شناسایی «سویه جدید» کرونا در روسیه همزمان با رکورد موارد ابتلا و مرگ بیماران

  • کد خبر : 453768
  • 30 مهر 1400 - 13:38
شناسایی «سویه جدید» کرونا در روسیه همزمان با رکورد موارد ابتلا و مرگ بیماران

به گزارش نیوز: شناسایی «سویه جدید» کرونا در روسیه همزمان با رکورد موارد ابتلا و مرگ بیماران ‎ یکی از محققان ارشد بهداشت و سلامتی روسیه: ️ سویه جدید دلتا AY.۴.۲ حدود ۱۰ درصد از نوع اصلی دلتا مسری‌تر است و تا کنون موجب موارد ابتلا و مرگ و میر جدیدی در کشور روسیه شده است. واکسن‌ها به اندازه کافی برای مقابله با این نوع جهش یافته از ویروس کرونا موثر هستند زیرا توانایی مقاومت در برابر آنتی بادی‌ها تغییر اساسی نکرده است.

به گفته او، این سویه جدید می‌تواند موارد ابتلا به کرونا را در حد قابل ملاحظه‌ای افزایش دهد و به مرور ممکن است جایگزین سویه دلتا شود.

سویه جدید کرونا

همزمان، ستاد مبارزه با کرونا در روسیه اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۳۶ نفر بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ درگذشته‌اند که بالاترین رقم تلفات در این کشور از آغاز همه‌گیری کروناست. به گفته این ستاد، طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۳۶ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا نیز شناسایی شده است.

سویه جدید کرونا

روسیه با بیش از ۲۲۷ هزار مورد مرگ‌ومیر، بالاترین رقم تلفات را در میان کشورهای اروپایی دارد و در رتبه چهارم جهان جای گرفته است.

افزایش چشمگیر موارد ابتلا و مرگ‌ومیر

تحت تاثیر افزایش چشمگیر موارد ابتلا و مرگ‌ومیر به خاطر سویه جدید کرونا در هفته‌های اخیر، شهردار مسکو روز پنجشنبه اعلام کرد که مقررات قرنطینه از روز پنجشنبه آینده و به مدت ده روز دوباره به اجرا گذاشته خواهد شد و بجز فروشگاه‌های کالاهای ضروری تمامی مغازه‌ها و رستوران‌ها تعطیل خواهند شد.

به دلیل سویه جدید دلتا روز چهارشنبه نیز ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، اعلام کرد که از روز ۳۰ اکتبر ( ۹ آبان ) به مدت یک هفته کار در سراسر کشور تعطیل خواهد شد.

 محدودیت در اوکراین

در اوکراین نیز با وجود این‌که از ماه گذشته مقررات و محدودیت‌های کرونا سخت‌تر شده است موارد ابتلا و مرگ‌ومیر به شدت رو به افزایش گذاشته و طبق آمارهای رسمی طی هفته اخیر به رکورد جدیدی رسیده است.

>>>بیشتر بخوانید:

افشاگر چینی/شیوع ویروس کرونا از یک مسابقه ورزشی نظامی به عمد در ووهان

براساس بیانیه وزارت بهداشت اوکراین، موارد شناسایی شده ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲ هزار و ۴۱۵ نفر بوده که از رکورد قبلی که مربوط به اواسط فروردین است، دو هزار نفر بیشتر است.

سویه جدید کرونا

تعداد مرگ‌ومیر نیز به رکورد جدیدی رسیده

تعداد مرگ‌ومیر نیز به رکورد جدیدی رسیده و طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۵۴۶ نفر به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

آمارهای رسمی نشان می‌دهد که در اوکراین با جمعیتی حدود ۴۱ میلیون نفر، تاکنون حدود ۶۲ هزار نفر بر اثر ابتلا به کرونا درگذشته‌اند.

دولت اوکراین از ماه گذشته مقررات و محدودیت‌های کرونا را تشدید کرده است و پارلمان این کشور نیز با تصویب قانون وضعیت اضطراری به دولت اختیار داده که تا پایان سال جاری میلادی اجرای این مقررات را ادامه دهد.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=453768

ثبت نظر

-