کشف ۶۳ گونه پرنده از شکارچیان متخلف قزوین

  • کد خبر : 51209
  • 07 اردیبهشت 1399 - 11:19
کشف ۶۳ گونه پرنده از شکارچیان متخلف قزوین

به گزارش نیوز، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از کشف و ضبط ۶۳ گونه انواع پرندگان و پستانداران از متخلفین توسط محیط بانان استان خبر داد.

مهدی طاهری اظهار کرد: در اجرای قوانین و مقررات حفاظت و بهسازی و شکار و صید غیر مجاز و پایش از محیط‌های طبیعی و انسانی، متخلفین تخریب محیط زیست به حوزه‌های قضائی استان برای برخورد قانونی معرفی شدند.

دستگیری ۳۰ شکارچی در قزوین

وی اضافه کرد: حین گشت و کنترل موفق به دستگیری ۳۰ نفر متخلف شکار و صید و تخریب کننده محیط زیست شده که در این خصوص ۲۲ فقره پرونده تخلف تشکیل و به مراجع محترم قضائی ارجاع داده شده است از ۲۲ پرونده تشکیل شده ۱۳ پرونده مربوط به تخلفات شکار و صید بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ادامه داد: از متخلفین تعداد ۶ قبضه سلاح شکاری مجاز و ادوات شکار و صید شامل «توره، طناب و تله مخصوص زنده گیری پرندگان و قفس زنده نگهدار، فشنگ کالیبر ۱۲، دوربین چشمی و …» و ۶۳ گونه از انواع پرندگان و پستانداران شامل کل و بز، روباه، گراز، خرگوش، دلیجه، عقاب طلایی، کبک معمولی، کبوتر چاهی، کبوتر جنگلی، قمری، سهره طلایی و زاغی کشف و ضبط شد.

وی تصریح کرد: ۱۰ فقره از پرونده‌های تشکیل شده در حوزه تخریب، آلودگی محیط زیست و تعلیف دام غیر مجاز در حوزه استحفاظی استان بوده که در این راستا مأمورین یگان حفاظت محیط زیست استان موفق به کشف یک مورد آلودگی محیط زیست و توقیف بیش از ۱۱۵۰۰ کیلوگرم چوب درختان ممنوع قطع با دو دستگاه خودرو نیسان و کامیون شدند.

طاهری گفت: با همکاری مأمورین یگان حفاظت منابع طبیعی در منطقه حفاظت شده طارم سفلی ۹۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف و ۱۲۰ اصله نهال کاشته شده در این اراضی جمع آوری شد و در مناطق حفاظت شده نیز ۵ پرونده تعلیف غیر مجاز دام به مراجع قضائی معرفی شدند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=51209

ثبت نظر

-