موضع نماینده ولی‌فقیه در خصوص عرفان‌های نوظهور

  • کد خبر : 56596
  • 13 اردیبهشت 1399 - 7:04

به گزارش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله رسول فلاحتی امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طبق آیات قرآن، زمین را صالحان به ارث خواهند برد اظهار داشت: رمز پویا شدن یک جامعه، انتظار واقعی برای ظهور امام زمان(عج) است و طبق حدیثی از امام صادق(ع) منتظران آن امام همام چه در زمان غیبت و چه پس از ظهورشان سعادتمند هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم در عصر غیبت خودسازی می‌کنند و با تحمل سختی‌ها خود را برای زمان ظهور آماده می‌کنند گفت: زندگی مردم پس از ظهور امام زمان(عج) هدفمند می‌شود و از پوچی بیرون می‌آید همچنین مردم باید در زمان غیبت خود را به‌سمت صفات نیکو هدایت کنند تا برای آن دوران آماده شوند.

آیت‌الله فلاحتی پویایی یک جامعه را در گرو به حرکت درآوردن سرمایه‌های راکد در آن دانست و با بیان اینکه هنگام ظهور امام زمان(عج) سرمایه‌های راکد به حرکت در می‌آیند افزود: پس از ظهور امام زمان(عج) زمین پر از عدالت می‌شود و از جور پاک شده و زمین برکات خود را برای مردم نمایان می‌کند و یکی از ویژگی‌های منتظران حضرت، تسلیم بودن در برابر خداوند است.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه منتظران واقعی ظهور امام زمان(عج) از نظر معنوی در درجه بالایی هستند و در حال جهاد و مبارزه زندگی می‌کنند بیان کرد: امام زمان(عج) همواره روی زندگی و اعمال ما نظارت دارد و در امور مختلف به ما کمک می‌کند و وقتی انسان به این نکته توجه کند قطعاً خود را برای آن دوران یعنی زمان ظهور آماده می‌کند و در زندگی رفتار درستی خواهد داشت‌.

وی با تاکید بر اینکه انحراف از جمله آفت‌های جامعه منتظران است خاطرنشان کرد: دشمنان دین خدا می‌دانند که باور داشتن به زندگی سعادتمند در زمان حکومت امام زمان(عج) برای آنها خطرناک است و نا آگاهی مردم نخستین عامل به انحراف کشیده شدن یک جامعه منتظر است زیرا انسان آگاه در زندگی کمتر دچار خطا می‌شود اما جهل و نادانی می‌تواند ما را نابود کند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان عنوان کرد: جامعه‌ای که منتظر واقعی امام زمان(عج) باشد بالنده است و دشمنان برای مقابله با چنین جامعه‌ای از عرفان‌های کاذب حمایت می‌کنند تا اندیشه‌های واقعی منتظران را نابود کنند و یکی از عوامل انحراف جامعه مهدی باور حمایت دشمنان از عرفان‌های نوظهور است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان اساس حکومت امام زمان(عج) را بر محور عقل عنوان کرد و گفت: یکی از عوامل به انحراف کشیده شدن یک جامعه منتظر عقل‌گریزی و احساسی عمل کردن است و امیدواریم که برای در امان ماندن از این آسیب جامعه ما عقلانیت را در پیش گیرد و به دور از احساس گرایی، عاقلانه زندگی کند.

امام جمعه رشت به وعده خداوند مبنی بر قدرتمند کردن منتظران امام زمان(عج) اشاره کرد و و ابراز داشت: امروز دنیا در خوف و ترس از ظلم قدرت‌های سلطه‌گر و مستکبران زندگی می‌کند و هیچ کشوری از آسیب آمریکا در امان نیست و تنها جمهوری اسلامی ایران در برابر زورگویی‌های این دولت مستکبر و ظالم ایستادگی می‌کند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر آگاهی بخشی به منتظران امام زمان(عج) تصریح کرد: مهم‌ترین عامل برای جلوگیری از انحراف جامعه منتظر، آگاهی‌بخشی به عموم مردم و جامعه است و در این بین پرهیز از خرافه‌گرایی بسیار اهمیت دارد زیرا اسلام دین عقلانیت بوده و بر مبنای تعقل حرکت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه جامعه اسلامی باید بر اساس عقلانیت و در سایه قرآن و سنت رو به جلو برود بیان داشت: آگاهی بخشی جامعه از وظایف دانشمندان حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و نویسندگان است و جامعه‌ای که بر اساس عقلانیت حرکت کند و به دستورات دین هم عمل کند پویا می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید در سایه آزادی دین باوران مورد هجمه قرار گیرند خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بر اساس اندیشه اسلامی استوار است و باید در برابر انحرافات و خرافه‌ها ایستادگی کند؛ یکی از ویژگی‌های جامعه منتظر کمک به همنوعان است و مردم ایران به‌ویژه در ایام شیوع کرونا در این زمینه عملکرد بسیار درخشانی داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند این استان عنوان داشت: این بسته‌ها حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه داشته و اکثر این بسته‌ها توسط خیران و مردم جمع‌آوری شده است و این اقدام خداپسندانه مردم ما نشان می‌دهد که آنها از منتظران واقعی هستند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=56596

ثبت نظر

-