ذوق زدگی سعودی ها از اقدام خصمانه آلمان علیه حزب الله لبنان

  • کد خبر : 56143
  • 12 اردیبهشت 1399 - 15:57
به گزارش نیوز،

وزارت خارجه عربستان سعودی از اقدام خصمانه آلمان علیه حزب الله لبنان و درج نام این جنبش در لیست تروریستی خود استقبال کرد.

اخبار بین الملل – این وزارتخانه مدعی شد که این اقدام در راستای مبارزه با تروریسم در عرصه منطقه و جهان صورت می گیرد و جامعه جهانی باید اقدامات مشابهی در این خصوص انجام دهند.

این استقبال عربستان سعودی از اقدام خصمانه آلمان علیه حزب الله لبنان هم صدا با استقبال رژیم صهیونیستی و آمریکا از این اقدام صورت می گیرد.

«اسرائیل کاتز»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به اقدام خصمانه اخیر دولت آلمان علیه حزب الله لبنان، از این اقدام استقبال کرد و گفت: دولت آلمان را به خاطر تصمیمش در قرار دادن نام حزب الله به عنوان یک سازمان تروریستی ستایش می‌کنم.

واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی پس از آن اعلام شد که آلمان هرگونه فعالیت جنبش مقاومت حزب الله لبنان را ممنوع اعلام کرد. وزارت کشور آلمان صبح روز گذشته اعلام کرد که نام «حزب الله لبنان» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

گفته شده پلیس آلمان از اوایل صبح روز گذشته بازداشت افراد مظنون به عضویت در «حزب الله لبنان» را آغاز کرده است. مقامات امنیتی آلمان پیش بینی کرده‌اند که هزار و ۵۰ نفر از اعضای حزب الله لبنان در آلمان مستقر هستند.

این در حالی است که حزب الله لبنان دارای فعالیت سیاسی مشروع در لبنان است و برخی از نمایندگان پارلمان و اعضای کابینه دولت از اعضای حزب الله به شمار می‌روند.

به نظر می‌رسد این اقدام آلمان علیه گروه مقاومت حزب الله لبنان که نقش برجسته‌ای در مبارزه علیه گروه‌های تروریستی در منطقه به ویژه داعش داشته است، پس از فشارها و درخواست‌های مقامات صهیونیستی و آمریکایی از آلمان صورت می‌گیرد.

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=56143

ثبت نظر

-