میثاق نامه «عدم خروج اعضا از شورا» را امضا نکردم، اما چون دیگر اعضا آن را امضا کرده بودند، به آن احترام گذاشتم

  • کد خبر : 56885
  • 13 اردیبهشت 1399 - 15:16
میثاق نامه «عدم خروج اعضا از شورا» را امضا نکردم، اما چون دیگر اعضا آن را امضا کرده بودند، به آن احترام گذاشتم

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در برنامه تلویزیونی «شبگرد» ضمن تبریک به مناسبت روز شورا‌ها و ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به پایین آمدن آمار تعداد جانباختگان ناشی از ویروس کرونا، بین مردم امیدواری‌هایی ایجاد شده است و امیدوارم تا اواخر اردیبهشت با توجه به بازگشایی اصناف و بازگشت شهر به حالت عادی با جدی گرفتن فاصله گذاری اجتماعی شاهد موج دوم کرونا نباشیم، زیرا موج دوم کرونا می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به رویکرد سیاسی خود در دوره مدیریتش بر مترو تهران گفت: در زمان مدیریت من بر مترو به دلیل اهمیت موضوع می‌توانستم بسیاری از مسائل و مسئولیت سیاسیون را به آن‌ها اعلام کنم و از دریچه مترو سیاسی صحبت کنم و نکته قابل توجه این است که در زمان مدیریت مترو از لحاظ سنی ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشتم‌، اما در این زمان با توجه به افزایش سن و رسیدن به سن ۵۹ سال و حساسیت مسئولیت شورای شهر باید بیشتر مراقب اظهارات خود باشم، زیرا شورای شهر موضوع اجتماع و سیاست را با هم دنبال می‌کند.

هاشمی در پاسخ به رویکرد خود نسبت به اجرای طرح زیست شبانه در پایتخت گفت: در آن زمان حرفی که من زدم این بود به دلیل اینکه زود می‌خوابم به برنامه ریزی زیست شبانه در تهران آگاه نیستم و نکته قابل تأمل این است که باید ببینیم زیست شبانه چه تعریفی دارد.

او تصریح کرد: باید گفت در اقتصاد این گونه آمده ساعت فعالیت اصناف باید به میزان یکسان باشد و تعریف زیست شبانه در کشور و شهر تهران مشخص نیست.

او در پاسخ به این سوال که تا چه میزان اهل فضای مجازی است و چرا در زمان اتهامات مهدی هاشمی در فضای مجازی جو سنگینی بر علیه خانواده هاشمی ایجاد شد؟ گفت: زیاد اهل فضای مجازی نیستم و در زمان اتهامات مهدی، حرف‌های زیادی زده شد که بیش از صد مورد اتهام به مهدی وارد شد.

هاشمی ادامه داد: با توجه به تکثر اتهامات مهدی با پای خود به کشور بازگشت تا ثابت کند اتهامات وارده درست نیست و در نهایت از صد مورد اتهام مطرح شده ۱۳ اتهام مهدی در دادگاه بررسی شد که در ۳ مورد محکوم شد و باید اعلام‌ کنم که در آن زمان نیز به این حکم اعتراض داشتیم، اما به علت آن که آیت الله هاشمی گفته بود که پسر من نیز مانند دیگران باید محکومیت خود را سپری کند، اعتراضی مطرح نشد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا از سطح زندگی بالایی برخوردار هستید یا خیر؟ گفت: سطح زندگی ما متوسط بود و باید بگویم‌ پس از انقلاب سرمایه ما نسبت به قبل از انقلاب کمتر شد.

هاشمی با اشاره به ضعف‌های موجود کشور در اجرای قانون گفت: خوشبختانه قوانین خوبی تصویب می‌کنیم، اما در اجرای قوانین به شدت ضعیف هستیم و در برخی از موارد آنقدر خلاف قانون عمل می‌شود که مردم نیز اعتراضی نمی‌کنند و خلاف قانون عمل کردن عادی می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که آیا به پول علاقه‌ای دارید یا خیر؟ بیان کرد: من به پول زیاد علاقه ندارم، اما به متوسط رو به بالا علاقه دارم و بیشتر پول را در قالب سرمایه گذاری در ملک دوست دارم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که در بین خانواده پیش چه کسی محبوب‌تر هستید؟ ادامه داد: مادرم بیشترین علاقه را به من دارد و همواره در خانه محسن خطابم می‌کند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا فردی رفیق باز هستید یا خیر؟ گفت: فرد رفیق بازی نیستم و باید گفت در رفاقت و رابطه‌ها و دوستی‌ها نباید امتیاز‌های ویژه به اطرافیان داد.

او در پاسخ به این سوال که شکل برخورد شما با کارمندان در صورت بروز خطا و اشتباه از سوی آن‌ها به چه شکل است؟ بیان کرد: دست به اخراجم کم است، اما در زمان عصبانیت برخورد سخت و محکم دارم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که چند فرزند دارید و رابطه شما با کدامیک از آن‌ها صمیمی‌تر است؟ ادامه داد: من ۳ پسر دارم و رابطه‌ام با پسر سومم که سال آخر دانشگاه است صمیمی‌تر است و باید تأکید کنم که هیچ کدام شغل دولتی ندارند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که خط قرمز شما در زندگی چیست؟ تأکید کرد: اسراف نکردن خط قرمز من در برابر فرزندانم است.

او در پاسخ به این سوال که آرزوی شما برای تهران چیست؟، بیان کرد: آرزو‌های من روی توسعه و ساخت ایران است و در شأن مردم ایران آرزو‌های بزرگ دارم و باید به این نکته اشاره در زمان فعالیتم در مترو وقتی از ساخت و بهره برداری و مسافرگیری مترو اشباع شدم، به ذهنم رسید که از تهران به شمال تونل عمیق بزنیم تا مردم ظرف مدت ۱۵ دقیقه به شمال برسند و بررسی‌ها نشان داد این اقدام شدنی است که نام آن را عبور از البرز به روش ریلی گذاشتم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در قانون شورا‌ها آمده است که باید بحث بهداشت به شورا سپرده شود که تنها در حوزه پسماند این وظیفه به ما سپرده شده است.

هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا مسند شهرداری تهران را به دلیل برهم نخوردن یکدستی شورای پنجم نپذیرفتید؟ گفت: بر اساس میثاق نامه قرار بود شخصی از شورا خارج نشود که باید تأکید کنم که آن را من امضا نکردم، چون اعضای دیگر آن را امضا کرده بودند، لذا به آن احترام گذاشتم و موضوع شهردار شدن من ربطی به ورود آقای چمران به شورا نداشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=56885

ثبت نظر

-