در تیم قطبی همه با هم درگیر بودند و قهرمانی ما خدایی بود

  • کد خبر : 49410
  • 05 اردیبهشت 1399 - 17:58
در تیم قطبی همه با هم درگیر بودند و قهرمانی ما خدایی بود

به گزارش نیوز، محمد نصرتی بازیکن اسبق پرسپولیس و تیم ملی معتقد است تیم فعلی پرسپولیس پرمهره‌ترین تیم یک دهه اخیر است ولی اگر شاگردان یحیی مغرور شوند شاید صدر جدول را از دست بدهند. نصرتی که خودش در لیگ هفتم به همراه پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده بود می‌گوید آن سال اختلاف در تیم ما وحشتناک زیاد بود و خدا به دل هواداران‌مان نگاه کرد و قهرمان شدیم. صحبت‌های جالب پیشکسوت فوتبال ایران را در ادامه می‌خوانید.

در این روز‌های کرونایی چه می‌کنید؟
خب من هم تا جایی که امکان دارد سعی می‌کنم در خانه بمانم و مسائل بهداشتی را رعایت کنم. در این مدت که در خانه قرنطینه بودم تلاش کردم با مطالعه و فیلم دیدن خودم را سرگرم کنم. ضمن اینکه مقداری هم باغبانی می‌کنم و فعلاً این روز‌ها را می‌گذرانیم تا ببینیم چه پیش می‌آید.

با این وضع به وجود آمده فکر می‌کنید بازی‌های لیگ ادامه پیدا می‌کند؟
نظر شخصی و پیش‌بینی من این است که لیگ را ادامه می‌دهند ولی فدراسیون، چون نمی‌تواند مستقل تصمیم بگیرد منتظر دستور فیفا خواهد بود تا در این مورد نظر بدهد. اگر بازی‌ها لغو شود فوتبال به لحاظ مالی ضرر زیادی خواهد کرد و این موضوع به فدراسیون و باشگاه‌ها ضربه می‌زند.

پرسپولیسی‌ها از همین حالا خودشان را قهرمان می‌بینند.
خب پرسپولیس با ١٠ امتیاز اختلاف صدرنشین است و حاشیه امنیت خوبی دارد ولی به نظرم اگر بچه‌ها مغرور شوند شاید همه چیز را از دست بدهند و کار برای قهرمانی مشکل شود. شاید روی کاغذ بازی‌های پرسپولیس آسان‌تر باشد ولی از دید من اصلاً دیدار راحت وجود ندارد. شما دیدید که چطور در همین دور رفت نفت مسجد سلیمان و ماشین‌سازی در تهران ۴ امتیاز از پرسپولیس گرفتند. هر چند با همه این شرایط من شانس قهرمانی پرسپولیس را بیشتر از بقیه می‌دانم و معتقدم شاگردان یحیی می‌توانند قهرمانی را مال خود کنند.

شما چند سال با یحیی همبازی بودید، عملکرد فنی او روی نیمکت پرسپولیس را چطور می‌بینید؟
یحیی مربی بسیار با شخصیتی است. سال‌ها در پرسپولیس حضور داشته و کاملاً جو این تیم را می‌شناسد. از طرفی چند سال است که در لیگ کار می‌کند و اشراف کاملی به لیگ برتر دارد. من مطمئنم می‌تواند با پرسپولیس موفق شود. ضمن اینکه گل‌محمدی تیم بسیار خوب و پرمهره‌ای در اختیار دارد و به نظرم این پرسپولیس پرمهره‌ترین تیم یک دهه اخیر است. من خودم تجربه تیم بستن دارم و می‌دانم چقدر این کار سخت است ولی پرسپولیس در هر پست دو بازیکن خوب دارد که خیلی به کادر فنی کمک می‌کند.

بین این تیم فعلی و آن تیمی که در لیگ هفتم قهرمان شد کدام پرمهره‌تر بود؟
انصافاً آن زمان هم تیم بسیار خوبی داشتیم و با وجود کسر ۶ امتیاز و کلی حواشی ریز و درشت قهرمان شدیم. آن قهرمانی واقعاً خاص و خدایی بود و خدا به دل هواداران پرسپولیس نگاه کرد و ما قهرمان شدیم.

چطور؟
در آن فصل به غیر از اینکه ۶ امتیاز از ما کم شد، تیم پرسپولیس پر بود از اختلاف و درگیری؛ هم بین بازیکنان و هم کادر فنی و هم اختلاف نظر‌هایی که بین کادر فنی و بعضی از بازیکنان وجود داشت. به خصوص بعد از آن بازی معروف با استقلال اهواز که همه چیز به هم ریخت و اگر مدیریت حبیب کاشانی نبود و کل تیم را دور هم جمع و متحد نمی‌کرد شاید قهرمان نمی‌شدیم. شما به همان بازی آخر با سپاهان نگاه کنید، اگر توپ به پیشانی سپهر حیدری می‌خورد گلر سپاهان آن را مهار می‌کرد ولی توپ به یک جایی از سرش خورد که قوس گرفت و وارد دروازه شد. در هر صورت خدا خواست آن سال ما قهرمان شویم.

در مورد تیم ملی هم صحبت کنیم. از کی‌روش به ویلموتس و حالا هم اسکوچیچ.
من خودم فکر می‌کردم مطرح شدن نام اسکوچیچ بازارگرمی است و یکی بین قلعه‌نویی و یحیی مربی تیم ملی خواهد شد. درست است سیر نزولی در انتخاب مربی داشتیم ولی تیم ملی مقدس است و باید حمایت کنیم تا اسکوچیچ موفق شود و به جام جهانی برویم. تجربه ثابت کرده مربیان کروات سازگاری خوبی با فوتبال ایران دارند و می‌توانند موفق شوند و با توجه به این موضوع و البته انگیزه بالای اسکوچیچ امیدوارم تیم ملی عملکرد خوبی داشته باشد.

می‌دانیم رابطه خوبی با علی کریمی دارید. در مورد توهین‌هایی که طی روز‌های اخیر به او شد چه صحبتی دارید؟
علی که اصلاً نیازی به تعریف ندارد و همه او را می‌شناسند. آن فرد حالت نرمالی ندارد و حال و روزش مشخص است، او حتی به مادرش هم توهین کرده و تکلیفش معلوم است. بهترین کار سکوت است و به قول معروف جواب ابلهان خاموشی است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=49410

ثبت نظر

-