بستری شدن ۲۱۲ تهرانی به دلیل مشکل حاد تنفسی / شرایط عادی نیست

  • کد خبر : 61485
  • 18 اردیبهشت 1399 - 2:01

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران:

نیوز : رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی رویه کلی، بازگشت آرام مشاغل است بنابراین خود به خود مشاغلی مانند دستفروشی که روزانه هزینه زندگی خود را تأمین می‌کنند، به شهر بازمی‌گردد.

به گزارش نیوز به نقل از مهر ،ناهید خداکرمی  در خصوص حضور دوباره دستفروشان در پیاده‌روها و عدم امکان رعایت فاصله اجتماعی گفت: وقتی رویه کلی، بازگشت آرام مشاغل است بنابراین خود به خود مشاغلی مانند دستفروشی که روزانه هزینه زندگی خود را تأمین می‌کنند، به شهر بازمی‌گردد. اعتقاد شورای شهر و شهرداری این بود که تا ۱۵ اردیبهشت ماه فاصله‌گذاری اجتماعی اتفاق بیفتد که این‌گونه نشد.

وی ادامه داد: مدیریت شهری ابزار بازدارندگی در این رابطه ندارد و تنها می‌تواند با استفاده از آمارهایی که از طریق توزیع کمک‌های بنیاد مستضعفان به دستفروشان دارد، پروتکل‌های بهداشتی را برای آنها ارسال کند و قطعاً در کمیته سلامت نیز پروتکل‌های لازم برای دستفروشان تهیه و اعلام خواهد شد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران افزود: اگر شهروندان قصد خرید از دستفروشان را دارند، حتی‌الامکان فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

خداکرمی تأکید کرد: در تهران شرایط به سمت عادی شدن می‌رود درحالی‌که هنوز خطر ویروس کرونا در تهران وجود دارد و روز گذشته بر اساس آمار ستاد مقابله با کرونا، ۲۱۲ مورد با مشکل حاد تنفسی در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه کنترل و محدودسازی دستفروشان در فضاهای بسته امکان پذیر است اما در مکان‌های باز نظارت بر عملکرد آنها دشوار می‌شود، افزود: چندین‌هزار دستفروش مدت‌ها از کار دور بودند و عمده آنها از لحاظ اقتصادی دچار دشواری‌هایی هستند بنابراین چون امکان بازگشایی روزبازارها و مراکز تجاری نیز وجود ندارد، تا زمانی که دوباره روزبازارها فعالیت خود را از سر گیرند، با توجه به شرایط اقتصادی، امکان سخت‌گیری‌های گذشته وجود ندارد و با اغماض باید به فعالیت‌های آنها پرداخت. تنها می‌توانیم تأکید کنیم هم خریداران و هم دستفروشان مسائل حفاظت از سلامت شخصی و حفظ سلامت سایر شهروندان را رعایت کنند و نمی‌توانیم در حالی که کشور به سمت عادی شدن می‌رود، مانع فعالیت این‌گونه مشاغل شویم.


این مطلب برایم مفید است




۱۰


نفر
این پست را پسندیده اند

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=61485

ثبت نظر

-