بسکتبالیست آمریکایی: ایران خانه دوم من است

  • کد خبر : 46509
  • 02 اردیبهشت 1399 - 0:06
بسکتبالیست آمریکایی: ایران خانه دوم من است

نیوز/ پریسا غفاری؛ پری پتی، بازیکن آمریکایی ۳۰ ساله تیم بسکتبال شهرداری گرگان دو فصل را در این تیم سپری کرده و یکی از بازیکنان تأثیرگذار در رساندن تیمش به نایب‌قهرمانی فصل گذشته و صدرنشینی در فصل ۹۹- ۹۸ بوده است. او که از سوی سایت فیبا آسیا هم در جمع تیم منتخب فصل و برترین گارد رأس فصل معرفی شده، در روز‌های کرونایی کشورمان تنها بازیکن خارجی بود که در ایران ماند تا در صورت تداوم لیگ بسکتبال تیمش را تنها نگذارد. بسکتبالیست آمریکایی رابطه بسیار خوبی با کادر فنی، بازیکنان تیم و مردم شهرگرگان دارد و در میان آن‌ها جایی برای خود باز کرده است. پرتاب‌های سه امتیازی موفق، پاس‌های ایده‌آل و نفوذ‌های مهارنشدنی اش در کنار هوش سرشارش این بازیکن را از سایر خارجی‌های این فصل مجزا کرد. مهران شاهین‌طبع، سرمربی تیم شهرداری گرگان هم درباره او معتقد است: «پری بازیکنی است که با تمام توان برای موفقیت تیمش تلاش می‌کند. مهاجم و مدافع بسیار کاملی است که از نظر روحی هم بسیار تأثیرگذار بوده و حس همبستگی را در بین تمام اعضای تیم ایجاد می‌کند. بازیکن بسیار بزرگی است و خوشحالم که این فصل کنار ما بود.»

دو سال در گرگان بازی می‌کنید. چرا قبول کردی دوباره به گرگان بیایید؟
من واقعاً از بودن در گرگان لذت می‌برم. اینجا بهترین هواداران را دارد. مردمی خوش برخورد و مهربان هستند. من می‌خواستم به قهرمان شدن گرگان کمک کنم، چون تیمی بود که لیاقتش را داشت و این را در طول فصل مشخص کرده بود.

امسال لیگ را چطور دیدید؟
لیگ امسال خیلی قوی بود. بازیکنان بسیار خوبی در تیم‌ها بازی می‌کنند و همه تیم‌ها سختی زیادی برای بردن مقابل حریفان کشیدند. فصل جدید خیلی بهتر از سال قبل بود.

بهترین بازی خودت و تیم‌تان کدام بازی بود؟
همه بازی‌ها برای من یکسان است. فکر می‌کنم ۲۲ بازی را بردیم و همه آن‌ها برترین بازی‌ها برای من و تیمم هستند. هیچ چیزی بهتر از بردن نیست.

نظرت راجع به خطایی که صمد نیکخواه‌بهرامی روی شما در تهران کرد و آسیب دیدید، چیست؟ به خاطر اینکه آنجا داور به اشتباه خطای شما را اعلام کرد؟
راستش را بخواهید هیچ وقت راجع به آن فکر نکردم. آسیب‌ها در ورزش اتفاق می‌افتد. اگر داور بگوید خطا کردم می‌پذیرم. صمد بازیکن فوق العاده درستکاری است و سعی نمی‌کند به کسی آسیب برساند.

شما تنها بازیکن خارجی هستید که در ایران با وجود این شرایط ماندید. چرا؟
من ماندم تا به تیمم کمک کنم. متوجه شدم که وضعیت کرونا در آمریکا هم بسیار بد است. من اینجا تنها زندگی می‌کنم و فکر کردم به سختی ممکن است به کرونا مبتلا شوم. یا در صورت ابتلا به دیگران منتقل کنم. زمانی که تصمیم گرفتم ماندن در اینجا منطقی‌تر به نظر می‌رسید.

کرونا در آمریکا هم شرایط بدی را ایجاد کرده. خانواده در چه حالی هستند؟
خانواده من عالی هستند و در قرنطینه به سر می‌برند. آن‌ها تمام سعی خود را می‌کنند تا از ویروس در امان بمانند.

نظرتان درباره کار با مهران شاهین‌طبع و کادر فنی امسال چیست؟
او فوق العاده است. سرمربی تیم‌مان نابغه‌ای در بسکتبال است. که بسیار باهوش هم است و بهترین عملکرد را از تک‌تک بازیکنان و مربیان می‌گیرد. من با گذشت فصل احترام بسیاری برای‌شان قائل شدم. او تنها کسی بود که بیشتر از من درپی بردن بود. همچنین حسن لاچینی، مربی بدنساز خوبی بود. آقایان مخدومی و اشکان بنی کمالی به سختی کار می‌کنند. زمانی که اعضای کادر فنی پرتلاش باشند، پیروی از آن‌ها و سخت کار کردن برای من بازیکن راحت‌تر می‌شود.

عقیدتان درباره ادامه لیگ چیست؟
من خیلی دوست داشتم لیگ ادامه پیدا می‌کرد و یکی از دلایل اصلی ماندنم هم همین بود. ولی فکر می‌کنم بدون واکسن بتوان برکرونا غلبه کرد. به محض اینکه مردم بخواهند به زندگی عادی برگردند موارد مبتلا بیشتر می‌شود. فکر می‌کردم که لیگ ادامه پیدا نخواهد کرد. شرایط بسیار سخت است ولی من می‌خواستم که بازی کنم.

فکر می‌کنید قهرمان می‌شدید؟
باید لیگ ادامه پیدا می‌کرد و بعد درباره‌اش نظر می‌دادم.

درباره کرونا و نصیحتی که برای مردم دارید؟
ویروس کرونا بسیار جدی است. همه باید از ماسک و دستکش استفاده تا از خود و از اطرافیان‌شان مواظبت کنند. این ویروس را جدی بگیرید.

در این مدت که تنها نماندید؟
برای ماه اول تنها بودم و سعی کردن تا سالم بمانم. بعد از آن تعدادی از هم‌تیمی‌هایم به دیدنم می‌آمدند و با آن‌ها هم تمرین می‌کردم.

مدیریت باشگاه شهرداری گرگان چگونه است؟
شهردار گرگان نیز مرد بسیار خوبی است و با او احساس بسیار خوبی دارم.

حرف آخر؟
از کشور ایران ممنونم. اینجا یکی از بهترین کشور‌هایی بود که در آن بازی کرده‌ام. مردم اینجا خانواده‌دوست و فوق العاده‌اند. در این مدت همه سعی کردند، من را مثل خانواده خود بدانند. ایران خانه دوم برای من است. من از زمانی که به گرگان آمده‌ام، هر بازیکن خارجی که از من در خصوص گرگان و ایران سؤال پرسیده، به همه آن‌ها گفته‌ام ایران و گرگان یکی از کشور‌ها و شهر‌های بسیار خوب هستند که در کنار احساس امنیت، شرایط برای بازی بسکتبال و ورزش حرفه‌ای بسیار فراهم است.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=46509

ثبت نظر

-