ابراهیم رئیسی از مردم ایران به خاطر سخنان اخیرش در تخت جمشید عذر خواهی کند!

  • کد خبر : 453262
  • 26 مهر 1400 - 12:57
ابراهیم رئیسی از مردم ایران به خاطر سخنان اخیرش در تخت جمشید عذر خواهی کند!

نیوز: نماینده ادوار مجلس در مورد ابراهیم رئیسی در تخت جمشید گفت: ابراهیم رئیسی از مردم ایران به خاطر سخنان اخیرش در تخت_جمشید عذر خواهی کند.بهرام پارسایی نماینده مجلس دهم و فعال سیاسی به اظهارات روز پنج شنبه حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در تخت جمشید که به این اثر تاریخی را نماد ظلم و عاقبت ظالمان معرفی کرده بود واکنش نشان داد.

آقای رئیسی! شما دارید تاریخ ایران را نادیده می گیرید/ امروز بزرگ‌ترین تهدید هویت ماست

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم فیاض زاهد به بهانه اظهارات رئیس جمهور در بازدید از تخت جمشید نوشته است:به نظر می‌رسد تلاشی بی‌فرجام برای تحریف ارزش‌های فرهنگی، ملی و تاریخی کشور در حال انجام است.

تخت‌جمشید نماد این امپراتوری است. هر کاخ و بنایش بر فلسفه‌ای بنا نهاده شده است. این بنا که در دوره سه پادشاه اول هخامنشی سامان یافت و در هر دوره‌ای تکه‌ای بر آن افزون شد، بازتاب اراده، قدرت و شکوه ایرانیان بود. نظمی جهانی را نمایندگی می‌کرد.

مگر امروز همه حکومت‌هایی که می‌شناسیم بی‌عیب و خطا هستند؟ اما چه اصراری است که فضیلت آنها را نبینیم و بر ضعف‌های‌شان تکیه کنیم. از این کار چه سودی می‌بریم؟

جناب رییس‌جمهور! چه خوش‌تان بیاید چه بدتان؛ شما اول ایرانی هستید، بعد مسلمان. دلیلش روشن است. آحاد مسلمانان تابع طریقت سنت هستند، اما من و شما ایرانی شیعه هستیم. به این دو نیز افتخار می‌کنیم. اهل‌بیت وجه مذهبی ما را ساخته‌اند، تاریخ ملی‌مان هویت ایرانی‌مان را.

دیپورت احمدی نژاد از امارات!؟/فیلم احمدی نژاد در فرودگاه دبی

امروز بزرگ‌ترین تهدید هویت ماست. به نوجوانان و جوانان‌مان بنگرید. هیچ می‌دانید که بسیاری از نوجوانان‌مان از راه دیدن فیلم‌های کره‌ای و موسیقی کره‌ای، زبان کره‌ای یاد گرفته‌اند؟ هیچ می‌دانید کره بعد از جنگ تنها آهک برای صادرات داشت و از تاریخ هیچ؟

حتی نتوانستیم داستان‌های شاهان بزرگ خود از جمله کوروش و داریوش و اردشیر را روایت کنیم. هرکه گفته اینها در تعارض با دیانت ما است غلط گفته است.

ایرانی ترکیبی از تاریخ ملی و هویت مذهبی خویش بوده است. راه غلط را نروید. کاری که سلسله پهلوی کرد را تکرار نکنید. آنها هویت اسلامی ما را انکار می‌کردند، شما هویت ملی ما را انکار نکنید. ایرانی به هردوی اینها نیاز دارد. به شوکت تاریخی گذشته خویش و دین و مذهب متعالی‌اش.

می‌دانم شما به ایران بزرگ علاقه‌مندید و می‌دانم به این سخنان منصفانه خواهید نگریست. اما یادمان باشد، هم لنین و استالین به عنوان انقلابیون روسیه و هم مائو تسه‌دونگ و بعدها دنگ شیائوپینگ در چین، هیچگاه از ارزش‌های ملی و سرزمینی خود به نام انقلاب گذر نکردند. شما نیز چنین نکنید.

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=453262

ثبت نظر

-