برای اداره پرسپولیس، چه کسی بهتر از پروین و دادکان؟

  • کد خبر : 57057
  • 13 اردیبهشت 1399 - 18:19
برای اداره پرسپولیس، چه کسی بهتر از پروین و دادکان؟

نیوز/ امیرعباس واسعی؛ واضح و مبرهن است نه فقط در پرسپولیس بلکه در همه تیم‌ها حضور پیشکسوتان موجه و محبوب در هیئت‌مدیره به سود آن تیم‌هاست. همان‌طور که در دیگر رشته‌ها هم این‌گونه است. آیا رسول خادم فدراسیون کشتی را بد اداره کرد؟ حالا دبیر آمده و نمی‌شود منکر پویایی فدراسیون کشتی و کشتی از زمانی که ریاست آن را علیرضا دبیر برعهده گرفته، شد.

علی پروین سال‌های سال در پرسپولیس بازی کرد. او سازنده بخشی از تاریخ باشگاه پرسپولیس است و او همه چیز را در مورد این تیم به خوبی می‌داند. دنیایی از تجربه است و بی‌شک حضورش در هیئت‌مدیره تیم بیشتر از آنکه به سود خودش باشد به سود باشگاه است. علی پروین همانند کتاب گرانبهایی است که پرسپولیس هنوز آن را ورق نزده.

همین‌طور محمد دادکان که پیشتر هنر مدیریت خود را در فدراسیون فوتبال نشان داده است. مدیری که با همه نقد‌ها به استقلال فدراسیون فوتبال احترام گذاشت؛ هیچ بدهی برای فدراسیون فوتبال از خود به جا نگذاشت و تلاش کرد اداره فوتبال به دست فوتبالی‌ها باشد و در نهایت هم در شرایطی کنار گذاشته شد که دوست داشت فوتبال با تصمیم او اداره شود نه با تصمیم رئیس وقت سازمان تربیت بدنی.

برای هیئت‌مدیره پرسپولیس چه کسانی بهتر از این دو؟ هر چند از روزی که این بحث مطرح شده برخی راه افتاده‌اند و شایعاتی در این زمینه مطرح کرده‌اند! شایعاتی خنده‌دار که به نظر می‌رسد مأموریتشان چیز دیگری است: اگر پرسپولیس را به این دو بدهیم خصوصی‌سازی تیم چه می‌شود؟ گویی اگر محمد دادکان و علی پروین عضو هیئت‌مدیره تیم باشند خصوصی‌سازی قدغن می‌شود! نه اصلاً این‌طور نیست. با حضور این دو هم پرسپولیس می‌تواند خصوصی شود و به طور حتم هر بخش خصوصی اداره تیم را در دست بگیرد از حضور این دو پیشکسوت در هیئت‌مدیره تیم استقبال خواهد کرد.

وزارت ورزش و جوانان هنوز موضعی در این باره نداشته، اما برخی که به نظر می‌رسد منافع‌شان با حضور این دو به خطر خواهد افتاد چوب دست گرفته‌اند و برای اینکه حرف خود را به کرسی بنشانند و واقعیت را به گونه دیگری جلوه دهند می‌گویند بچه‌های بالا و امنیتی‌ها با حضور این دو در پرسپولیس مخالف هستند! قطعاً این‌طور نیست. محسنات حضور این دو در پرسپولیس آن‌قدر زیاد است که به طور حتم غیرفوتبالی‌ها هم موافق سپردن اداره تیم به دست علی پروین و محمد دادکان هستند. با حضور این دو گرایش رسانه‌ها به تیم بیشتر خواهد شد. بازیکنان بهتر ارزش پیراهن را درک خواهند کرد. قرارداد‌ها حقیقی‌تر می‌شود. بازیکن‌سازی دوباره به چرخش می‌افتد. جذب سرمایه و تماشاگر قدرت بیشتری خواهد گرفت و در یک کلام شرایط پرسپولیس بهتر و بهتر خواهد شد. چون من‌بعد تصمیمات کلان تیم فوتبالی خواهد شد.

