حقوق معلمان/رتبه ها و درصد های افزایش حقوق پس از اجرای رتبه‌بندی

  • کد خبر : 456203
  • 20 آذر 1400 - 23:28
حقوق معلمان/رتبه ها و درصد های افزایش حقوق پس از اجرای رتبه‌بندی

نیوز: بر اساس لایحه رتبه بندی معلمان ۳۰ درصد فرهنگیان در رتبه آموزشیار معلم قرار می گیرند.بر اساس لایحه رتبه بندی معلمان ۳۰ درصد فرهنگیان یعنی ۲۲۵ هزار نفر در رتبه آموزشیار معلم قرار می گیرند.همه فرهنگیان با رتبه های مقدماتی ، ارشد و خبره در رتبه آموزشیار معلم قرار می گیرند. میزان افزایش رتبه آموزشیار معلم ۱۰ درصد بود که کف حقوق از ۶۷۰۰ کمتر نخواهد بود.

جزییات افزایش حقوق رتبه‌های مختلف

بنابر اصلاحیه جدید لایحه رتبه بندی معلمان،فرهنگیان  با حداقل ۸۰ درصد رتبه مربی پایه ۱ دانشگاه تهران همتراز می شوند. به عبارتی حداقل دریافتی معلمان ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد شد. اگر پس از ضرب درصد ها، حقوق  از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار کمتر شد. همین ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار، حقوق فرد خواهد بود.

رتبه‌بندی معلمان به کجا رسید؟/صحبت های رئیس مجلس

در این میان حقوق کنونی هر معلم با توجه به اینکه در کدامیک از رتبه های پنجگانه جدید قرار بگیرد ، در درصدهای  مربوطه ضرب شده و مبلغ مورد نظر به حقوق فرد اضافه خواهد شد . بر اساس رتبه بندی فرهنگیان اگر پس از ضرب درصد مورد نظر در حقوق،  مجموع حقوق قبلی و افزایش ناشی از رتبه بندی از ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کمتر باشد، ما به التفاوت آن تا این مبلغ تحت عنوان تفاوت تطبیق به حقوق ایشان اضافه شده و حقوق فرد همان ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خواهد شد.

    تعداد معلمان قرار گرفته در رتبه های کنونی( رتبه های اداری )

    ۳۸۶ هزار نفر هم اکنون رتبه عالی هستند

    ۱۴۰ هزار نفر اکنون رتبه خبره هستند

    ۹۲هزار نفر اکنون رتبه  ارشد هستند

    ۶۰هزار نفر  اکنون رتبه  پایه هستند

    ۷۰هزار نفر اکنون رتبه مقدماتی هستند

    رتبه ها و درصد های افزایش حقوق

    از آنجا که در متن جدید لایحه تخصیص رتبه های پنجگانه طبق همترازی  به نحوی خواهد بود که همواره در هر استان معلمان  به ترتیب زیر در رتبه ها قرار خواهند گرفت :

    رتبه آموزشیار معلم     ۳۰ درصد همکاران

    رتبه مربی معلم            ۳۰ درصد همکاران

    رتبه استادیار معلم       ۲۰ درصد

    رتبه دانشیار معلم         ۱۰ درصد

    رتبه استاد معلم           ۱۰ درصد

    بنابراین رتبه های جدید، تعداد مشمولان و درصد افزایش به شرح ذیل خواهد بود .

    رتبه استاد معلم :

    فقط ده درصد معلمان می توانند در  رتبه استاد معلم قرار بگیرند  ، یعنی ۷۵ هزار نفر!!! پس ۷۵ هزار نفر از معلمان رتبه عالی در رتبه استاد معلم قرار گرفته  و ۳۱۰ هزار نفر از معلمان رتبه عالی کنونی طبق لایحه رتبه بندی جدید به  رتبه های پایین تر  می آیند ..

    میزان  افزایش رتبه استاد معلم

    ۵ درصد علاوه بر رتبه قبلی ( مجموعا ۵۳ درصد) به کسانی که رتبه استاد معلم کسب کنند ، افزوده می شود.

    رتبه دانشیار معلم

    تنها ۱۰ درصد معلمان می توانند در رتبه دانشیار معلم قرار بگیرند،  بنابراین ۷۵ هزار نفر از معلمان رتبه عالی کنونی در رتبه دانشیار معلم قرار می گیرند و ۲۳۶ هزار نفر از همکاران رتبه عالی به رتبه های پایین تر می روند.

    لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=456203

    ثبت نظر

    -