رمدسیویر عفونت را کاهش نمی‌دهد و به بافت روده آسیب می‌رساند

  • کد خبر : 454816
  • 22 آبان 1400 - 8:30
رمدسیویر عفونت را کاهش نمی‌دهد و به بافت روده آسیب می‌رساند

نیوز: داروی رمدسیویر / گروهی از پژوهشگران مهندسی بیونیک در موسسه ویس(Wyss) متعلق به “دانشگاه هاروارد”(Harvard University) برای برطرف کردن این مشکل، از یک تراشه روده انسان استفاده کردند که پیشتر در همین دانشگاه، برای بررسی ابتلا به کروناویروس و درمان احتمالی آن ابداع شده است.

آنها تراشه روده را با کروناویروسی موسوم به “NL۶۳” آلوده کردند که به سرماخوردگی منجر می‌شود و مانند سارس-کوو-۲، از گیرنده “ACE۲” برای ورود به سلول‌ها استفاده می‌کند. سپس پژوهشگران، اثر داروهای گوناگونی را که برای درمان کروناویروس پیشنهاد شده‌اند، آزمایش کردند. آنها دریافتند که دارویی موسوم به “نافاموستات”(Nafamostat) می‌تواند عفونت را کاهش دهد؛ در حالی که داروی “رمدسیویر”(Remdesivir) که برای درمان کووید-۱۹ تجویز می‌شود، عفونت را کاهش نمی‌دهد و به بافت روده آسیب می‌رساند.

اولین قرص ضد کرونا جهان کشف شد

این مدل پیش‌بالینی جدید را می‌توان در آینده برای شناسایی داروهایی استفاده کرد که نشانه‌های گوارشی مرتبط با سرماخوردگی و عفونت‌های کروناویروس را هدف قرار می‌دهند.

بیشتر بررسی‌های آزمایشگاهی عفونت کروناویروس، در ارگانوئیدها انجام می‌شود که فاقد بسیاری از ویژگی‌های بافت‌ زنده اندام‌های انسان هستند. تراشه‌های اندام، یک محیط فیزیولوژیکی را ارائه می‌دهند که تماس بافت با بافت و سایر شرایط فیزیکی را که سلول‌های اندام در بدن انسان تجربه می‌کنند، بازسازی می‌کند و این مشکل را برطرف می‌سازد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=454816

ثبت نظر

-