برای واگذاری سهام عدالت باید به مردم درست اطلاع رسانی شود

  • کد خبر : 61909
  • 18 اردیبهشت 1399 - 13:32
برای واگذاری سهام عدالت باید به مردم درست اطلاع رسانی شود

حجت الاسلام و المسلمین روحانی، رئیس جمهور در مراسم ویدئو کنفرانسی افتتاح طرح توسعه ذوب و انبار کنسانتره مجتمع شهربابک گفت:

آزاد سازی پهنه های معدنی بسیاری مهم است که  باید با اکتشافات سریع در زمینه معادن ، در اختیار مردم قرار بگیرد و یا تبدیل به سهام در بورس شود . 

او با بیان اینکه زنده ماندن بورس به ورود سهام جدید است. افزود:

امسال قدم های خوبی صورت گرفته از جمله وارد شدن  سهام عدالت به عرصه بورس است که این موضوع سبب تحرک خوبی در بورس خواهد شد و سهام آن مربوط به شرکت هایی است که توان ارائه سود به مردم را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: برای واگذاری سهام عدالت باید به مردم درست اطلاع رسانی شود و با یک پیامک کوتاه به مردم مطالب ارائه شود و مردم نباید دچار سردرگمی شوند، از وزیر اقتصاد می خواهم که سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این سهام اقدام کنند چرا که این سهام در این شرایط سخت که اشتغال به تعطیلی کشیده شده،  نیاز مردم است.

او با تاکید بر اینکه بورس باید فعال شود برای مثال زمین هیچ وقت وارد بورس نشده است، گفت: زمین های تحت اختیار نیروهای مسلح

باید  با مشخصات شفاف وارد بورس شود و در زمینه معادن هم همین مسئله تکرار شود تا همگان بتوانند استفاده کنند.

رئیس جمهور  تصریح کرد: برای واگذاری معادن و اکتشاف همیشه مشکلات بین محیط زیست و متقاضیان است که این مورد هم باید بر اساس قانون در زمینه واگذاری تسهیل شود و در جایی که معادن ضرری ندارند باید مجوز اکتشاف صادر شود و گرفتاری معادن اکنون بین معادن و محیط زیست است که باید رفع شود. 

حجت الاسلام و المسلمین روحانی ، رئیس جمهور تصریح کرد: امروز روز خوبی برای مردم کشور، کرمان و منطقه شهربابک است که این معدن با تکنولوژی جدید راه اندازی می شود.

خام فروشی باید برچیده شود

 او افزود: بسیاری از ذخایر معدنی ما در سطح زمین است که در کشور ما به صورت عمیق هنوز اکتشاف‌ها صورت نگرفته، اما در دنیا این موضوع اکنون به صورت عمیق در زمین انجام می‌شود که با قیمت گرانی هم بدست می‌آید، اما در ایران با شرایط ارزانی به معادن می‌رسیم که باید در آینده برای عمق هم برنامه داشته باشیم.

رئیس جمهور بیان کرد: در زمینه خام فروشی هم باید توجه کرد که باید به مرحله آخر برسیم یعنی جایی که مصرف کننده نهایی از آن استفاده می کند مثل معادن سنگ ساختمانی که اکنون به زنجیره آخر رسیدیم و در اختیار مردم قرار میگیرد.

او افزود: دولت باید برای واگذاری معادن به بخش خصوصی اقدام کند و بخش دولتی چابک نیست و تشریفات دولتی زیاد است و بخش خصوصی باید جای دولت،اقتصاد به ویژه در زمینه معادن را فعال کند. 

دستیابی به واکسن کرونا در مدت کم امکانپذیر نیست

رئیس جمهور در ادامه گفت: مردم باید بدانند اتمام بیماری کرونا در این مدت کم، امکان پذیر نیست و همچنان باید مراقبت کنند چرا که هنوز واکسن این بیماری را نداریم.

او با ابراز خوشحالی از ۴ افتتاح بزرگ طرح توسعه ذوب مس آندی خاتون آباد، طرح احداث انبار کنستانتره مس، طرح احداث کارخانه اسید خاتون آباد و طرح احداث کارخانه تولید اکسیژن مس خاتون آباد در مجتمع مس شهر بابک،  افزود:  امسال تا پایان سال حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان طرح در استان کرمان افتتاح می شود و این یک تحول بزرگ و پاسخ قاطعی است که مدیران ما با وجود توطئه ها و تحریم ها  به استکبار جهانی می دهند و به دنبال ایجاد اشتغال برای جوانان هستند.

 حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان اینکه در زمینه حمایت از محصولات کشاورزی جنوب کرمان و  تخصیص آب از خلیج فارس به استان  برای نجات از بحران به طور حتم پیگیری خواهم کرد، گفت:  اینکه استان سرزنده کرمان هم تولید کننده و هم صادرکننده است، مایه افتخار برای ما و وجود سردارانی چون شهید سردار سلیمانی، افتخاری برای همه مسلمانان است. 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه برای رسیدن به موفقیت باید به تولید برسیم، تصریح کرد: هم برای رسیدن به تولید و صادرات و اشتغال ،یکی از سرمایه هایی که دولت در اختیار دارد معادن است که باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

 او اضافه کرد: بخش های خصوصی می توانند در خصوص کار و بهره برداری از معادن به خوبی عمل کند؛ البته دولت هم باید در زمینه اکتشاف و تولید، معدن کاران را حمایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی  تصریح کرد: باید در زمینه معادن مثل نفت و گاز اکتشاف عمیق داشته باشم و در برخی قسمت های معدنی هم باید اکتشاف عمیق صورت بگیرد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=61909

ثبت نظر

-