محمد دادکان گفته ریالی برای تیم از وزارت ورزش و جوانان نمی‌خواهد و ریالی برای تیم بدهی باقی نخواهد گذاشت. چه مدیری بهتر از این؟ و علی پروین که بدون شک محبوبیت او می‌تواند برای پرسپولیس جذب سرمایه را به همراه داشته باشد. کما اینکه تجربیات فنی او می‌تواند نقشه راه روشنی برای تیم باشد.

۱-محمد دادکان؛ نقد به مسائل مالی فوتبال
طبیعتاً از محمد دادکان می‌توان به عنوان یکی از مدیران تحصیلکرده و موفق فوتبال نام برد. مدیری که در سال‌های اخیر به مسائل مالی در فوتبال نقد داشته و بر این باور است که باشگاه‌ها خارج از توان با فوتبالیست‌ها قرارداد امضا می‌کنند و یکی از دلایل انباشت بدهی‌ها نیز همین است. محمد دادکان برای اثبات دوباره خود دنیایی از انگیزه است و به طور حتم حضور دوباره او در پرسپولیس می‌تواند منشأ خیر باشد.
۲-علی پروین؛ رئیس افتخاری پرسپولیس
علی پروین در فوتبال ایران مثل بکن‌باوئر در فوتبال آلمان است. علی پروین هم می‌توانست رئیس افتخاری باشگاه پرسپولیس باشد، اما او سال‌های سال است که از پرسپولیس دور است و این بار هم که بحث حضورش در تیم مطرح شده حرف‌هایی زده می‌شود که اصلاً درخور شأن نیست و نشان می‌دهد ما چگونه سرمایه‌های خود را فراری می‌دهیم. علی پروین همانند گنجی است که ما از آن بهره نمی‌بریم.
۳-منصور پورحیدری؛ پدر معنوی استقلال
استقلال هم چهره بزرگ داشت. منصور پورحیدری که از او به عنوان پدر معنوی استقلال یاد می‌کنند. دیدید که بعد از درگذشت او چطور با خانواده اش رفتار کردند! بحث بر سر قرارداد است و گویی هنوز هم قرارداد منصورخان به خانواده اش پرداخت نشده است. مربی‌ای که در زمان حیات افتخارات متعددی برای باشگاه به ارمغان آورد، اما باشگاه بر سر قراردادش با خانواده اش چک و چانه می‌زند.
۴-علیرضا دبیر؛ از مدیریت شهری تا مدیریت کشتی
علیرضا دبیر که چند سالی مدیریت شهری را تجربه کرده حالا اداره فدراسیون کشتی را برعهده گرفته است. اقدامات اولیه او با اقبال اهالی کشتی همراه بوده است. طبیعی است که تصمیمات علیرضا دبیر در کشتی تصمیمات درستی باشد، چون او از جنس کشتی است و از همه مهمتر در سال‌های اخیر در کنار تحصیلات، مدیریت را هم تجربه کرده است. علیرضا دبیر بعد از رسول خادم؛ این حضور‌ها بدون شک به سود کشتی است.
۵-آرش میراسماعیلی؛ روز‌های خوب جودو با وجود تعلیق
حضور آرش میراسماعیلی در جودو را هم می‌توان به فال نیک گرفت. او هم از خانواده جودو است و به طور حتم تصمیمات او می‌تواند منجر به بهبودی اوضاع این رشته ورزشی در کشور و جهان شود. البته جودو در حال حاضر تعلیق است، اما با توجه به تلاش‌های صورت گرفته از سوی آرش میراسماعیلی انتظار می‌رود جودو در آینده روز‌های بهتری را تجربه کند. هر چند این روز‌ها حال جودو در کشور خوب است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=57057

ثبت نظر

-