستان خانوارها با توجه به شرایط کرونا واریز شد. دولت اما قرار است مدل های مختلف دیگری از وام را به مردم و اقشار آسیب پذیر و همچنین به مشاغل مختلف ارائه کند.

اخبار اقتصادی– اگر چه این وام کرونا به با همه انتقادات به دیر پرداخت شدن این وام وجود داشت و اینکه حرف و حدیث های فراوانی درباره نحوه پرداخت وام کرونا به وجود آمد اما به هر جهت برای بسیاری از خانوارها که در این اوضاع شیوع کرونا و کسادی بازار و گرانی های اخیر با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کنند اندکی به خانوارها کمک کرد.

به گزارش نیوز، وام یک میلیونی حالا قرار است طی اقساطی که از میزان یارانه مردم است کم شود اما آیا نمی شود دولت وام یک میلیون تومانی را بلا عوض کند؟ همچنین از سوی دیگر بسیاری از خانوارها و افراد نتوانستند وام یک میلیونی را دریافت کنند ، بسیاری از زوج های جوان در این سالها با عدم ثبت نام در یارانه ها مواجه شدند و حالا نیز از مزایای یارانه پرداختی دولت و چنین وام هایی بی بهره هستند.

پیشنهاد نماینده مجلس برای بلا عوض شدن وام یک میلیون تومانی

محمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به پرداخت وام یک میلیون تومانی به سرپرستان خانوار در شرایط بحران کرونا، گفت: دولت برای حمایت از مردم سه نوع پرداخت را در دستورکار خود قرار داد؛ پرداخت ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به صورت بلاعوض به اقشار آسیب‌پذیر، تأمین تسهیلات برای کسب و کارها و پرداخت وام یک میلیون تومانی به خانواده‌های یارانه‌بگیر از جمله برنامه‌های دولت برای کمک به مردم در شرایط بحران کرونا است.


بیشتر بخوانیدتمدید مهلت ثبت نام وام یک میلیونی


وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت قیمت کالاها و نرخ تورم کنونی، یک میلیون تومان کمک قابل توجهی به خانواده‌ها برای تأمین مایحتاج زندگی‌شان نمی‌کند.

وی تصریح کرد: از آنجا که به دلیل بحران کرونا و توصیه برای ماندن در خانه ماندن بوده، به بسیاری از کسب و کارها ضرر و زیان‌هایی وارد شده که دولت می‌بایست سیاست‌های بهتری اتخاذ کند.


بیشتر بخوانیدوام یک میلیونی جاماندگان از هفته آینده پرداخت می شود


حسینی با تأکید بر اینکه پیشنهاد ما به دولت این است که وام یک میلیون تومانی به صورت بلاعوض در اختیار سرپرستان خانوار قرار گیرد، اظهار داشت: این مبلغ یک میلیون تومان برای مدت محدودی فقط کفاف زندگی یک خانواده ۴ نفره را می‌دهد، بنابراین خانواری که نیازمند یارانه است، با کسر وجهی از یارانه‌اش در آینده دچار مشکلاتی خواهد شد.

وام یک میلیونی

وی ادامه داد: مبلغ یک میلیون تومان برای نیمی از یارانه بگیران، مبلغ زیادی نیست بنابراین بهتر است، حداقل برای نیمی دیگر که در شرایط موجود آسیب بیشتری از بحران کرونا دیده‌اند، به صورت بلاعوض پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاداتی برای تغییر و یا اصلاح روش پرداخت وام یک میلیون تومانی و حتی سیاست‌های حمایتی دولت در شرایط بحران کرونا به دولت ارائه کرده‌ایم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=63867

ثبت نظر

-