تشدید سرفه و سرماخوردگی با این مواد غذایی

  • کد خبر : 6034
  • 02 مرداد 1400 - 14:31
تشدید سرفه و سرماخوردگی با این مواد غذایی

به گزارش نیوز: سرماخوردگی نوعی عفونت ویروسی بخش فوقانی دستگاه تنفس است و به درمان با آنتی­بیوتیک­ها نیاز ندارد. این عفونت ممکن است به سرعت آغاز شود اما خود به خود بهبود می­یابد و نیازی به اقدام خاصی نیست مصرف سوپ داغ و استفاده از داروهای ضد احتقان از جمله مواردی است که رعایت آن ها هنگام سرماخوردگی به افراد توصیه می شود. برای جلوگیری از تشدید سرفه و سرما خوردگی نباید این مواد غذایی که در این مطلب اشاره کردیم را مصرف کنید.

به طور مثال، افراد بر این باورند مصرف بدون نسخه داروهای آنتی بیوتیک برای درمان سرماخوردگی مناسب است که تصور اشتباهی است. سرماخوردگی معمولی و عفونت دستگاه تنفسی فوقانی همچون برونشیت از ویروس ناشی می شود و داروهای آنتی بیوتیک تنها برای مقابله با عفونت های باکتریایی موثر هستند.

تشدید سرفه و سرما خوردگی

>>>بیشتر بخوانید:

باور‌های غلط درباره‌ی سرماخوردگی

درحقیقت، استفاده از داروهای آنتی بیوتیک برای درمان سرماخوردگی معمولی می تواند با عوارض جانبی نیز همراه باشد.
در این بخش به چند نوع ماده خوراکی اشاره می کنیم که سرماخوردگی و سرفه را تشدید می کنند

تشدید سرفه و سرما خوردگی با مواد قندی

هنگام سرماخوردگی ممکن است فرد به مصرف چای یا خوراکی شیرین میل داشته باشد؛ این درحالیست که مصرف این گونه مواد خوراکی سرفه را تشدید می کند. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۷ انجام گرفت نشان داد مصرف مواد قندی سیستم ایمنی را به ویژه هنگام مقابله با عفونت ویروسی ضعیف می کند.

نوشیدنی های حاوی کافئین

در زمان سرماخوردگی بدن برای حفظ رطوبت مورد نیاز خود به مصرف مایعات بیشتر نیاز دارد. قهوه، چای و نوشیدنی های حاوی کافئین همچون ادرارآور عمل کرده و موجب می شود آب و نمک بیشتری از بدن دفع شود.

تشدید سرفه و سرما خوردگی

تشدید سرفه و سرما خوردگی با شیر

بررسی ها نشان می دهد مصرف شیر هنگام سرماخوردگی موجب می شود مخاط های موجود ضخیم تر شده و جدا شدن آن ها سخت تر انجام شود. به همین دلیل مصرف شیر هنگام سرماخوردگی توصیه نمی شود.

خوراکی های تند

این باور وجود دارد مصرف غذاهای تند هنگام سرماخوردگی و سرفه کردن خوب است؛ چرا که به جدا شدن راحت تر مخاط کمک می کند.

خوراکی های تند

در واقع ترکیب کاپسی سین موجود در فلفل تند به تسکین التهاب کمک می کند هرچند مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ انجام گرفت نشان داد این ترکیب تولید بیشتر خلط را به همراه دارد و ممکن است برای چند دقیقه علائم فرد را تسکین دهد، اما در طولانی مدت وضعیت را وخیم کرده و روند بهبودی را به تاخیر می اندازد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=6034

ثبت نظر

-