با ادامه مسابقات، ما مسئول جان کسی نیستیم

  • کد خبر : 54867
  • 11 اردیبهشت 1399 - 1:57
با ادامه مسابقات، ما مسئول جان کسی نیستیم

نیوز/ محمدرضا مدنی؛ صادق درودگر عضو هیئت‌رئیسه سازمان لیگ درباره از سرگیری دوباره مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک با ما همکلام شد. از او در این باره سؤال کردیم که آیا ممکن است با بروز بیماری پس از شروع دوباره رقابت‌ها لیگ باز هم متوقف شود.

آقای درودگر! چه اتفاقی رخ داده که برخی باشگاه‌ها خواستار لغو ادامه مسابقات شده‌اند ولی سهیل مهدی گفته اگر قرار بر ادامه مسابقات باشد همه باید از آن تبعیت کنند؟
ما بر اساس آنچه باشگاه‌هایی مانند مس کرمان، مس رفسنجان، بادران، خوشه طلایی ساوه، آلومینیوم هرمزگان و این دسته باشگاه‌ها از ما تقاضا دارند پیگیر این وضعیت هستیم. تیم‌هایی که با صرف هزینه و زمان دنبال این هستند که لیگ ادامه یافته و خودشان را مستحق ورود به لیگ برتر فصل بعد می‌بینند. لیگی که نیمه‌کاره مانده باید برای این تیم‌ها به پایان برسد وگرنه چطور جواب‌شان را بدهیم؟ البته چنین وضعیتی در لیگ برتر هم هست که این‌ها یکی از دلایل ماست.

دلیل دیگرتان چیست؟
از آنجا که دائم در این ایام از سوی وزارت بهداشت به مردم توصیه می‌شود فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند با راه‌اندازی دوباره فوتبال، می‌توان مردم را در خانه‌ها پای تلویزیون نشاند و از این طریق خطرات کمتری را متوجه مردم کرد.

نظر خود شما چیست؟
ما منتظریم ببینیم ستاد ملی مبارزه با کرونا چه دستورالعملی می‌دهد و سپس طبق آن عمل کنیم.

تازه‌ترین اخباری که از این ستاد به شما داده شده چیست؟
این است که وضعیت در خیلی از شهر‌ها سفید شده و بیماری رو به پایان است. پس می‌توان امید داشت با گرم‌تر شدن هوا وضعیت از این هم بهتر شود.

فرض را بر این بگیریم که تیم‌ها ۲۱ روز بدنسازی کردند و پس از ورود به مسابقات بعد از دو هفته مشخص شد یک داور یا یک بازیکن مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند. آن وقت تکلیف چیست؟! آیا باز هم لیگ تعطیل می‌شود؟ چه کسی مسئول جان آنهاست؟
اولاً نباید منفی فکر کرد. گفتم که ما طبق دستورالعمل ستاد مبارزه با کرونا پیش می‌رویم. حتماً آن‌ها همه جوانب امر را در نظر می‌گیرند و اجازه چنین کاری را صادر می‌کنند. بنابراین همه مسئولیت‌ها هم بر گردن خودشان است.

اگر یک درصد احتمال بدهیم که لیگ نیمه‌کاره و بدون معرفی قهرمان پایان بگیرد و در آبان و آذر هم شرایط برای برگزاری لیگ بعدی نباشد، آن وقت تکلیف چیست؟ فصل بعد هم فوتبال نداریم؟
از الان که نمی‌توان درباره آن روز حرف زد. اگر چنین اتفاقاتی رخ داد آن وقت به وضعیت بعد از آن فکر می‌کنیم.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=54867

ثبت نظر

-