حشمت غنی: ایران تنها کشوری است که ظرفیت کمک به افغانستان را دارد

  • کد خبر : 456058
  • 17 آذر 1400 - 8:47
حشمت غنی: ایران تنها کشوری است که ظرفیت کمک به افغانستان را دارد

نیوز: «حشمت غنی احمدزی» برادر رئیس جمهور فراری و کارآفرین و کارشناس مسائل اقتصادی و سیاسی در برنامه «چراغ سرخ» اظهارداشت که سیستم کنونی در افغانستان را آمریکایی ها ایجاد کردند و سپس آن را خراب کردند.

این کارشناس مسائل اقتصادی افغانستان با تاکید بر عدم خواست یا توانایی دیگر کشورها برای کمک به افغانستان تصریح کرد که روابط و بهبود شرایط افغانستان بدون کمک ایران امکانپذیر نیست و تنها کشوری که از لحاظ ظرفیت می‌تواند کمک کند، ایران است.

وی افزود: ایران ظرفیت لازم را دارد در حالی که پاکستان، چین و روسیه آن را ندارند و نمی‌خواهند که به افغانستان کمک کنند. البته در 40 سال گذشته سرمایه گذار کمتری از افغانستان وارد ایران شده است و بیشتر کارگر به این کشور مهاجرت کرده است.

غنی در ادامه گفت: بنابراین ایران این ظرفیت را دارد که هم سرمایه گذار و هم مهاجر بتواند در مسائل اقتصادی سهم بگیرد و استفاده کند. نباید در ایران به برخی مسائل مانند آب و این طور مسائل دامن زده شود، اگر توان کشاورزی وجود دارد ما آب و زمین در اختیار این کشور قرار می‌دهیم. باید به دنبال چنین همکاری باشیم.

حشمت غنی ادامه داد: با این حال، مارکت و ظرفیت‌ها نیز در افغانستان وجود دارد و تنها آدم ها هستند که تغییر می کنند. برخی موارد مانند معادن و پتانسیل ها را افغانستان دارد و ظرفیت بهره برداری نیز در ایران مهیا است.

‏سازمان ملل: بحران کنونی افغانستان بدترین فروپاشی اقتصادی در تاریخ است

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=456058

ثبت نظر

-