جوکوویچ: مخالف زدن واکسن کرونا هستم!

  • کد خبر : 47883
  • 04 اردیبهشت 1399 - 0:18
جوکوویچ: مخالف زدن واکسن کرونا هستم!

به گزارش نیوز، نواک جوکوویچ ستاره تنیس جهان با ماجرای طرح اجباری واکسیناسیون ویروس کرونا و در صورتی که این طرح در مورد بازیکنان تنیس قطعی شود، مخالف خواهد کرد. طبق این طرح بازیکنانی که برای شرکت در تورنمنتی‌ به کشورهای دیگر می‌روند باید به صورت اجباری واکسن مربوط به این ویروس جدید را بزنند.

ستاره صربستانی در این مورد گفت: «شخصاً علیه ماجرای واکسیناسیون هستم و اصلاً نظر مساعدی روی آن ندارم. دوست ندارم کسی مرا مجبور به واکسن زدن کند تا بتوانم بعد از آن به مسافرت بروم.»

مرد شماره یک تنیس جهان این حرف‌ها را در حالی زد که در اسپانیا به‌سر می‌برد، جایی که در کنار خانواده‌‌اش در قرنطینه هستند و بیرون نمی‌روند. او در یک ویدئوکنفرانس در فیسبوک پاسخگوی سؤالات خبرنگاران شد: «ما بازیکنان باید سفر کنیم. به نظرم این اولین و مهمترین چالش برای ماست.»

نوله ۳۲ ساله که سال گذشته عملکردی فوق‌‌‌العاده داشت و به نظر می‌رسید امسال بتواند رکوردهای فوق‌‌‌العاده دیگری را نیز برای خود ثبت کند حرف‌هایش را این‌طور ادامه داد: «اگر واکسیناسیون اجباری شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟ باید تصمیمی خاص در این مورد بگیرم چون نمی‌توانم راحت با این موضوع کنار بیایم.» او در مورد اینکه آیا شخصاً حاضر است این اتفاق را قبول کند یا نه هم گفت: «در حال حاضر نظرم این است که با این کار مخالف هستم و احساس خوبی نسبت به آن ندارم. شاید هم نظرم در آینده عوض شود، فعلاً نمی‌توانم پیش‌بینی کنم.»

در حال حاضر واکسنی برای ویروس کرونا که باعث متلاشی شدن همه اتفاقات روزمره در جهان شده است، کشف نشده است. این بیماری جان بیش از ۱۷۰ هزار نفر را در جهان گرفته است. آزمایشگاه‌های فراوان و تیم‌های تخصصی در بسیاری از کشورها در حال کار کردن روی ماجرای کشف واکسن جدید هستند.

مثل بقیه رویدادهای ورزشی جهان، تنیس هم با وقفه و تعطیلی مسابقات رو‌به‌رو شده است و طبق آنچه اعلام شده تا اواسط تابستان همه رقابت‌های مسترز و گرند‌اسلم لغو شده است و رقابت گرند‌اسلم ویمبلدون هم به طور کلی لغو شد که این اتفاق برای اولین بار از جنگ جهانی دوم به بعد رخ می‌دهد.

جوکوویچ هم پیش‌بینی کرده است تورنمنت‌های تنیس تا قبل از شهریور یا حتی مهر شروع نخواهد شد: «این فصل وقتی رسماً شروع به کار خواهد کرد که همه افراد حاضر در این ورزش بتوانند صد در‌صد احساس امنیت و سلامت داشته باشند و البته این اتفاق باید برای همه مردم جهان هم رخ دهد تا هیچ ریسکی برای هیچ‌کس وجود نداشته باشد. باید زمانی برسد که مردم نسبت به این ویروس، مقاوم شده باشند و این مورد نیاز به زمان دارد.»

جوکوویچ همچنین پیشنهاد داد تورنمنت‌های تنیس را تا جایی که می‌شود محدود به چند کشور یا حتی یک منطقه خاص کنند تا از سفرهای متوالی برای ورزشکاران پرهیز شود.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=47883

ثبت نظر

-