ادامه رکود بازار مسکن تا پایان خرداد

  • کد خبر : 53047
  • 09 اردیبهشت 1399 - 5:48
ادامه رکود بازار مسکن تا پایان خرداد
به گزارش نیوز،

سعید آسویار اظهار کرد: درست است که معاملات در فروردین تقریباً ۱۰ درصد بقیه ماه ها بود اما چون شرایط بازار مسکن در فروردین ماه عادی نبود و متقاضیان برای حفظ سلامت و بهداشت از خرید و فروش امتناع می‌کردند، آمار ۱۲۰۰ فقره معامله مناسب است؛ چراکه بسیاری از صنوف همچون آژانس‌های مسکن اجازه فعالیت نداشتند. قراردادهایی هم که در فروردین منعقد شد، حاصل توافقاتی بوده که قبل از عید انجام شده است.

اخبار اقتصادی- وی افزود: وضعیت رکودی مسکن تا پایان خرداد ماه ادامه پیدا می‌کند؛ زیرا عمده کسانی که پول دستشان هست و در بازار مسکن حضور دارند افراد میانسال و مسن هستند که معمولاً احتیاط و مراعات بیشتری در بحث مراقبت و جلوگیری از قطع زنجیره کرونا دارند. بعید است این اشخاص تا پایان خرداد ماه حضور جدی در بازار مسکن پیدا کنند.

رشد قیمت مصالح در شرایط کرونا

آسویار با بیان اینکه در بازه زمانی شیوع کرونا قیمت مصالح ساختمانی از جمله آهن آلات افزایش پیدا کرده است گفت: کسانی که اسکلت بنای خود را آهنی تعیین کردند نسبت به بناهای بتنی افزایش قیمت بسیار بیشتری را متحمل شدند. از طرف دیگر قیمت مصالح وارداتی گران شده است. مثلاً دستگیره دیجیتال وارداتی از ۵ میلیون تومان در بهمن ماه به ۸ میلیون تومان رسیده است.

این کارشناس بازار مسکن تاکید کرد: رشد قیمت نهاده های ساختمانی دست کم ۲۰ درصد بر قیمت نهایی مسکن تاثیر خواهد گذاشت که از تابستان به تدریج شاهد تاثیر این مسئله هستیم.

حباب بورس به افزایش قیمت کالاها می‌انجامد

‌وی رشد شاخص بورس را در افزایش قیمت کالاهایی همچون طلا ، مسکن و خودرو موثر دانست و افزود: با افزایش قیمت سهام، ارزش کالاها و دارایی ها به طور خودکار رشد می‌کند. از طرف دیگر زمانی که حباب بورس بترکد سرمایه ها به حوزه های خودرو، ارز، طلا و مسکن سرازیر می شود که به رشد قیمت‌ها می انجامد.

آسویار درباره فعالیت های ساختمانی در شرایط کنونی گفت: با توجه به اینکه در بسیاری از مشاغل، کارها شروع شده است ساخت و ساز هم تقریباً به روال عادی برگشته و کرونا تاثیر آن چنانی روی بخش ساخت و ساز نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=53047

ثبت نظر

-