تعیین تکلیف لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها پس از ۳۷ سال

  • کد خبر : 54871
  • 11 اردیبهشت 1399 - 2:05

به گزارش نیوز به نقل از مهر، مهدی جمالی نژاد عصر چهارشنبه با حضور در همایش گرامیداشت روز شوراها در اراک، اظهار کرد: سال گذشته بحران‌های بسیاری را پشت سر نهادیم به طوری که ۲۵ استان کشور به طور همزمان حادثه سیل را تجربه کردند.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم این بحران‌ها و تهدیدات را به ویژه پس از کرونا به فرصت تبدیل کنیم و شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند در این حوزه نقش آفرین باشند.

جمالی نژاد گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان خاکریز مطالبات مردم محسوب می شوند۰ و در شهرها و روستاها با تکیه بر رضایتمندی بالا و کاهش مطالبات مردم می‌توانند برای ایجاد وفاق، همدلی و انسجام در این حوزه تلاش کنند.

وی عنوان کرد: با ایجاد وفاق، همدلی و انسجام در شهرها و روستاها سرمایه اجتماعی افزایش و سپس ارتقای امنیت اجتماعی را شاهد خواهیم بود و امنیت ملی بالا می‌رود و اقتدار کشور تضمین می‌شود. نقش روستاها به عنوان نهادهای غیر دولتی و یک حلقه واصل بین حاکمیت و مردم بسیار تأثیر گذار است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: کشور ایران دارای رتبه ۱۳ جهان در تولید غلات، رتبه دوم جهان از لحاظ میزان ذخایر گاز طبیعی، رتبه سوم جهان در تولید گاز طبیعی، رتبه سوم جهان در تولید نفت، رتبه ۸ جهان در تولید آهن، رتبه ۱۲ در تولید مس و… است.

جمالی نژاد گفت: با امید، نشاط و شادابی می‌توان فضای سرزنده‌تری در محیط شهرها و روستا ایجاد کرد و شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌توانند در این حوزه نقش آفرین باشد.

وی بیان کرد: سال گذشته پس از ۳۷ سال لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به صحن علنی مجلس آمد و هفته آینده بررسی آن به پایان می‌رسد. قانون پسماند برای اولین بار بخش خصوصی را به این حوزه وارد کرد و با این اوصاف می‌توان با همدلی مجموعه استان اتفاقات خوبی را در حوزه شوراهای اسلامی شهر و روستا رقم زد.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور افزود: بودجه کل کشور باید در مراحل نهایی در شورای عالی استان‌ها وارد شود که در این حوزه می‌توان بودجه‌ای را برای شوراهای شهر و روستاها در نظر گرفت.

وی عنوان کرد: جایگاه شوراها و مدیریت شهری با توجه به طرح جامع شهری بسیار پررنگ‌تر می‌شود که در مراحل نهایی قرار دارد. توزیع عادلانه خدمات در کشور و توجه به نواحی روستایی کوچک از بروز مهاجرت معکوس در شهرها و روستاها جلوگیری می‌کند که در این راستا جریان‌های مهاجرتی احصا شده و شناسنامه مهاجرتی استان در حال تهیه است. 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=54871

ثبت نظر

-