بورس تهران امروز هم رکورد شکست

  • کد خبر : 54585
  • 10 اردیبهشت 1399 - 19:09
بورس تهران امروز هم رکورد شکست

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۹ هزار و ۲۳ واحد افزایش به ۲۸۵ هزار و ۶۶۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با پنج هزار و ۹۹۲ واحد رشد به ۱۸۹ هزار و ۷۳۰ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز ۳۹ هزار و ۸۸۸ واحد، شاخص بازار اول ۲۱ هزار و ۴۶ واحد و شاخص بازار دوم ۷۵ هزار و ۳۶۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و ۹۹۰ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۸۹۹، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و ۲۹۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۲۲۱ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۱۵۸ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۹۴۸ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۹۲۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد صنایع آذرآب (فاذر) با ۳۴ واحد، شیمی داروئی داروپخش (افق) با پنج واحد، رینگ سازی مشهد (خرینگ) با سه واحد، درخشان تهران (پدرخش) با یک واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، امروز نماد پالایش نفت اصفهان، گلوکوزان، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان بانک اقتصاد نوین و صنایع شیمیایی ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۴۵ میلیون و ۸۲۸ هزار برگه سهم به ارزش ۱۱ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۳۴۷ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۰ هزار و ۲۸۸ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۳۶۳ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۴۲ هزار و ۷۷۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز همه نمادهای فرابورس از جمله نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز) و تولید نیروی برق دماوند (دماوند) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

نماد بیمه کوثر (کوثر)، توسعه حمل و نقل دریایی پارسیان (حپارسا) هم مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=54585

ثبت نظر

-