طالبان نشست خبری انجمن وکلای مدافع افغانستان را برهم زدند

  • کد خبر : 455987
  • 15 آذر 1400 - 9:10
طالبان نشست خبری انجمن وکلای مدافع افغانستان را برهم زدند

نیوز: طالبان نشست خبری انجمن وکلای مدافع افغانستان را که قرار بود در هتلی در کابل برگزار شود، برهم زدند.لینا احمدی، از وکلای مدافع به آماج می‌گوید که تعدادی از افراد طالبان مجهز به سلاح‌های سنگین همه را از صحن تالار خارج کردند، با وجودی‌که هیچ‌گونه دلیل خاصی برای لغو برنامه نداشتند.

افراد مسلح طالبان بامداد یکشنبه، ۱۴ قوس نشست خبری انجمن مستقل وکلای مدافع افغانستان را که قرار بود در هتلی در کابل آغاز شود، برهم زدند و شماری از وکلای حاضر در محل برگزاری نشست را بازداشت کردند.

نشریه انگلیسی‌زبان حقوق‌دان (JURIST) گزارش داده است که انجمن مستقل وکلای‌مدافع افغانستان قرار بود ساعت ۱۰ قبل از ظهر روز یکشنبه نشست مطبوعاتی را در یکی از هتل‌های کابل راه‌اندازی کند. این انجمن از رسانه‌ها، نمایندگان سازمان‌های غیردولتی و سازمان ملل دعوت کرده بودند تا در هتل استقلال، در نزدیکی میدان هوایی کابل بیایند و به اظهارات آنها در مورد اشغال انجمن مستقل وکلای مدافع توسط طالبان و لغو مجوز فعالیت آنها از سوی وزارت عدلیه طالبان گوش دهند، اما حدود چهل دقیقه قبل از آغاز نشست خبری، افراد مسلح طالبان با موتر زرهی در هتل پیدا شدند و برگزارکنندگان نشست را غافلگیر کردند. برگزارکنندگان این نشست از سوی طالبان دستگیر شدند و حدود نیم ساعت را در بازداشت به سر بردند.
برگزارکنندگان این نشست یک بیانیه شش صفحه‌ای را به زبان‌های فارسی و پشتو آماده کرده بودند که قرار بود در این نشست خبری منتشر شود. یک نسخه از این بیانیه خبری قبلا به دست نشریه حقوق‌دان رسیده است. این بیانیه، جوانب و پیامدهای ادغام اجباری انجمن مستقل وکلای مدافع با وزارت عدلیه طالبان را بررسی کرده است.
در این بیانیه نویسندگان بر استقلال انجمن وکلای مدافع افغانستان تاکید کرده تا این انجمن از فشارهای سیاسی دور بماند و بتواند برای تامین عدالت برای همه به بهترین وجه کار کند.
طالبان در ۲۳ نوامبر دفاتر انجمن مستقل وکلای مدافع در کابل را تصرف کردند و کارمندان و وکلای این دفتر را از محل کارشان اخراج ساختند. این گروه سپس از سوی خودشان رئیسی برای این انجمن گماشتند. این اقدام طالبان باعث برانگیختن اعتراض اعضای این انجمن شود.

 

 ادامه اعتصاب مهاجران افغان در اندونزی/ معترضان دهان خود را دوختند

 

 

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=455987

ثبت نظر

-