اگر شما هم در ماه رمضان شام نمیخورید، بخوانید

  • کد خبر : 55304
  • 27 فروردین 1400 - 9:00
اگر شما هم در ماه رمضان شام نمیخورید، بخوانید
حذف وعده های غذایی و بخصوص شام در اکثر مواقع، نه تنها به کاهش وزن مناسب و پایدار منجر نمی شود، بلکه فرد را با مشکلات تغذیه ای نیز رو به رو می کند .
محدوده طبیعی قند خون بین 70 تا 100 میلی گرم است که با صرف مواد غذایی در هر وعده افزایش پیدا می کند.
اما در یک شخص سالم و طبیعی پس از گذشت دو ساعت از هر وعده غذایی، قند خون دوباره به میزان پایه اش برمی گردد و احساس گرسنگی تدریجی به فرد دست می دهد.
یک رژیم شناس و متخصص تغذیه گفت: برای تامین سلامتی دستگاه گوارش در ماه مبارک رمضان، باید وعده افطار و شام به حالت مفید و سبک استفاده شود.

شام نخوردن در ماه رمضان

برای کمک به سیستم گوارش بدن باید تعداد وعده‌های غذایی در روز افزایش پیدا کند و در مقابل از حجم هر وعده کم شود. در ماه مبارک رمضان به دلیل کوتاه شدن زمان مصرف غذا یعنی افطار تا سحر؛ باید برای افزایش تعداد وعده غذایی در این بازه زمانی تلاش کنیم و از شام نخوردن در ماه رمضان پرهیز کنیم.

شام نخوردن در ماه رمضان

مهم ترین وعده غذایی در ماه رمضان

 او در ادامه افزود: بسیاری از افزاد در مورد مصرف شام اعتقاد دارند که این وعده را حذف کنند؛ در فصول گرم سال که با کوتاهی شب‌ها رو به رو هستیم، با مفصل‌تر کردن وعده افطار می‌توانیم از مصرف شام پرهیز کنیم، اما توصیه اصلی ما این است که در حد امکان شام مصرف شود تا تمرکز بر روی افطار نباشد و حجم غذایی فراوان در یک وعده وارد بدن نشود؛ بنابراین بهتر است افراد ۱ ساعت بعد از افطار، مصرف شام را در نظر بگیرند.

 <<<بیشتر بخوانید:

این روش‌های شام خوردن عمر شما را کوتاه می‌کنند!

شام نخوردن در ماه رمضان

نکات مهم در ماه رمضان

این رژیم شناس و متخصص تغذیه مطرح کرد: از جمله نکات مهم در این ماه مبارک این است که باید به فاصله بین مصرف شام تا خوابیدن توجه شود تا اختلال در خواب را تجربه نکنیم.

همانطور که تاکید فراوان می‌کنیم برای مصرف شام در این ماه مبارک، باید از افراط در این وعده غذایی پرهیز کرد و به صورت مفید و کم حجم استفاده شود؛ زیرا زیاده روی در این وعده غذایی باعث چاقی افراد خواهد شد.

شام نخوردن در ماه رمضان

 

اولیایی بیان کرد: توصیه می‌کنیم در فاصله بین افطار و زمان خواب، مصرف میوه و نوشیدن آب و مایعات را فراموش نکنید. سعی کنید از مصرف تنقلات پرکالری و بی خاصیت تا حد امکان پرهیز کنید.

او گفت: از جمله عوارض نخوردن شام می‌توان تمرکز به وعده افطار اشاره کرد که بعد از ۱۵ ساعت استراحت و عدم فعالیت دستگاه گوارش به طور ناگهان، حجم سنگینی از مواد غذایی وارد بدن می‌شود و فشار سنگینی را به این بدن وارد می‌کند؛ بنابراین برای تامین سلامت سیستم گوارش به مصرف وعده افطار و شام در حالت سبک و مفید توجه ویژه داشته باشید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=55304