احتمال تزریق دوز سوم واکسن از آبان/کدام واکسن ها دوز سوم دارند؟

  • کد خبر : 453208
  • 26 مهر 1400 - 9:15
احتمال تزریق دوز سوم واکسن از آبان/کدام واکسن ها دوز سوم دارند؟

نیوز: احتمال تزریق دوز سوم واکسن از آبان/ حدودا ۸۱ درصد از کل واکسن‌های تزریق شده در ایران سینوفارم است و حالا با انتشار تحقیقاتی مبنی بر ایمنی پایین این واکسن به‌ویژه در میان سالمندان، نگرانی‌هایی از افزایش بستری و مرگ‌ومیر با توجه به روند افزایشی ابتلا در کشور رقم خورده است.

مجید مختاری، عضو کمیته علمی کشور کرونا:‌ تزریق دوز سوم برای کسانی که سینوفارم دریافت کرده‌اند از سوی کمیته فنی تایید شده و احتمالا با صدور مجوز از سوی کمیته ملی واکسن، تزریق دوز سوم از ابتدای آبان برای گروه‌های پرخطر آغاز می‌شود.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سابق سازمان غذا و دارو: بررسی‌ها نشان می‌دهد که تزریق ۲دوز سینوفارم در سالمندان، ایمنی‌زایی کاملی نداشته و این افراد همچنان در معرض خطر قرار دارند.

چه کسانی می توانند کارت دیجیتال واکسن کرونا را دریافت کنند؟/نحوه ثبت نام

مطالعات اخیری که در بحرین انجام شده نشان می‌دهد که واکسن سینوفارم در جمعیت بالای ۵۵ سال ایمنی کاملی ایجاد نکرده به همین دلیل نیاز است تا دوز سوم تزریق شود. برخی کشورها ازجمله امارات، بحرین، ترکیه و شیلی دوز سوم را در دستور کار قرار داده‌اند و در کشوری مثل ترکیه برای کسانی که دو دوز سینوفارم و سینوواک را تزریق کرده باشند، دوز سوم فایزر تزریق می‌شود.»

لینک کوتاه : https://www.news.ir/?p=453208

ثبت نظر

-