نقشه برای قتل محیط بان ایذه ای

  • کد خبر : 54664
  • 10 اردیبهشت 1399 - 20:53
نقشه برای قتل محیط بان ایذه ای

به گزارش نیوز، احمد امیری امروز، رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایذه ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایذه اظهار کرد: یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه در حین گشت‌زنی خود در منطقه سادات حسینی در حاشیه دریاچه سد کارون ۳ متوجه حضور صیادان غیرمجاز صید ماهی‌ها در فصل ممنوعه صید ماهی شدند.

مجروحیت محیط‌‌بان ایذه‌ای توسط صیادان غیرمجاز

وی افزود: صیادان متخلف پس از مشاهده محیط‌بان یگان حفاظت شهرستان ایذه با هدف غرق کردن وی در دریاچه به سمت وی حمله‌ور شد و با ضربات خود باعث مجروحیت وی از ناحیه چشم، صورت و ضربه خوردن پا و دیگر اعضای بدن وی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ایذه ادامه داد: در پی این درگیری، صیادان ضارب به کمک سایر محیط‌بانان، پرسنل انتظامی و اهالی بومی دستگیر و ادوات صیادی آنها از جمله ۵ عدد تور ماهی‌گیری پهن شده در دریاچه جمع‌آوری و ضبط شد.

وی اضافه کرد: با توجه به برهم خوردن تعادل محیط‌بان به دلیل ضربات وارده از سوی صیادان ضارب، وی به درون آب دریاچه سقوط و با کمک گرفتن از صخره و دیواره قایق خود را از غرق شدن نجات داد ولی وسایل شخصی وی درون دریاچه غرق شد.

امیری تصریح کرد: در این عملیات از صیاد مذکور ۹۵ قطعه ماهی از نوع بار بوس ماهیان (شیربُت) و ۱۲۰ قطعه ماهی از نوع کپور (گِل‌خوار) مختلف کشف شد.

وی در پایان بیان کرد: صیادان ضارب پس از دستگیری و تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه عمومی دهدز شهرستان ایذه ارجاع شدند و مراحل مداوای محیط‌بان مجروح در درمانگاه روستای سادات حسینی انجام گرفت و در حال حاضر حال عمومی وی مساعد است.

دستگیری شکارچی تشی

امیری در ادامه با اشاره به برخورد جدی با شکارچیان غیر مجاز و نابود کنندگان گونه های گیاهی و جانوری در مناطق تحت حفاظت اضافه کرد: در پی انتشار تصویری توسط یک صیاد غیر مجاز در فضای مجازی مبنی بر فروش گوشت تشی (جوجه تیغی) اقدامات برای شناسایی و دستگیری وی آغاز شد.

وی گفت: یکی از ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان در تماس تلفنی با فرد متخلف و معرفی خود به عنوان خریدار، وی را به محل مورد نظر کشانده و با دستگیری این فرد متخلف توسط یگان حفاظت و ضبط گوشت این حیوان، اقدام به تشکیل رونده و انتقال به مراجع قضایی جهت پیگیری روال قانونی کرد.

رهاسازی یک بهله سنقر تالابی در تالاب میانگران

امیری با اشاره به رهاسازی یک بهله سنقر تالابی در تالاب میانگران افزود: این پرنده هفته گذشته توسط یکی از شهروندان به دلیل مجروحیت یافت و به اداره محیط زیست شهرستان ایذه تحویل داده شد.

وی گفت: این پرونده پس از تیمار و به دست آوردن سلامتی توسط محیط بانان این اداره در تالاب میانگران رها شد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=54664

ثبت نظر

-