طالبان توقف کار برای اقامه نماز جماعت را در بدخشان اجباری کرد

  • کد خبر : 455944
  • 14 آذر 1400 - 9:20
طالبان توقف کار برای اقامه نماز جماعت را در بدخشان اجباری کرد

نیوز: دستورات جدید طالبان نشانگر دوران سابق عربستان است که در آن مردم، کار و مغازه خود را ترک می کردند تا در نماز جماعت شرکت کنند.طالبان اخیرا فرمان جدیدی را در ولایت بدخشان افغانستان صادر کرده است که به موجب آن از مردم خواسته شده است که از کار و فعالیت خود برای اقامه نماز جماعت دست بکشند.

مسئولان امر به معروف و نهی از منکر طالبان در بدخشان سوار بر یک خودرو شده و از طریق بلندگو اعلام کردند که تمام مغازه داران و رانندگان خودرو در فیض آباد مرکز شهر بدخشان با فرا رسیدن وقت نماز جماعت دست از کار بکشند. در این گزارش آمده است که بر اساس دستورات جدید طالبان، زنان از رفت و آمد آزاد همچون گذشته در سراسر شهر محروم هستند و از آنها خواسته می شود که حجاب کامل اسلامی داشته باشند.

گفته می شود طالبان نسبت به اولین روزهای به قدرت رسیدنشان تغییر کرده اند، اما واقعیت چیز دیگری را نشان می دهد. تصمیم قبلی طالبان مبنی بر اینکه دختران و زنان جوان در خانه مانده و حق تحصیل را ندارند، افغانستان را به تنها کشوری در جهان تبدیل کرد که نیمی از جمعیت خود را از تحصیل منع می کند.

تراشیدن ریش ممنوع است و زنان باید با محرم شرعی به بازار بروند

لازم به ذکر است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان نیز در روزهای گذشته در دستور العملی پخش برنامه‌های تلویزیونی مخالف با شریعت اسلام را ممنوع اعلام کرده بود. همچنین در این دستور العمل تاکید شده است که زنان نمی‌توانند پس از این در نمایشنامه‌های تلویزیونی نقش و حضور داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=455944

ثبت نظر

-